Još od premijere 1971. godine, narukvica Juste un Clou brenda Cartier slovi za jedan od najprepoznatljivijih luksuznih komada nakita.
Inspirirana običnim metalnim ekserom, ova narukvica predstavlja minimalistički pristup dizajnu i odražava industrijsku estetiku koja je obilježila brend. Juste un Clou u prijevodu s francuskog znači ‘samo ekser’, a dizajnirao ju je Aldo Cipullo, poznat po svom minimalističkom i androginom stilu te fascinaciji svakodnevnim predmetima. Za razliku od poznate narukvice Love, koja se pričvršćuje posebnim odvijačem, Juste un Clou je jednostavnija za nošenje i skidanje, a njen prepoznatljiv oblik eksera s proširenom plosnatom glavom i zašiljenim krajem, koji se elegantno obavija oko zgloba ili prsta, čini je jedinstvenom. U trenutku u kojem je nastala Juste un Clou bila je prava revolucija, rušeći tadašnje konvencije i unoseći dozu buntovnosti u svijet finog nakita.
View this post on Instagram
Ova narukvica simbolizira inovaciju i luksuz, ali i praktičnost, što je Cartier uvijek nastojao istaknuti u svojim kolekcijama, a nakon što je predstavljena 1971., doživjela je brojne reinterpretacije.
Godine 2012. ponovno je lansirana te je kolekcija proširena na prstenje, naušnice, manžete, igle za kravatu i ogrlice, pri čemu je svaki komad zadržao prepoznatljivu siluetu savijenog eksera. Izrađuje se od ružičastog, bijelog i žutog zlata, a neki modeli ukrašeni su dijamantima.
View this post on Instagram
Juste un Clou je i danas izuzetno popularna te se smatra bezvremenskim komadom koji ne izlazi iz mode. Cartier je nastavlja izrađivati i prodavati više od 50 godina, a cijene joj variraju od najtanje verzije, koja počinje od 9000 evra, pa sve do najluksuznijih modela s pričvršćenim (pavé) dijamantima koji dosežu cifru i do 54.500 evra.
Zbog svoje jednostavne, ali prepoznatljive forme i visoke cijene postala je statusni simbol među kolekcionarima i ljubiteljima nakita.