Erna Saljević, „Diva is back“: Žena nikada ne treba otkrivati koliko zarađuje

Piše: Mirela Kukan

Ispravan i koristan rad je terapija za štošta. Tome su razlozi moja dosljednost i stalni rad na jačanju struke i znanja iz nje. Jer, nije umijeće samo da potrefite dobar kut dobre fotografije, nego da prikažete ono što je iza, to je influencer marketing i generalno marketing

 

Razgovarala: Mirela Kukan

 

Erna Saljević , jedna od prvih i najpopularnijih bh. influencerki na Instagramu, poznatija kao „Diva is back“, ima sreću kakva se rijetko kome pruži. Sama je sebi šefica. Po struci je novinarka, diplomirala poslovno komuniciranje, na magisteriju je međunarodnih odnosa i diplomatije i već godinama u marketingu i kreativnoj industriji specijalizirana za influencer marketing. O poslu, zanimanju influencer/ke, mogućnostima zarade putem interneta, ali i politici i društvenim aktuelnostima, Saljević govori za „Azru“. Na jedno od najpostavljanijih pitanja zašto baš ime „Diva is back“ i gdje je ta diva bila, čemu ili kome se vratila, odgovara:

 

– Svako se u jednom trenutku udalji od sebe i svoje srži, te je najbitnije uvijek raditi na tome da se vraćamo sebi, svojim potrebama i onome što nam pomaže da rastemo u svakom smislu. Diva je svaka žena koja je u svojoj okolini poznata po tome što je izgradila svoj prepoznatljiv put kojim ide, drži se svojih principa i načela, uporna je, odlučna, ili je volite ili ne, nema ravnodušnih. To je fraza kojom svaka žena treba počastiti sebe kada drži do svog ja – diva is back je njeno tapšanje sebe po ramenu.

Sebe privatno opisuje kao „sasvim običnu djevojku/ženu koja ima i vrline i mane kao svaka druga osoba“. Kaže kako se ne trudi da bude najbolja i bezgrešna, prečesto je nepovjerljiva, ali do kosti sluša svoju intuiciju, koja ju je rijetko kad prevarila.

– Najčešće se trudim da ispravljam kojekakve krive Drine, pa onda na kraju dana shvatim da nisam šalovala pravac, nego nakrivila na svoju stranu. Pokušavam se riješiti toga i svih predrasuda koje mi je neko usadio u glavu ili pak sama. Trudim se razumjeti ljude i naše potrebe generalno, objasniti neke postupke i pronaći ravnotežu u životu, ne bih li iskusila istinsku sreću. Ništa što ne želi svaki živi stvor na Planeti, zar ne – uz osmijeh govori Saljević.

 

Iako je na društvenim mrežama svakodnevno, te ima gotovo 70.000 pratilaca,  itekako vodi računa o dijeljenu svoje privatnosti.

– Nisam neko ko ništa o sebi ne otkriva, ali smatram i da mnoge stvari jednostavno trebaju ostati poznate samo vama. Recimo, ljudi oko mene ne vole društvene mreže i izlaganje na njima i to poštujem. Imam nekoliko životnih ljubavi i tu ljubav rado dijelim ne bih li i druge inspirisala, što je sasvim dovoljno. Iako ponekad pomislimo da znamo sve o svakome samo ako ga pratimo na društvenim mrežama, posebno influencere ili poznate osobe, moramo imati u vidu da je to tek možda 30-40 posto njihovih života. Jer, život se dešava svake sekunde i nikada ne možemo biti u nečijoj glavi da tačno znamo sve o toj osobi – odgovara Erna na pitanje o porodičnom i ljubavnom životu.

Kako izgleda Vaš radni dan?

– Otkad ne radim više po principu od 9 do 17, nego sam, prije svega, sama svoja šefica, sve je mnogo ležernije u smislu radnog vremena, ali umnogome zahtjevnije, budući da ste sve sami sebi. Od caffe kuharice do CEO. 24/7. Ne žalim se, budući da mi je otac bio oduvijek uzor u samostalnom poduzetničkom poslu, unazad koju godinu sam se i sama ohrabrila na to. Ustanem ovisno o danu, od sedam do devet ujutro, kada se posvetim vježbanju, doručku, pregledavanju notifikacija i obaveza za taj dan. Posljednjih mjeseci ujutro održavam po nekoliko online sastanaka s različitim timovima na više projekata do 12-13 sati, a potom do 15-16 odradim još neke poslovne sastanke, brzinske opuštajuće kafe i ručak. Moj radni dan najčešće traje do 19-20 sati, budući da se uvijek sastanem s kreativcima, a s njima su najduži sastanci (smijeh), s poslodavcima različitih profila, kojima uglavnom pomažem u brand buildingu uz moj konsalting. Upoznajem nevjerovatne ljude svakoga dana. Slušanje njihovih životnih priča i puteva je nešto što me hrani. Uz dobijanje najčešće novih prijatelja i poznanstava koji su mi vrjedniji od bilo kojeg projekta, na kraju dana uradimo odlične stvari za lansiranje #madeinbih brendova, promociju naših zemalja i odličnih proizvoda koje vrijedno kreiramo. Trenutno me posao ispunjava do maksimuma i veoma sam sretna putem kojim idem kada je riječ o poslu.

 

Koliko je kod nas uopće zaživjelo influencersko zanimanje?

– Kod nas sve zaživi mnogo kasnije negoli drugdje, te procvjeta i donosi rod, jer smo spremni prvo sve osuditi, a ne podržati, jer nam nije jasno, jer nam je nepoznato, jer smo takvi kao narod. Mislim da je to generalno naša boljka. Međutim, influencer marketing kao grana marketinga živi već nekoliko godina i brendovi su to prepoznali. Sada je samo vrijeme da se malo bolje razumiju procesi, bolje tumači statistika i generalno biraju i boostaju pravi instagrameri. Jer, mnogo je “kupusa” na toj sceni, pa su brendovi i kompanije zbunjeni. Također, marketinške agencije bi morale dublje ući u ovu granu marketinga, ali kod njih se vidi jasno nerazumijevanje ovakvog marketinga.

 

Kada Vas starije generacije, koje nisu baš toliko medijski, odnosno internetski pismene, pitaju šta Vi zapravo radite, kako im odgovorite?

– Počinjem objašnjavati svrhu marketinga i onda samo dodam TV, koji dobro razumiju, te se prebacim na “ove telefone koje ne ispuštamo iz ruku”. Uglavnom me odmah razumiju, budući da dobro poznajem svoju struku, znam u svakom trenu šta, zbog čega i kako, međutim, narednih pola sata i jače slušam onu “u naše doba…” Uvijek završi s tim (smijeh).

Je li lako zaraditi novac putem interneta?

 

Više čitajte u novom izdanju magazina “Azra”.

 

Pročitajte još