Činjenice o cipelama koje će vas oduševiti

Piše: Redakcija

1. Muškarci su prvi nosili štikle

U 10. stoljeću, muškarci koji su jahali konje imali su potrebu za čizmama sa štiklom kako im noga ne bi ispadala iz uzengija, piše Huffingtonpost. A kako je posjedovanje konja tada bio statusni simbol, onda su samim tim i cipele sa štiklom nosili oni iz viših krugova društva. Naravno, nisu se nosile štikle od 12 ili 15 centimetara. Ali štikle su štikle…

2. Platforme su nosili grčki glumci da bi istakli status osobe koju glume

Kada su u antičkoj Grčkoj glumci igrali pozorišne predstave, kostimi su bili jedini način pomoću kojeg je publika identifikovala različite uloge. Tako su glumci koji bi igrali uloge tragičara nosili platforme i tako simbolizovali svoju superiornost nad komičnim ulogama. Komičari su nosili samo par čarapa.

3. Iz zezancije neki patike zovu šunjalice, a to je zbog engleskog naziva Sneakers

Sneak znači šunjati se. Takav naziv one su dobile zbog svog gumenog đona zbog kojeg se hod onog ko ih nosi gotovo ne čuje. Ovo ime datira još iz 1800. godine.

4. Crveni đon Louboutin cipela inspirisan je crtežom Andyja Warhola

Louboutin je želio da napravi cipele inspirisane Warholovim crtežom “Cvijeće”. Kada je prototip cipela stigao, Loboutin je bio zadovoljan, ali mu je i dalje nešto falilo. Crtež je i dalje davao jači i bolji utisak. Tada je vidio svoju asistentkinju kako lakira nokte u crveno. Uzeo je njen lak i prelakirao je cijeli đon u crveno.

5. Vaša plata određuje vrstu cipela koje nosite na poslu

Na osnovu istraživanja rađenih 2013. godine, od 6.750 ispitanih žena u Americi, njih 71 posto zarađuje manje od 40 hiljada dolara godišnje. One nikada ne nose štikle na posao, dok 22 posto njih zarađuju oko 150 hiljada dolara i svaki dan na posao idu u štiklama.

6. Više je do zavisnosti od kupovine cipela nego do praćenja trendova

Psiholog Suzan Feris u intervjuu koji je dala 2010. godine kaže da se ženska zavisnost od kupovine cipela generiše u dijelu mozga koji se zove prefrontalni korteks poznatiji kao “mjesto za skupljanje”. Cipele su kod dosta žena predmet od kojih one prave kolekciju, a to se najbolje vidi u onim ormarima gdje svaki par ima svoje mjesto i gde su složene od poda do plafona na dobro organizovanim policama.

7. Audry Hepburn je uvela mokasine u modu

Predivna Audry Hepburn dokazala je da mokasine savršeno izgledaju i na ženama. Ona je glavni krivac što su, osim muškaraca, i žene počele da nose ove cipele i to od trenutka kada ih je ona ponijela 1957. godine u filmu “Funny Face”.

8. Cipele dr.Martines poznatije kao “martinke” prvenstveno su smatrane radnim cipelama zbog svog jakog đona

Originalne dr.Martines cipele kreirali su njemački dizajneri, Dr. Martines i njegov prijatelj Dr. Fank. Britanska fabrika ove cipele prvi put je plasirala na tržište 1960. godine. Reklamirane su kao pouzdana obuća za muškarce na poslu. Postale su popularne oko 1970. godine i to u britanskim punk krugovima.

9. Salvatore Feragamo osmislio je cipele s platformom tokom sankcija koje su uvedene Italiji

Cipele sa platformom osmišljene su iz čiste potrebe oko 1940. godine. Zbog sankcija koje su uvedene Italiji Salvatore Feragamo više nije mogao da uvozi čelik za pravljenje tradicionalnih cipela sa štiklom. “Eksperimentisao sam sa komadima plute, lepio sam, fiksirao i dotjerivao, sve dok prostor gdje je trebalo da bude štikla nije bio potpuno popunjen plutom”. Nakon samo nekoliko nedjelja u prodaji, cipele s platformom postale su nevjerovatno popularne.

10. Japanke su, gle čuda, inspirisane japanskim sandalama

Platno, kaiš i pirinčana slama dio su tradicionalnih japanskih sandala. Veoma često i danas ćete osim od gume, naći moderne japanke napravljene od ovih ili sličnih materijala.

11. Iako na internetu njegove slike ne postoje, Džefri Kempbel je zaista osoba

Džefri Kempbel potpuna je misterija. Ljudi su mislili da je on samo fikcija stvorena da predstavlja kompaniju. Ali Džefri Kempbel zaista postoji i on jeste stvorio i idalje vodi veoma uspješnu liniju cipela. Portal Buzzfeed pokušao je jednom prilikom da napravi intervju s njim, ali je odmah odbijen. PR kompanije rekao je da bi oni željeli da se pažnja posveti cipelama i djevojkama koje ih nose. Ove kompanije nema čak ni na Wikipediji pa se mnogi pitaju ko su oni ustvari… (izvor: Prva.rs)

Pročitajte još

U skladu s novom europskom regulativom, nadogradili smo politiku privatnosti i korištenja kolačića. Koristimo kolačiće (cookies) za pružanje boljeg korisničkog iskustva, funkcionalnosti stranice i prilagođavanja sustava oglašavanja. Nastavkom pregleda portala slažete se sa korištenjem kolačića. Slažem se Pročitaj više

Politika privatnosti