Stručnjaci savjetuju kako prepoznati kvalitetnu kozmetiku: Kako naći ravnotežu između one jeftinije i puno skuplje

Piše: I. H.

Na osnovu čega se formira cijena kozmetike, šta sve utiče na cijenu? Zašto su nekad jeftiniji proizvodi za njegu, na duži period, zapravo, skuplji? Stručnjaci su odgovorili na vasa pitanja u nastavku.

 

Kada krenete u kupovinu neke hvaljene kreme za lice ili najnovijeg seruma s vitaminom C, sigurno vam se desi da ulaskom u trgovinu nađete gotovo identičan proizvod po puno nižoj cijeni. Mnogima se tada javi sumnja: opravdava li skupi proizvod svoju cijenu ili isti rezultat mogu dobiti i onim jeftinijim?

Često se kaže da mnoge od najpoznatijih robnih marki imaju visoke cijene zbog troškova marketinških i reklamnih kampanja. Međutim, puno bliže istini je činjenica da je puno više novca uloženo u nauku koja stoji iza njihovih formula.

 

“Ulaganje u istraživanje i razvoj, posjedovanje laboratorija sa naučnicima i istraživačima, te lansiranje proizvoda nakon dugogodišnjeg provođenja iscrpnih studija jeste ono što je skuplje. Ali to je ključ za postizanje inovativnih i učinkovitih formula s kombinacijom aktivnih sastojaka u tačnim koncentracijama tako da se međusobno unapređuju”, pojasnio je Julien Michoud, izvršni direktor premium beauty brenda Nescens, pa navodi primjer:

 

“Konkretno, razlog visoke cijene naših proizvoda leži u dugogodišnjim ulaganjima u proizvodnju današnje formule, jedine s vitaminom A koja se može nanositi i po danu bez ikakvog rizika od iritacije i najosjetljivije kože. Trebalo nam je osam godina da to postignemo koristeći se skupim istraživanjima u korejskoj laboratoriji.”

 

Međutim, činjenica ostaje da najpoznatiji brendovi dio svoje slave duguju zvijezdama koje su im zaštitna lica i u čiji angažman ulažu velik dio budžeta, što onda utiče i na visinu cijene.

 

Stručnjaci za marketing tvrde da je to neophodno jer njihove sjajne formulacije inače ne bi stigle do tolikog broja potrošača, ali priznaju i da postoje brendovi koji to ne mogu priuštiti, a proizvode kozmetiku visoke kvalitete, također po visokim cijenama.

Isto tako, jeftiniji proizvodi često imaju sličan sastav kao oni skuplji. Razlog je jednostavan – dok su u skuplji proizvod uložene stotine hiljada “nečega” da bi se postigla dobitna formula, postoje brendovi koji će to jednostavno – kopirati.

Ovaj potez je skroz legalan, ali važno je da kupci znaju da isti sastojci ni na koji način ne znače istu formulu, jer jeftiniji proizvod sigurno ne koristi jednako kvalitetne sastojke, niti ih “veže” na isti način,ističu eksperti.

 

U čemu je glavna razlika između jeftine i skupe kozmetike?

Ovdje dolazimo do odgovora: npr. razlika u hijaluronskoj kremi od pet i 100 eura krije se u kvaliteti sastojaka koji zapravo određuju kvalitetu i efikasnost proizvoda.

“Sastojci moraju biti iz pouzdanih izvora, stabilizovani i inkapsulirani na odgovarajući način, bez rizika od nuspojava”, tvrdi stručnjakinja za kozmetiku, Sonia Ferreiro.

Kvalitet i cijenu proizvoda određuje i pakovanje, a ono je puno više od vizuelno lijepog omota.

“Pakovanje utiče na osjećaj koji imate prilikom nanošenja, te sposobnost proizvoda da duže vremena zadrži kvalitet. Zato je, dugoročno, jeftino ponekad skupo, jer ne ostaje isto vrijeme jednako učinkovito”, ističe estetska dermatologinja Alicia Merino.

 

Kako pronaći ravnotežu između cijene i kvalitete?

Kozmetički proizvodi po nižim cijenama vrlo često imaju jednostavnije formule, s manje čistim ili manje naprednim aktivnim sastojcima. Naravno, moguće je pronaći ravnotežu između kvalitete i cijene.

“Orijentišite se na formule s učinkovitim i vrhunskim aktivnim sastojcima, te s većom čistoćom kako biste izbjegli iritacije na koži, ali i na brendove čija proizvodnja garantuje kvalitet (kao što su farmaceutski proizvodi), te čija je učinkovitost naučno dokazana”, ističe farmaceutkinja Guadalupe Arnal, uz napomenu da na tržištu postoji mnogo cjenovno pristupačnih brendova koji zadovoljavaju ove kriterije.

 

Pročitajte još