Amra Beganović: Želimo zaposliti ljude iz BiH

Piše: Redakcija

Amra (32) i Elma (30) Beganović, djevojke su iz Sarajeva koje danas žive i rade u New Yorku. Zapravo, u New Yorku je njihova zemljana adresa, a kada je riječ o poslu, njihov teren je čitav svijet. Prije nešto duže od dvije godine počele su pisati blog “Clubfashionista”, a danas su ponosne vlasnice branda i lifestyle bloga “amraandelma”. Vlasnice su i digitalne marketing agencije, njihove postove prati više od 2,2 miliona sljedbenika na svim društvenim mrežama i sarađuju s najpoznatijim modnim i beauty brandovima. Amra, koje ćete se sjetiti kao glavne junakinje Deenovog spota za pjesmu “Bez trunke srama”, nedavno je boravila u svom rodnom gradu, te je s nama podijelila svoju poslovnu priču, u kojoj nam je, između ostalog, rekla da su ona i sestra napustile svoje prvobitne psolove, kako bi se sto posto posvetile svom malom businessu. I donijele su ispravnu odluku. Evo zašto….

Processed with VSCOcam with a5 preset

Kako je počela Vaša poslovna priča?

– Sasvim slučajno. Po profesiji sam ekonomist i ono što sam prije radila nema baš nikakve sličnosti s onim što radim danas. Magistrirala sam ekonomiju u Madridu, malo sam se bavila modelingom, ali ništa previše. Voljela sam modu, ali nije mi to bila profesija. Jednom prilikom, pričala sam s prijateljicom koja je živjela u Londonu i otkrila mi je recept za lice u kojem se koristi aspirin, kako bi bilo čisto. I onda sam toj prijateljici predložila da to objavimo na neki način te taj recept učinimo dostupnim što većem broju djevojaka koje su imale problematičnu kožu. Ona je bila neodlučna i onda sam ja sjela jednu noć i rekla: “OK, počet ću sama”. Tri mjeseca kasnije, imali smo blizu 150.000 unikatnih čitalaca.
 Je li tako nastao lifestyle blog, odnosno brand “amraandelma”?

– Ne, to je bio “Clubfashionista” koji je i danas s tim nazivom na Instagramu. Iskreno, bilo je totalno neočekivano. Sestra i ja smo dokumentovale samo ono što se nama sviđalo i što smo i same probale. Generalno obrađujemo lifestyle teme, ali svemu tome dale smo jednu ozbiljniju notu, pa se aktivno bavimo i humanitarnim radom. Direktno radimo s organizacijom koja se bavi zaštitom životinja, pogotovo pasa u New Yorku. Podržavamo i organizacije koje su svojim radom vezane za razvoj i edukaciju siromašne djece u svijetu, pogotovo u Africi. Znači, nisu samo lifestyle teme na našem blogu. Trudimo se ozbiljnije teme jednostavnije predstaviti našim čitateljima, kako bi ih lakše shvatili.

 Na kakve komentare nailazite nakon posta o takvim temama?

– Iznenađene smo, ali komentari budu veoma pozitivni. Kada smo se borile za prava pasa, pisali su nam: “Divno je što dajete svoj glas za one koji glasa nemaju”. Također mi je veoma važna međusobna podrška žena. Želim da žene budu uspješnije i da ih, nekako, motivišem, ako mogu da im dam neki savjet, rado ću to učiniti, jednostavno da ih guram naprijed. Uposlenike naše firme danas čine gotovo sve žene, imamo samo jednog muškarca. Ovaj svijet bi sigurno bio drugačiji da ga vode žene.

Vratimo se na početak priče. Nakon 150.000 pratilaca, kako se posao dalje razvijao?

– Naš prvi klijent bio je modni brand koji potpisuje Paris Hilton, odnosno njena linija asesoara i cipela. Kontaktirao nas je njen tim i rekli su da žele sarađivati s nama. Nismo vjerovale da se takvo nešto može materijalizirati i da to, zapravo, može biti posao. Nakon toga uslijedila je jedna beauty kompanija, pa još nekoliko poznatih klijenata. Tada smo Elma i ja odlučile da ostavimo naše primarne poslove, kako bismo se u potpunosti posvetile blogu.

amra elma beganovic

Elma i Amra kažu da su karakterno potpuno različite, ali zajedno odlično funkcioniraju u poslu

 Niste stizale ovaj posao obavljati uz svoj ili…?

– Zapravo nismo željele. Elma je po profesiji pravnica, ja ekonomistica i vjerovale smo da naš lifestyle blog možemo izgraditi u nešto više. Tu odluku smo donijele prije dvije godine i sto posto se posvetile samo našem poslu. I nevjerovatno brzo smo ostvarile rast, danas imamo blizu 2, 2 miliona pratilaca na društvenim mrežama. Naši pratioci su iz čitavog svijeta. Ima tu pratilaca iz zemalja koje nikad ne bih očekivala. Imamo jak internacionalni domet. Kako smo rasle, počele smo raditi s većim i poznatijim brandovima, a danas imamo priliku da radimo s najboljim od najboljih.

Nedavno smo prisustvovale New York Fashion Weeku, posjetile smo najpoznatije revije. Upoznajemo modu s jednog drugog aspekta, kao industriju. Mi smo do tada imale potpuno drugi pristup modi. A moda je zaista veliki biznis, tu se radi neprekidno i neumorno. Mnogo ljudi to gleda sa strane glamura, ali to je tako veliki posao s dosta odricanja. Nama, kao blogericama, posao jeste interesantan, jer imamo priliku da putujemo, da se sastajemo s različitim brandovima, odnosno driektorima i onima koji vode posao za velike kuće poput GAP-a.

 Kako dogovarate poslove s velikim kućama, ko tu više postavlja uvjete i šta je to što oni obično od Vas traže?

– Uvijek se trudimo da klijenti i mi sa sastanka izađemo zadovoljni i da taj ugovor koji potpišemo bude dobar za obje strane, donosi nešto i za nas i za njih. Radimo kao blogerice, ali imamo i svoju digitalnu marketinšku kompaniju, koja više radi iza scene. To, zapravo, znači da, ako radimo s manje poznatim brandovima, onda sarađujemo tako da razvijamo strategiju za njihov rast. Radimo im i consulting; kad je riječ o njihovim beauty proizvodima, mi smo ti koji tada diktiraju njihove sadržaje, zatim preuzimamo brigu o njihovim društvenim mrežama. Naša agencija jedina je na svijetu koja to radi. Tako da ne radimo samo kao lifestyle blogerice.

 Koliko vremena je prošlo od Vašeg prvog posta do osnivanja kompanije?

– Izgleda kao uspjeh koji se desio preko noći, ali prošlo je duže od dvije godine. Mi smo posljednju godinu počele intenzivno raditi s brandovima, pritom mislim na potpisivanje ugovora koji traju duže, minimalno šest mjeseci. Dosta smo selektivni, ne radimo sa svima, jer ne želimo da nešto šteti našem ugledu. Ali, kvalitet branda nije samo u poznatim marakama. Ako je neki proizvod vrhunski kvalitetan, uzet ćemo ga čak iako nije poznat, jer vjerujemo u taj brand. I nikad nećemo na štetu naših čitalaca i pratilaca reklamirati proizvod u koji ne vjerujemo i koji mi ne bismo koristile.

 Kako Vi i sestra dijelite poslove?

– Ja imam 32 godine, a Elma ima 30. Sasvim smo različiti tipovi ličnosti, ali odlično funkcionišemo zajedno. Što se tiče stila, Elma je dosta klasičniji tip od mene, a ja sam “free spirit bohemian”, više volim nešto ležerno i opuštenije. Karakterno, Elma je dosta analitična i sistematična, a ja sam više kreativac. Uvijek bih savjetovala ljudima koji imaju svoju kompaniju da zaposle one koji imaju potpuno drugačiji talent i razmišljanje od vas, jer ćete tako dobiti i drugu perspektivu u poslu.

Processed with VSCOcam with a5 preset

 Koliko imate uposlenika i planirate li širiti svoj posao?

– Da, zapošljavamo nove ljude i želimo da zaposlimo ljude iz BiH. Imamo tim u BiH s kojim radimo i tako njima damo mogućnost da sarađuju sa svjetskim brandovima. To što se oni nalaze u BiH, ne predstavlja nikakve prepreke za njih. Oni rade direktno s velikim brandovima, a mi im dajemo sve mogućnosti koje bi dobili ljudi u New Yorku i više. BiH ima izuzetno kvalitetne ljude koji mogu biti najbolji u onome što radimo.

 Kakvu struku tražite?

– Konstantno se širimo i bodrimo ih da apliciraju. Želimo da znamo ko su ti ljudi, šta žele, kako zamišljaju svoju budućnosti. Zapošljavamo u struci marketniga, ali nije strogo ograničeno, mogu aplicirati i oni iz društvenih nauka, koji su studirali jezike i sl. Zapošljavamo pozicije u managmentu, ljude koji vole modu i koji žele biti dijelom velikih kompanija, zatim one koje zanima PR. Interesuju nas mlade osobe, ali i oni s iskustvom, oni koji žele da rade, ambiciozni su i jedino im nebo može biti granica.

Elma i Vi ste rođene u Sarajevu, a odrastale ste u čitavom svijetu. Koje sve sredine su vas oblikovale?

– Rođene smo u Sarajevu i bile smo ovdje do 1994. godine, a onda smo otišle i živjele smo doslovno po čitavom svijetu. Prvo je to bila Finska, ja sam studirala jedno vrijeme u Njemačkoj, magistrirala sam u Španiji. Elma je živjela i u Bruxellesu i u Parizu, obje govorimo po četiri jezika. A šta nas je oblikovalo? Mislim da je to Sarajevo. Vjerujem da iz svake sredine treba uzeti ono najljepše. Mi imamo bosanski duh i kada je riječ o komunikaciji, definitivno smo Bosanke. Kada govorimo o radnim navikama, onda smo Amerikanke. Jedno vrijeme smo obje živjele u Londonu, dok smo razvijale svoju kompaniju, i sad smo se odselile u New York, gdje smo nekih godinu i po. New York nam je baza, ali zbog prirode posla stalno putujemo.

New York je trenutno najveći modni centar, tu su zastupljene sve najveće kompanije i modni brandovi. Taj grad me naučio da se borim za ono što želim, da vjerujem u sebe, da se trud i talent nagrađuju te da nije bitna vaša prošlost, nego budućnost. New York nije grad koji će reći da nećete uspjeti jer dolazite iz neke manje, nepriznate sredine. Vi ste Njujorčanin od trenutka kada dođete u taj grad.

 Kada analizirate svoj uspjeh, mislite li da je to više rezultat nekih sretnih okolnosti ili truda i rada?

– Vjerujem da smo kovači svoje sreće, a mi smo najbolji dokaz da ne trebate imati mamu ili tatu u određenoj sferi koji bi vas gurali. Mi smo u cijelosti “selfmade” proizvod. Sve što smo postigle, sto posto smo same izgradile. Okolina do jedne mjere utječe na vas, ali vi ste zaslužni za sve ostalo. New York jeste tip grada koji će vas gurati naprijed, ali danas živimo u svijetu gdje je internet omogućio da se izbrišu te granice. Neću pogriješiti ako kažem kako svi imamo iste prilike. Nije važno nalazite li se u Sarajevu, Maleziji ili Južnoj Americi. To više nije prepreka. Internet daje tu širinu i baš mi je drago zbog toga. Takmičimo se sa svijetom i naše tržište je čitav svijet. Radimo s brandovima iz Australije, Francuske, Izraela, Južne Amerike…

Processed with VSCOcam with a5 preset

Jeste li razmišljale o lansiranju vlastitog branda?

– To je naš sljedeći korak. Na tome intenzivno radimo. Želimo napraviti kolekciju koja je dostupna ljudima. Ne želimo praviti neku super skupu kolekciju koja neće biti dostupna svima. Želimo se fokusirati na nešto što je kvalitetno i neprolazno, da može trajati godinama i da ima veze s vašim životom.

Objavljujete li postove na blogu danas na dnevnoj bazi ili…?

– Prije su blogovi više bili updateovani na dnevnoj bazi, a danas se na blog više fokusiramo za elaborat neke teme. Ono što se promijenilo u svijetu blogovanja, jeste da je ulogu svakodnevnih blogovanja preuzeo Instagram. Veoma je popularan. Na blogu imamo između pola miliona i 600.000 stalnih posjetilaca mjesečno. A na Instagramu imamo 1,2 miliona ljudi koji nas prate svakodnevno. Broj stalno raste. Inače, lakše nam je nešto postaviti na snapchat ili na Instagram. Za blog post treba više vremena. Naša filozofija je takva da želimo održavati prijateljstvo s našim pratiocioma. Stalno čitamo njihove komentare, odgovaramo na njihova pitanja i to nas, zapravo, usmjerava u kojem pravcu treba da se krećemo, o čemu da pišemo, šta više da slikamo i šta više da postavljamo na snapchat. Ne želimo da postoje ikakve barijere između nas i njih.

Koliko često dolazite u Sarajevo?

– Zbog posla ću imati priliku da dolazim češće. Za mene je Sarajevo utočište. Imamo mnogo toga da damo, nismo ni svjesni koliko. Kad god pričamo s nekim, uvijek spomenemo odakle smo, mnogo pričamo o našoj zemlji. Nama nedostaje pozitivan PR, svima je dosta tog ratnog PR-a. Želim da nas ljudi danas prepoznaju po kvalitetu.

 Koliko se vaši roditelji ponose vama dvjema?

– Oni žive u Americi, u Mineapolisu, ali prije bih rekla da se mi ponosimo njima. To smo što jesmo zbog njih. Naša kultura je posebna, mnogo ulaže u svoju djecu. Govorim to, jer je u Americi običaj da su djeca nakon 18. rođendana prepuštena sebi, kod nas postoji tradicija njegovanja stalnog odnosa između roditelja i djece te konstantnog ulaganja u djecu. Na kraju, njihovo odricanje zbog djece je za mene i Elmu bilo esencijalno u izgradnji našeg karaketra. Mi smo stalno imale podršku roditelja.

Pročitajte još

U skladu s novom europskom regulativom, nadogradili smo politiku privatnosti i korištenja kolačića. Koristimo kolačiće (cookies) za pružanje boljeg korisničkog iskustva, funkcionalnosti stranice i prilagođavanja sustava oglašavanja. Nastavkom pregleda portala slažete se sa korištenjem kolačića. Slažem se Pročitaj više

Politika privatnosti