Michael Kors: Moj posao jeste učiniti da sve žene izgledaju dobro

Piše: Redakcija

Odjeća i asseosari s čuvenim inicijalima MK (Michael Kors) simbol su za „luksuznu jednostavnost” koja objedinjuje prošlost, sadašnjost i budućnost američke robne marke. Dizajner Michael Kors (55), koji ove godine obilježava 34 godine svog rada, pronašao je savršenu formulu za svakodnevnu eleganciju koja kombinira jednostavnost i luksuz na čisto američki način.

Švedski geni

Jednako kao što biste u svom ormaru voljeli naći Armanijeve, Cavallijeve ili Jacobsove komade odjeće, sigurno vam ne bi smetalo da se tu nađe i nešto s etiketom Michael Kors, ako ništa drugo, onda jedna dobra torba. No, krenimo redom. Mnogi misle kako je ovaj talentirani Amerikanac, koji je svojom posljednjom revijom na njujorškom Fashion Weeku briljirao, uspjeh doživio preko noći. No, prije nego je njegovu odjeću na događajima od državnog značaja počela nositi Michelle Obama, nižu se godine, pa i decenije rada. Njegov uspjeh nastao je kao rezultat godina napornog rada, istrajnosti i entuzijazma.

Zapravo, trebalo je proći 18 godina prije nego je Kors dobio zasluženu medijsku pažnju, prije nego ga je zamijetio modni svijet, kreacije objavio “Vogue”, a on sam otvorio svoje butike širom Amerike, pa čak i u Parizu, što u to vrijeme (tokom’90-ih) uopće nije bilo tipično za američke dizjanere. Modna pravila bila su vrlo jasna: Francuzi otvaraju butike u Parizu, a Amerikanci u New Yorku ili Los Angelesu. Možda to ne bi ni njemu pošlo za rukom da krajem ’90- ih nije počeo dizjanirati za čuvenu francusku kuću „Celine”, koja ga je, na neki način, učinila slavnom ličnošću u gradu svjetlosti.

– Bila je to sjajna godina – kaže čuveni dizjaner, prisjećajući se svog puta. Poznat po svojoj bezgraničnoj energiji, uvrnutom smislu za humor, ali i pristupačnosti, Kors je ostao ona ista osoba s početka karijere.
I dalje živi u stanu u koji se uselio kao 17-godišnjak, u naselju Greenwich Village. U svom dizajniranju drži se istih principa koje je sebi zadao još kao 19-godišnjak.

– Nije važno koliko se moda mijenja. Ono što žene žele uvijek je isto, a to je udobna odjeća. Odjeća koja im omogućava udobnost baš u svakoj situaciji. Žene žele da znaju da baš uvijek izgledaju dobro, bez obzira na to gdje se nalaze, šta rade ili kakvog je oblika njihovo tijelo – kaže čuveni dizjaner, koji ovakvo razumijevanje žena i njihovih potreba duguje svojoj majci Joan, koja je svojevremeno radila kao model i zaštitno lice za kozmetičku kuću „Revlon”.

Ona ga je naučila svemu što zna. Rodila ga je kada je imala samo 20 godina i bila je samohrana majka. Michaelov otac zapravo je njen kolega s koledža i zahvaljujući njemu, Michael u sebi nosi švedske gene. U odgoju znatiželjnog dječaka puno joj je pomagala majka, tako da su, zapravo, dvije jake i nezavisne žene oblikovale čitav njegov svijet i vjerovatno odredile njegov životni put. Michaelovo pravo prezime zapravo je Anderson, a prezime Kors dobio je kada se njegova majka preudala.

Butik u podrumu

– Imao sam pet godina kada se moja mama udala drugi put. Prvi put je bila premlada za vjenčanje i bilo joj je važno samo da se uda. No, drugog puta željela je da ima svadbu i vjenčanicu. Sjećam se njene vjenčanice, bila je ukrašena s previše mašni i volana. Rekao sam joj da mi se to ne sviđa i ona je ih poskidala. Vjenčanica je bila puno jednostavnija, ali i ljepša – kazao je u jednom od svojih intervjua, objašnjavajući da je to, vjerovatno, bila njegova prva kreacija.

Kao dječak koji je odrastao na Long Islandu, postao je nazamjenjiva pratnja mami u shoppingu, koja je kupovala samo u najboljim buticima na Manhattanu. Slijedeći vlastiti primjer, dokazala je da ono što najbolje izgleda na ženi jeste jednostavna odjeća koja naglašava njenu figuru i tako fomrira odjevni stil. Mali Michael upijao je savjete svoje moderne i praktične majke i do svog desetog rođendana već je dizajnirao veste i majice za djevojke iz komšiluka, a prodavao ih je u svom improviziranom butiku, smještenom u podrumu.

Njegova majka jasno je vizualizirala karijeru za svog sina i jednako koliko je na njega utjecala u modnom smislu, tako je željela i da postane glumac. Do svoje 18. godine pojavio se u brojnim reklamama, no nije imao filmskih uloga. Njega je, ipak, više privlačilo dizajniranje, pa je pohađao i časove na Njujorškom modnom institutu. Život će mu se promijeniti kada počne raditi kao prodavač u Lotharsu, tada veoma popularnom butiku na Manhattanu. Iako je bio zaposlen kao prodavač, Michael je radio doslovno sve, počev od uređivanja izloga do odnosa s javnošču. A, kako je bio društven i komunikativan, veoma lako je sticao naklonost svih mušterija.
Uskoro mu je ponuđeno da dizajnira ekskluzivnu liniju odjeće za butik u kojem je radio.

– Rano sam naučio koliko je bitno da imaš radnju i direktno komuniciraš s kupcima, kako bi testirao svoje kreacije. Zbog direktnog pristupa mušterijama, odmah možete naučiti šta im se dopada i šta valja, a šta trebate baciti.
Njegova linija odjeće postala je veliki hit i odmah je rasprodata, a dvije godine kasnije, s vlastitom ušteđevinom i podrškom lojalnih klijenata, lansirao je svoju prvu liniju. Lokalni krojač pomogao mu je da kreira prvu kolekciju koju je prodao robnoj kući Bergdorf Goodman (robna kuća poznata po prodaji kreacija samo najpoznatijih svjetskih dizajnera).

Bilioner u modi

Jednostavnost, luksuz i udobnost, principi kojih se držao kada je kreirao svoju prvu kolekciju, nisu se promijenili do danas. Inspiracija za svaku njegovu kolekciju je različita, no suština ostaje ista, a to je da u njegovu odjeću vrijedi investirati, jer ćete njegove komade odjeće moći jednako nositi danas i za 10 godina.

– Udobnost i fleksibilnost ono su što je današnjoj ženi jedino važno bez obzira na to šta ona sebi može priuštiti i koliko novca može izdvojiti za odjeću – kaže Kors.

I sigurno je u pravu, jer njegovu klijentelu čine zaposlene žene, žene koje se pojavljuju na društvenim događajima, te brojne slavne ličnosti, počev od Sharon Stone, Gwyneth Paltrow, Elizaberh Hurley do Barbre Streisand. A, kako nije tajna da ga sve one vole jednako kao i njegove kreacije, nema dvojbe da je popularnosti MK branda u velikoj mjeri doprinio i njegov šarm.
– Nakon što sam toliko godina radio u prodaji, ne mogu zamisliti da ovaj posao obavljam na bilo koji drugi način. Moj posao jeste učiniti da žene izgledaju dobro. Svako vrijeme provedeno s njima i dugi razgovori o svemu, pa i njihovim frustracijama i strahovima, pomažu mi da razumijem ženu i pružim joj ono što želi – kaže Kors.

Njegove kreacije su jednostavne, čak toliko da biste pomislili da ih i sami znate sašiti. Stoga je i pomalo čudno da ovaj dizajner svjetskog glasa, zapravo, ne zna šiti.
– Zapravo mislim da nikad nije bilo potrebe da to naučim. Razumijem formu i konstrukciju, što je dovoljno i najbitnije da moje kreacije izgledaju dobro kada se obuku.
Za Korsa, koji za sebe kaže kako je radoholičar, put do uspjeha nije bio samo dug, nego i turbulentan, posebno početkom ’90-ih, kada je naišao na finansijke prepreke. Tada je morao povući proizvodnju jeftinije linije Michael Kors, te zaustaviti širenje na druga polja poput proizvodnje asesoara i kozmetike.

Danas je sve drugačije. U januaru 2014. godine Forbes je objavio da njegovo lično bogatstvo iznosi jedan bilion dolara, što ga čini posljednjim bilionerom u modnom svijetu.

Pročitajte još

U skladu s novom europskom regulativom, nadogradili smo politiku privatnosti i korištenja kolačića. Koristimo kolačiće (cookies) za pružanje boljeg korisničkog iskustva, funkcionalnosti stranice i prilagođavanja sustava oglašavanja. Nastavkom pregleda portala slažete se sa korištenjem kolačića. Slažem se Pročitaj više

Politika privatnosti