Elvedin Kovač novinar na Novoj BH: Milica Pavlović me je učila da igram kolo

Piše: Emina Dzafic

Energičan i nasmijan, Elvedin Kovač (27) već odavno zabavlja publiku putem TV ekrana. U Sarajevo je došao iz Breze, već kao tinejdžer, da ostvari svoje snove. Prvi posao koji je dobio bio je na radiju, a potom se ostvario kao TV voditelj i novinar. Trenutno je zaposlen na Novoj BH i svakodnevno možemo gledati zabavne priloge koje on uređuje. Iako već sedam godina živi i radi u Sarajevu, za sebe kaže da je bio i ostao Brezanin, gdje se rodio i gdje je proveo djetinjstvo. Osim voditeljskog talenta, Elvedin se u slobodno vrijeme bavi i influensingom. Njegova neostvarena želja je da postane glumac, ali zadovoljstvo i sreću našao je u novinarskom zanimanju, iako je završio Ekonomski fakultet u Sarajevu. Kako se probiti u nepoznatom svijetu, šta za njega znači biti dobar novinar i kako je sarađivati sa slavnim ličnostima, Elvedin Kovač govori za “Azru”.

Ko je Elvedin Kovač?

– Brezanin bio, Brezanin ostao. Pozitivan, ambiciozan, komunikativan, mlad i željan života. Obožavam slobodu, te se trudim da u svemu pronalazim ljepotu. Volim putovati, izlaziti s prijateljima i upoznavati nove ljude. Završio sam Ekonomski fakultet u Sarajevu, Smjer marketing, ali to nije moje zanimanje. Novinarskim poslom, koji je moja prva strast, bavim se sedam godina, a već kao tinejdžer sam došao u Sarajevo da ostvarim svoje snove. Prvi posao koji sam imao je na radiju kao voditelj, a kasnije sam se ostvario i u printanim i online medijima. Trenutno sam zaposlen na Novoj BH televiziji kao novinar u zabavnoj emisiji Nova IN.

Sada, kada pogledate unazad i vidite dugu trasu novinarske karijere, mislite li da je to za Vas bio jedini dobar izbor. Kajete li se nekada zbog svog izbora?

– Kada je riječ o poslu, nikada se nisam pokajao zbog svojih izbora, a da li sam mogao raditi nešto drugo, sigurno da jesam. Šta? Mnogo toga. Tim zabavne redakcije Nove IN mi pruža poslovno, ali i lično zadovoljstvo. Ne razmišljam o promjenama, u ovome sam pronašao sve što želim. Televizija je format koji volim i u kojem uživam.

Ima li kod Vas autocenzure u smislu da li u datoj situaciji gostu postaviti određeno pitanje ili ne?

– Bez rizika nema profita, pa i u novinarstvu. Upravo konkretna i direktna pitanja, izvlače iz sagovornika najbolje odgovore. Takva pitanja i postavljam u svojim novinarskim pričama.

Radili ste intervjue s mnogo bh. i regionalnih zvijezda. Kojeg sagovornika biste mogli izdvojiti i zašto?

– To je uvijek teško odabrati. Ono što mogu reći jeste da su mi najdraži razgovori u kojima uradimo nešto potpuno drugačije. Pojedine zvijezde jednostavno nisu spremne na izlazak iz zone komfora, ali ima i onih koji su zainteresovani za kreativan i drugačiji sadržaj.  Ekipa Nove BH uvijek insistira da dobije drugačiju priču te dođe i do onih “nedostižnih”. To i jeste izazov i draž ovog posla. Jedan od sigurno deset intervjua koje bih mogao navesti jeste onaj s Milicom Pavlović. Ona u nebesko plavoj haljini pored mene u predsjedničkom apartmanu igra kolo, ustvari, uči mene da igram kolo (smijeh).

Milica Pavlović i Elvedin u predsjedničkom apartmanu

Jesu li zvijezde “teške” za saradnju?

– Najveće zvijezde su, kada dođete do njih, ustvari, najlakše za saradnju. Najteži dio posla je dogovaranje intervjua. Kad je riječ o saradnji s velikim imenima, obično su najpristupačniji, posebno zato jer imaju mnogo iskustva, profesionalci su u svom poslu, a žele biti iskreni i svojoj publici. Najteža saradnja je sa “zvijezdama” koje tek počinju karijeru ili su davno počeli, ali nisu mnogo toga napravili, ali i za takve imam “lijek”.

 Koje su dobre, a koje loše strane ovog posla i kako je raditi ovaj posao u uvjetima pandemije?

– Dobre strane novinarskog posla su dinamično okruženje, zanimljive teme i priče, upoznavanje raznih krajeva i ljepota naše države, ali i šire. Novinarski posao ponekad zna biti veoma stresan i brz, tako da su to možda dvije najveće negativne strane ovog posla. Loše strane posla zavise od okolnosti u kojima se nalazimo, kao što je pandemija trenutno. Naš posao zahtijeva odlazak na teren, što u ovoj situaciji predstavlja potencijalnu opasnost, ali uz odgovarajuće mjere zaštite trudimo se da obavimo svoj posao profesionalno i najbolje moguće po nas i našu okolinu.

Foto: Igor Isanović

Ljudi često misle da je novinarstvo lagan posao, koji zahtijeva malo truda. Ali, šta sve stoji iza jedne priče, javljanja, priloga. Koliko truda uložite?

– Novinarstvo nije lagan posao. Svi koji se žele baviti ovim poslom trebaju dobro razmisliti da li žele biti dostupni 24/7, da li su im bitni slobodni vikendi, praznici, slavlja… Novinarstvo nikada ne spava, pa tako ni novinari. Šalim se, spavamo, barem šest sati dnevno (smijeh). Iza jedne novinarske priče stoji mnogo ljudi, vremena provedenog u planiraju, snimanju, montaži i editovanju. Proces koji za jedan televizijski prilog ili intervju uključuje minimalno pet ljudi, a nekada i mnogo više. Novinar je kreator svoje priče, pa je tako i odgovoran za sve segmente unutar nje. Od ideje do realizacije priče nekada može proći samo dan, a nekada to traje sedmicama, u zavisnosti od toga šta pratite.

Šta je, prema Vašem mišljenju, vrhunac uspjeha u poslu kojim se bavite?

– Definitivno autorska emisija. Osim toga, zavisno od želja i ambicija, nekome je cilj postati isključivo prezenter, to jest voditelj, nekome urednik, dok se neko isključivo pronalazi u novinarskom, odnosno reporterskom poslu. Osim emisije koja može biti vrhunac uspjeha na TV ekranu, najbitnije je unutrašnje zadovoljstvo – sreća, koja nekada ne zavisi niti od pozicije, niti od novca.

Koliko je u novinarstvu danas teško biti objektivan  i “zabraniti” ličnim osjećanjima da vladaju vama?

– Upravo u trenucima kao što su ovi. Pandemija je definitivno promijenila cijeli svijet, pa tako i nas. Nekada je teško ostati distanciran ukoliko tema dotiče nas same ili naše bližnje. Kad govorim o svom dijelu posla, primarno sam fokusiran na kreiranje zabavnog sadržaja, tako da u tom polju teško je jedino suzdržati smijeh ili suze na neku zabavnu ili emotivnu priču.

 Kad i kako ste postali novinar?

– Prije mog prvog zaposlenja u medijima, nikad! Završio sam srednju Ekonomsku školu, nakon toga i Ekonomski fakultet, tako da nisam planirao raditi u medijima, ako ne računamo glumu o kojoj sam sanjao. Sasvim slučajno sam proveo jedan dan na radiju kao volonter i od tog dana vrata su se jednostavno počela otvarati bez da sam kucao. Talent koji su prepoznali brzo sam upotpunio napornim radom i trudom da usavršim ono što drugi ljudi nemaju. S vremenom su se dešavale promjene, od različitih radiostanica na kojima sam radio, marketinga, uslužnih djelatnosti, pa do televizije. Nisam ni sanjao da ću jednog dana raditi na televiziji čiji sam program pratio kao dijete. Ekonomija će dobro doći ukoliko nekada budem poželio raditi u kancelariji, što nije baš vjerovatno da će se desiti uskoro.

Treba li osoba imati urođeni talent da bi bila odličan novinar, rode li se ljudi predodređeni baš za to, a drugi samo pokušavaju?

– U mom slučaju, kao djetetu su mi stalno govorili da sam rođen i za ovo i ono. Postoji određena doza talenta, kao i kod pjevača, ako nemate dobar glas, jednostavno nećete postati dobar pjevač. Isto tako je i u novinarstvu. Moj put obrazovanja nije išao u smjeru žurnalistike, ali sam prepoznao to što nosim, od glasa, harizme, do pojave i moje komunikativnosti, što je za ovaj posao  dobitna kombinacije.

Šta, prema Vašem mišljenju, čini dobrog novinara?

– Dobrog novinara čini njegov utjecaj. Svjedoci smo pojave influensera u modernom društvu, novinari su bili influenseri prije influensera. Vaša priča, prilog, intervju ili članak trebaju izazvati emociju, potaći na reakciju i razmišljanje, što više reakcija, to bolji prilog. Ne nužno, ali u većini slučajeva da.  Količina osmijeha, promijenjenih mišljenja, kreiranih zdravih umova, sve su to stvari koje čine novinara – dobrim novinarom. Tako je i sa svim ostalim zanimanjima. Ukoliko ne pomjerate tlo koje se nalazi ispod vas, ukoliko nikome ne pomažete, ne ostavljate trag iza sebe, onda ste definitivno pogriješili profesiju, jer cilj posla koji radite s ljubavlju, bilo to novinarstvo, građevinarstvo ili umjetnost, jeste ostavljanje nasljedstva u bilo kom obliku. Pronađite ono što volite i posvetite se tome, bit ćete sretni i zadovoljni, a vaše okruženje će biti vaš vjetar u leđa.

Foto: Igor Isanović

Koje je Vaše zanimanje iz snova? Da niste novinar, bili biste…?

– Glumac. Iako sam bio na Akademiji scenskih umjetnosti, sreća ili nesreća, ko zna zbog čega je to dobro, ipak nisam završio studij glume, ali sam se mnogo puta amaterski okušao u tom poslu. TV ekran je odlično mjesto za sticanje iskustva koje je primjenjivo, pa ko zna, jednoga dana možda dođe i poziv za ulogu na filmu ili u seriji, ne bih se bunio.

 U slobodno vrijeme bavite se i drugim stvarima. Vaš hobi je relativno “novo” zanimanje –  influensing. Šta je, prema Vašem mišljenju, najvažnije da neko postane influenser?

– Energija. Možete vi biti najljepši, najzgodniji, najmlađi, ali ako nemate energiju koja pokreće vašu publiku i ne izaziva reakciju, onda sve ostalo pada u vodu. Biti influenser danas je mnogo više od pukog postavljanja fotki sa zanimljivim opisima. Bitni su komunikativnost, inovativnost, vaša elokvencija, ali i osmijeh. Sadržaj koji kreirate i objavljujete putem interneta mora imati svoju svrhu, publiku, ali i težinu. Također, vrlo je bitno biti dosljedan svojim stavovima, razmišljanjima, ali i radu. Ovaj posao iziskuje mnogo vremena, prva i najbitnija stvar je vaša ideja. Osim toga, budite spremni na sastanke s potencijalnim klijentima, fotkanje, pronalazak lokacija, logistiku, kreiranje priča itd. Morate imati na umu da je „influencer“ potpuno legitimno zanimanje i posao od kojeg počinje da živi sve više mladih ljudi u našoj zemlji.

 Sve više mladih trči za instant slavom. Koliko se teško (ili lako) probiti i postati prepoznatljiv u tom poslu?

– Instant slava je upravo to što i sama riječ kaže, instant. Pošto kupio, po to prodao. U današnje vrijeme, kada je sve dostupno jednim klikom, postati slavan nije neka mudrost. Biti prepoznatljiv znači biti iskren, jer smo svi u suštini potpuno različiti. Tako da, ukoliko radite na onome što vi zaista jeste i to prezentujete na dopadljiv način, siguran sam da ćete biti primijećeni. To je upravo ono što smo mi kao magazin Nova IN postigli, odnosno ono kako nas naši gledatelji vide. Prepoznatljivi, drugačiji, zabavni, poučni i inspirativni. Također, vrlo je bitno biti realan prema sebi i svojim mogućnostima, upornost se isplati, ali nekad treba i odustati.

 

Pročitajte još