Intervju

Šefik Kurdić: Musliman u svojoj praksi ne bi smio imati korupciju, nepravdu, ogovaranje, zavist i mržnju

Nažalost, muslimani se danas suočavaju s nedostatkom iskrenosti, pravednosti, solidarnosti i islamske svijesti. Kolonizacija muslimanskih zemalja ostavila je vidnog traga, pa, iako su napustili te zemlje, ipak su ostavili mehanizme putem kojih i danas izuzetno perfidno djeluju na njih. To djelovanje, prije svega, odnosi se na potkupljive vlasti i lidere muslimanskih zemalja, koje su bile i ostale skutonoše kolonizatora

Ramazan je mjesec milosti i oprosta. Mjesec kada bismo se trebali okrenuti sebi, svojoj unutrašnjosti, popraviti osobine koje nisu lijepe, korigirati svoje misli i djela, voditi računa o tome šta govorimo, kako, jednostavno rečeno, trebamo dovesti svoj život u pravu mjeru. Bolje prilike od ramazana nema. O duhovnom segmentu čovjekovog života, izazovnim vremenima u kojima živimo, važnosti znanja i nauke, razgovarali smo s prof. dr. Šefikom Kurdićem. Ovaj bh. teolog na polju hadisa i da'we, objavio je 44 autorske knjige, dodamo li im i udžbenike i prijevode s arapskog jezika, njegov autorski rad prevazilazi brojku 50. Dva naučna djela je napisao i objavio na arapskom jeziku, dok mu je desetak djela prevedeno na druge evropske jezike. Naš sagovornik je bio i učesnik naučnih konferencija kako u BiH, tako i svijetu, predavač i vlasnik vrijednih priznanja i nagrada. Koji je najveći izazov s kojim se muslimani suočavaju danas, pitam ga, imajući u vidu njegovo bogato životno i radno djelovanje.

– Nažalost, muslimani se danas suočavaju s nedostatkom iskrenosti, pravednosti, solidarnosti i islamske svijesti. Kolonizacija muslimanskih zemalja ostavila je vidnog traga, pa, iako su napustili te zemlje, ipak su ostavili mehanizme putem kojih i danas izuzetno perfidno djeluju na njih. To djelovanje, prije svega, odnosi se na potkupljive vlasti i lidere muslimanskih zemalja, koje su bile i ostale skutonoše kolonizatora.

Naravno, sada se to čini na jedan sofisticiran način, pa se raznim zakonskim mjerama onemogućavaju bilo kakve promjene u tim zemljama, a svaka revolucionarnija promjena umnih ljudi u tim državama smatra se udarom na sigurnost i integritet zemlje.

Međutim, ni sve ovo ne amnestira muslimanske zemlje i njihovo stanovništvo da ne reagiraju na pravi način i da bar, u svom domenu, ne doprinesu jačanju međusobne solidarnosti, približavanju međusobnih etničkih i vjerskih razlika i ne demonstriraju više iskrenosti u svojim odnosima.

Nabrajati segmente u kojima su muslimani bili prvaci, traži više od jednog intervjua, podsjetit ćemo mlađe čitaoce na samo jedno polje, a to je matematika. Danas, nažalost, u 21. vijeku i dalje imamo sredine u kojima se ženskoj djeci ne dozvoljava obrazovati, ženama voziti automobil…, gdje se dječacima sa sedam godina umjesto olovke u ruke daje puška. Koliko je važno ne ogriješiti se od svoju djecu i poticati ih da uče, stječu znanja, te razumiju da je od svakog oružja ipak jača knjiga?

– Prvih pet ajeta koji su objavljeni Allahovom Poslaniku, s.a.v.s., upravo su bili najveći podsticaj za nauku, odgoj  i obrazovanje. Prva jedinstvena kur'anska generacija ashaba je to u potpunosti primijenila, pa smo imali u prvim stoljećima islama fascinantan razvoj nauke i naučne misli na svim poljima. Međutim, kako su se muslimani udaljavali od tog kursa, sve više su zaostajali i postajali žrtva višestoljetnog posrtanja u mnogim segmentima života.

Bez nauke i naučnih kriterija život dobija sasvim drugu putanju, što se jasno nazire u stoljećima muslimanske stagnacije na svim poljima individualnog, ali i društvenog života!

U nedostatku tih kriterija, prožetih naučnim činjenicama i jasnim islamskim poticajem za permanentnim saznavanjem i meditiranjem, učmala muslimanska svijest dozvolila je sebi luksuz da zanemari najveće vrednote koje je njedrila stoljećima prije toga! Zapostavljanje žene i njeno izoliranje iz naučnih i društvenih tokova je najveći zločin koji su muslimani dopustili u vremenu dekadence! Sjajni su primjeri iz naše muslimanske prošlosti o izuzetnim ženama koje su, rame uz rame s muškarcima, doprinosile razvoju najblistavije kulture i civilizacije u historiji ljudskog roda!

Nažalost, u vrijeme dekadence, žena je gurnuta na marginu društvenih zbivanja, tako da je nakon toga, još u prikrajku naše društvene zbilje! Upravo zbog toga, ženske su osobe i u našim krajevima bile diskriminirane do krajnjih granica. Najveća greška je bila upravo u njenom onemogućavanju školovanja, naučnog profiliranja i društvenog djelovanja! Mislim da je ovo stanje koje primjećujemo u čitavom muslimanskom svijetu poprilično rezultat onemogućavanja ženi da dođe do ovih kompetencija, jer je upravo žena, kao majka, najidealnija osoba za odgajanje generacija, što je u ovom slučaju izostavljeno, pa smo svjedoci i ovakvog stanja u kome je odgoj kasnijih generacija vidno zaspostavljen, što i jeste rezultat anarhije u muslimanskom svijetu!

Post nije i ne smije biti shvaćen kao uskraćivanje hrane, već kao osnaživanje kako imana, tako i zdravlja; zašto je duhovna hrana važna za život čovjeka?

– U jednom hadisu Vjerovjesnik, s.a.v.s, kaže: Koliko je onih koji poste, a od svog posta imaju samo glad i žeđ! Dakle, nije samo zbog toga propisan post! On je propisan, kako Allah definira u Kur'anu, da bismo postali bogobojazniji i svjesni svoga Gospodara! Post zahtijeva, osim apstiniranja od pića i hrane, čuvanje svog jezika, ruku, nogu i svih organa od svega što je negativno. A upravo apstinencija od jela i pića, u toku posta, minimizira strasti i pohote i jača volju postača!

Zbog toga su brojne zdravstvene prednosti posta, kada je riječ o apstiniranju od hrane i pića, kao što ističe dr. Riedleina, da je post operacija bez noža, do socijalne i humane koristi koju artikulira Jusuf, a.s, koji je mnogo postio, a u svojim rukama imao je stovarište hrane i ogromno bogatstvo, pa kada je o tome upitan, odgovorio je: Plašim se, ako se najedem, da ne zaboravim glad siromaha!

Istinski poste one osobe koje su duhovno jake, a to su one osobe kod kojih je iman dominantan u njihovim srcima i koji treperi u njihovim dušama, pa emanira na ostale dijelove ljudskog bića i ispunjava ga novom nadom i potrebnom jačinom i svježinom!

Kako očuvati optimizam u izazovnim vremenima?

– Optimizam se može najbolje očuvati vjerom u Allaha i sviješću da On Jedini može riješiti sve naše dileme i probleme. Oslanjajući se na Njega, vjerujući u Njegovu pomoć i upućujući dove upravo Onome koji sve može, zaživjet će nada u našim srcima a optimizam će, s pravom, prožeti čitavo naše biće.

Sva iskušenja koja je Allah rasuo po Zemlji, u svakom vremenu i prostoru, data su upravo da se čeličimo i jačamo u njima, a ne da dolazimo u beznađe. Upravo iskušenja su najbolji mehanizam čišćenja naših grijeha i nedostataka koja će nam neutralizirati grijehe sutra na Sudnjem danu.

Zar može iko da nam ulije bolju nadu i razbudi jači optimizam od Allahovog Poslanika, s.a.v.s., koji u jednom vjerodostojnom hadisu kaže: Allah će vjernika i vjernicu stalno dovoditi u iskušenja u njihovim životima, životima njihove djece i u stradanju njihove imovine, sve dok ne dođu na onaj svijet, a svi im grijesi budu oprošteni i nijednog grijeha ne nađu na svom računu!

Otuda, nikakva iskušenja nas ne smiju baciti u očaj i beznađe, pa ni ovaj Corona virus! Shvatimo to kao jedno od iskušenja, na čijem ćemo strpljenju zadobiti nagradu i izbrisati svoje počinjene grijehe!

Cijeli intervju čitajte u aktuelnom izdanju magazina Azra.