Nađa Lutvikadić-Fočo: Rizik treba pretvoriti u izazov i dodatnu motivaciju

Piše: Adela Kukic

Vizija i misija su ključne, a to se gradi na temeljima suštinskog poznavanja i vanjskih i unutarnjih snaga i slabosti, prilika i rizika te timskog rada, stručnosti, kreativnosti, a sve po sistemu da pravi ljudi budu na pravim mjestima. Istinski se radujem svakom uspjehu naše zemlje i grada, volim svaku ljepotu, pokušavam je naći u svemu i čak u onom oku nevidljivom, a to je i najvrjednije

Nađa Lutvikadić-Fočo, rukovoditeljica Sektora za upravljanje promocijom BH Telecoma i predavač za korporativne komunikacije, svoj angažman u ovoj kompaniji počela je kao stručni saradnik za odnose s javnošću u Kabinetu generalnog direktora. Još tada, u samom začetku PR-a kao profesije na ovim prostorima, Nađa je shvatila koliko na ovom polju znače brzina, pravovremenost, otvorenost i komunikacija. S jedne strane, tako je lično gradila imidž BH Telecoma kao transparentne kompanije koja uvijek ide ukorak s vremenom, a s druge strane olakšavala posao novinarima, bivajući uvijek dostupna. Svoj lični optimizam, praktičnost, profesionalizam, pozitivnost i pronicljivost prenijela je i u sferu posla koji obavlja, dokazujući da su dobre stvari uvijek jednostavne, ukoliko se zna šta se hoće i ima se vizija.

Za mnoge ispričane priče i rebrending BH Telecoma, kojem svjedočimo u protekle dvije godine kroz različite vidove promocija i uspješnih kampanja, zaslužna je upravo naša sagovornica, sa svojim saradnicima.

Rukovodite Sektorom za upravljanje promocijom BH Telecoma, koji je dobio nagradu za oglašivača godine i za kampanju “Moje Sarajevo, moja priča”, što znači da je riječ o kompaniji koja ulaže velike napore u komunikaciji s javnostima. Koliko je truda i rada uloženo da bi se dobile ovakve nagrade?

– U ovoj vrsti posla potrebno je balansirati između dvije krajnosti – dugoročnog istraživanja i planiranja i brzih i pravovremenih aktivnosti i poteza. Potrebno je osluškivati bilo javnosti i korisnika u smislu zahtjeva i potreba te sistematično pratiti globalni razvoj usluga. Obje nagrade su rezultat upravo toga. Kampanja “Moje Sarajevo, moja priča” bila je integrirani zbir mnoštva sadržaja, koje su ljudi prepoznali i s radošću prihvatili. Spoj modernog i tradicionalnog, urađen s mnogo ljubavi i poštovanja prema gradu, ljudima i Festivalu. Radeći godinama na poslovima PR-a, bila sam u prilici znati šta ljudi izvan BH Telecoma misle o kompaniji te sam na tom polju razvila neki vlastiti mehanizam koji mi uvijek mnogo koristi. Međutim, sve naše aktivnosti i kampanje ne bi bilo moguće izvesti, ma kako kvalitetno i maštovito osmišljene bile, da iza svega ne stoji dobar tim i općenito objektivan kvalitet kompanije, koja je i tehnički mogla to iznijeti. BH Telecom je stvarni lider u telekomunikacijskom sektoru, najuspješnija javna kompanija i jedan od najpoznatijih bh. brendova, koji podržava domaću kinematografiju te prati telekomunikacijske trendove i novitete.

Foto: Fuad Fočo

Šta je teže, pozicionirati se na tržištu ili održati?

– Teško je i jedno i drugo. To je kontinuirani proces, koji podrazumijeva stručnost, kvalitet, prave odluke i iskustvo. Za pozicioniranje je potrebno odabrati adekvatne proizvode i usluge za konkretno tržište, zatim ih dobro predstaviti i iskomunicirati te realizaciju pratiti kvalitetom. A da biste se održali na tržištu, pogotovo kao lider, potrebno je tako kontinuirano djelovati, bez odmora i bez luksuza da se ikad možete uljuljkati živeći na staroj slavi. U tom smislu, potrebno je odrediti ciljeve pozicioniranja, ustanoviti metode, uraditi ozbiljna istraživanja, odabrati ciljna tržišta, ai sve to ne ostaviti zacementirano nego ostaviti mogućnost fleksibilnog odlučivanja i pravovremene reakcije u skladu s promjenama i zahtjevima tržišta. Vizija i misija su ključne, a to se gradi na temeljima suštinskog poznavanja i vanjskih i unutarnjih snaga i slabosti, prilika i rizika te timskog rada, stručnosti, kreativnosti, a sve po sistemu da pravi ljudi budu na pravim mjestima, jer ljudski faktor je najvažniji – nijedna mašina nikad neće moći zamijeniti remek-djelo kao što je čovjek.

I ove godine su BH Telecom i Sarajevo Film Festival proživjeli festivalsku priču. Možete li nam reći nešto o tom iskustvu?

– Veliki sam zaljubljenik u svoju državu i svoj grad. Istinski se radujem svakom uspjehu naše zemlje i grada, istinski volim svaku ljepotu, pokušavam je naći u svemu i čak u onom oku nevidljivom, a to je i najvrjednije. Festivalsko srce Sarajeva, inkorporirano u našu kampanju, praćeno uslugama i prezentacijama kojih se ne bi postidjeli ni svjetski telekomunikacijski centri, pun je pogodak u smislu najvrjednijeg što Sarajevo i Bosna i Hercegovina nude svijetu.  Mislim da su svi to osjetili i prepoznali.

Foto: Fuad Fočo

Ženama je i dalje teško probiti se u poslovnom svijetu, koji je još dominantno muški. Kako je izgledao Vaš profesionalni put?

– Generalno sam protivnik stereotipa, procenata, različitih ključeva, pa tako i tog – da je teško biti uspješna žena u poslovnom svijetu. Nije da nije tako, ali neka dođe pravi čovjek na pravo mjesto, nebitno je li muško ili žensko. Ukoliko osoba posjeduje kvalitet, stav, dosljednost i integritet, to će morati biti prepoznato. Ali, ne odmah i zato treba trenirati dosljednost i istrajati u trudu. Žene imaju drugačiji stil rada od muškaraca, imaju i specifičnu sposobnost obavljanja više poslova istovremeno, suptilniji sistem komunikacije, predanost… Sve to u konačnici donese i poslovni rezultat. Žena, da bi bila uspješna, mora se znati nositi s rizikom, taj isti rizik pretvoriti u izazov i dodatnu motivaciju, mora definirati i braniti svoj stav i mišljenje, odstupiti po potrebi pred argumentima. Također, bitne su i radne navike, znanje te biti dobronamjeran s poštenim ciljem. Istina, trebamo se boriti protiv etiketa i stereotipa o ženama u poslovnom svijetu kojih ima na svim meridijanima. Život je borba kako god okrenete.

Koja je filozofija Vašeg poslovanja?

– Moja poslovna filozofija je, zapravo, moja životna filozofija. Ni prošlost ni budućnost nam ne pripadaju. Ono što imamo je sadašnji trenutak i dajmo mu sebe potpuno. Dakle, ako sam na poslu, potpuno sam mu posvećena, ako čitam knjigu, potpuno sam joj posvećena, ako sam kući s mužem i djecom, potpuno sam im posvećena itd. Svako mentalno tumaranje izvan sadašnjeg trenutka oslabljuje naš rezultat. Volim da poredam prioritete, ne stidim se reći da nešto ne znam i veliki sam ljubitelj konsultacija i timskog rada.

Foto: Fuad Fočo

Kojim projektom se najviše ponosite?

– Teško je reći, jer u svakom sam ostavila dio sebe. Ali ako baš moram izabrati, onda je to kampanja “Moje Sarajevo, moja priča” i sve aktivnosti koje su dio te kampanje. Neću biti neskromna ako kažem da je ona značajno uljepšala Sarajevo, koje je uvijek lijepo, a naročito za vrijeme Sarajevo Film Festivala.

Koliko ima istine u poslovici „žena je ženi vuk“?

– Stara latinska veli da je čovjek čovjeku vuk, a vidim ljudi su je dalje preoblikovali i u žena je ženi vuk. Ipak, meni je puno draža ona – šta zračiš, to i privlačiš. Imam divne saradnice, prijateljice. Moj izbor je da nudim saradnju, iskrenost i prijateljstvo i vjerujem da mi se mora ta energija i vratiti.

A, ko je Nađa privatno?

– Svašta pomalo. Smatram da život možemo uporediti s partijom šaha. Dobar šahist brine o svakoj figuri. Jače figure poput kralja, kraljice, skakača, lovca i topa rezervirane su za muža, djecu, roditelje, braću, sestre, posao, sebe i bliske prijatelje. Međutim, dobar šahist brižljivo čuva i svakog pijuna, znajući da se on na kraju table može transformirati u kraljicu kao najjaču figuru. Onaj ko igra samo na jednu ili dvije figure, gubi partiju. Eto tako nekako nastojim kvalitetno balansirati između porodice, posla i sebe i svojih potreba.

Foto: Fuad Fočo

Koliko je teško u današnjem vremenu biti i supruga i majka, uspješna poslovna žena, prijateljica, a uz sve to imati vremena i za sebe?

– Teško je, ako želite biti u svemu uspješni. Sve brže živimo i očekivanja su prevelika ali sam u životnoj fazi kad jasno određujem prioritete i jasno mogu reći šta želim, a šta ne i, uz dobru organizaciju, mogu reći da balansiram. Trudim se i nekad ni sama ne znam kako sve stižem, ali iskrena namjera, trud i posvećenost uvijek na koncu daju dobar rezultat.

Na koji način se opuštate?

– Šetnja, čitanje knjiga, smanjen ton na telefonu, putovanja i druženje s porodicom i prijateljima.

U čemu se osjećate najudobnije?

– U čistom. Ljeti su to haljine, farmerke, široke košulje i obavezno tene ili ravna obuća.

Postoji li neka rečenica koju ste pročitali, ili savjet koji ste dobili, a da je imala utjecaja na obnovu načina Vašeg razmišljanja te Vas gurala naprijed u nekim teškim trenucima?

– Ima ih mnogo, ali uz navedenu – što zračiš, to privlačiš, izdvojila bih – živi sadašnji trenutak, jer ti je samo on na raspolaganju.

Pročitajte još