Kemal Ćurić: Otac novog Forda Mustanga

Piše: Redakcija

Vjerovatno najznačajnija vijest ovog decembra, kada je auto-industrija u pitanju, jeste činjenica da je Ford u prvoj polovini ovog mjeseca predstavio svoj, dugo očekivani Ford Mustang (2015). Jedna od svjetski najznačajnijih auto-kuća ovim je modelom obilježila pola stoljeća postojanja Mustanga na svjetskim cestama, pa je time njegov značaj još veći. Čitav tim iz američkog grada Dearborna, inače sjedišta ove kompanije, ponosan je na svoj novi proizvod i, sudeći prema dosadašnjim reakcijama, obavili su odličan posao. Izuzetno su ponosni, no ono što nas u ovom slučaju čini ponosnijim od Amerikanaca, jeste činjenica da je novi Mustang, kojim se obilježava 50 godišnjica njegove proizvodnje, dizajnirao Bosanac, Sarajlija Kemal Ćurić (35). Njegovo ime odavno je poznato u svjetskoj auto-industriji, no kako sam kaže, do sada nije imao veći izazov od ovoga. Iako smo, poštujući Fordove odjele s javnošću i PR-službe, s Kemalom morali razgovarati na engleskom umjesto na našem maternjem jeziku, rado nam je odgovarao na sva naša pitanja. Novi Mustang stručnjaci opisuju kao automobil koji je vrijedilo čekati. Evo i zašto…

ford mustang2

U prvoj polovini ovog mjeseca javnosti je zvanično predstavljen novi Ford Mustang (2015), a Vama je pripala čast da ga dizajnirate. Kakav izazov Vam je ovo predstavljalo i šta, uopće, znači za jednog dizajnera prilika da redizajnira automobil koji je prvi put proizveden 1964.godine?

– Biti dijelom tima koji je radio na novom Ford Mustangu je velika čast. Čitava kompanija je osjećala posebnu vrstu uzbuđenja i strasti zbog ovog automobila i to je ono što nas je nosilo. U isto vrijeme, raditi na ovom projektu bilo je i napeto, jer Mustang obilježava 50. godišnjicu kontinuirane proizvodnje i zaista smo željeli da ovaj automobil ispadne onako kako treba. Mnoge skice su prijavljene još u najranijoj fazi. Ja sam, opet, imao tu sreću da imam pravu skicu u pravo vrijeme. Ali, svi smo, generalno, uložili dosta napornog rada i strasti u finalni dizajn.

Koliko dugo ste radili na ovom projektu?

– Planiranje novog Mustanga počelo je još u prvim mjesecima 2009.godine. Kratko nakon toga uslijedio je rad u dizajn studiju u Dearbornu (SAD). Trebalo nam je otpilike godinu da izaberemo krajnju “temu” i još dvije godine da je usavršimo. Novi Mustang je, zapravo, rezultat napornog rada i jedinstvene strasti. Tim je obavio odličan posao, misleći na svaki aspekt.

Koliko se ovaj Mustang razlikuje u odnosu na prethodne serije i koliko ste ga, zapravo, modernizirali?

– Ovo je potpuno novi automobil, sagrađen na veoma uspješnom dizajnu prethodnih serija. Postoje ključni prepoznatljivi elementi na njegovom dizajnu kao što je “brza zadnjica”, stražnje štopke za tri crte, agresivniji prednji dio auta i duža snažna hauba vozola, što, zapravo, i čini jedan mustang.

ford mustang9

Kada ste tek počeli raditi na ovom projektu, kojim kriterijima ste se vodili? Jeste li željeli napraviti automobil koji će biti moderan narednih nekoliko godina ili ste se odlučili za klasičniju varijantu?

– Inspiracija je, zapravo, došla od mustanga – njegovog porijekla i dizajna iz kasnih ’60-ih. Zamijenili smo neke prepoznatljive segmente dizajna starog Mustanga modernijim.

Kakve povratne informacije dolaze do Vas? Kakve su rekacije na auto?

– Do sada su došle samo pozitivne reakcije. Mnoge od njih bazirane su na fotografijama koje smo objavili. Očekujem mnogo veće reakcije kada Mustang izađe na ulice, ljudi će tada bolje vidjeti promjene na čitavom automobilu.

Jeste li Vi zadovoljni obavljenim poslom ili mislite da je moglo biti i bolje?

– Za mene, kao dizajnera, posao nikada nije gotov. Toliko sam se zabavljao dok sam radio na ovom automobilu da bih mogao raditi još jednu deceniju. Ali, na kraju, prezadovoljan sam šta smo kao tim uspjeli ostvariti.

U auto-industriji ste veoma poznat i cijenjen dizajner. Kako je jedan dječak iz ratnog Sarajeva postao to što jeste?

– Bio je to jedan dug put iz Sarajeva do Njemačke, a kasnije i do SAD-a. U Njemačku sam došao ratne 1993.godine i tamo sam krenuo u školu. Srednju sam završio 1998. godine i upisao industrijski dizajn u Wuppertalu. Diplomirao sam 2003. godine i uskoro mi se pružila prilika da stažiram u “VW” grupaciji. Godinu kasnije sam prešao u Ford i to kao dizajner enterijera. Već 2006. godine prelazim u Odjel za eksterijere i tu sam radio na mnogim automobilima. Jedan od njih bio je “Vertrek”. Prije tri godine su mi ponudili da se preselim u Dearborn u Ameriku, gdje sam i danas baziran.

ford mustang3

Jeste li oduvijek znali da ćete se baviti dizajniranjem automobila ili je do ovog životnog poziva došlo spontano?

– Čak nisam znao ni da je postojalo to zanimanje. Oduvijek sam sanjao da ću biti pilot. To je bio moj san. Tako da je taj put kao dizajneru automobila bio prilično neplaniran. Mada, uvijek sam gajio posebnu strast ka autima i volio sam ih crtati. Moji roditelji su čak morali ići u školu kako bi se izvinili što su mi knjige i sveske bile pune crteža auutomobila. Srćeom, porodica me uvijek podržavala. Ohrabrivali su me tokom studiranja i tako sam postao ovo što jesam danas.

Kompletan intervju možete pročitati u printanom izdanju magazina AZRA ( br. 877)

 

 

Pročitajte još

U skladu s novom europskom regulativom, nadogradili smo politiku privatnosti i korištenja kolačića. Koristimo kolačiće (cookies) za pružanje boljeg korisničkog iskustva, funkcionalnosti stranice i prilagođavanja sustava oglašavanja. Nastavkom pregleda portala slažete se sa korištenjem kolačića. Slažem se Pročitaj više

Politika privatnosti