Ajla i Adna Peco, sestre influencerice iz Mostara: Ne postoji pravo vrijeme za poslovni ugovor, to dolazi kao nafaka

Piše: Aldina Zaimović

Sve je počelo kada su roditelji Ajli kupiliprofesionalni fotoaparat. Mnogo puta se desilo da sklopim poslovnu ponudu s nekim iz Zapadne Evrope, ali u momentu kad čuju da imam prebivalište u Bosni i Hercegovini, automatski odustanu, kaže Adna

 

Razgovarala: Aldina Zaimović / Foto: Privatna arhiva

 

Influenceri, jedno od najpoželjnijih zanimanja današnjice, jesu zvijezde društvene mreže Instagram, koju svakodnevno posjećuju milioni korisnika. Njihov posao jeste da redovno dijele fotografije, video-snimke, opisuju proizvode koje su koristili neko vrijeme, reklamiraju ih uz savjete za što su dobri, gdje se mogu nabaviti… Instagram profili pojedinaca toliko su utjecajni da ono što oni preporuče u kratkom roku bude rasprodano.

Iako se čini da influencer danas može biti svako, to ipak nije slučaj, jer su za to potrebni znanje i vještine kako predstaviti određeni proizvod pratiocima na Instagramu, a veliku ulogu igraju kvalitetne i lijepe fotografije. Mnogi influenceri smatraju jedni druge konkurencijom pa je veoma zanimljivo kada se takvim poslom bave dvije sestre. Ajla (24) i Adna (20) Peco iz Mostaraistim poslom bavese duže od tri godine, a uz to su i uspješne studentice.

Adna i Ajla Peco

Ajla je najstarija od četiri sestre, studira građevinu, Odsjek konstrukcije, što joj je oduvijek bila prva ljubav. Kako nam je kazala, još kao mala, kad bi se izgubila u kući, nalazili su je u očevoj radnoj sobi u gomili urolanih projekata. Njena sestra Adna studira inžinjersku informatiku. Kroz šalu nam je rekla kako je zbog njenog tamnijeg tena uvijek nju smatraju starijom sestrom. S ovim dvjema Mostarkama razgovarali smo o ljubavi prema njihovom gradu, brendovima s kojima su radile te samom influencerstvu.

Ajla: Nikada se nisam planirala baviti ovim poslom. To su nekako drugi ljudi odlučili za mene. I ispalo je sasvim spontano. Prije skoro tri godine bila sam slavljenica kojoj su roditelji kupili profesionalni fotoaparat. Oduvijek sam voljela fotografiju, energiju momenta koju jedna fotografija može da nosi godinama. Svaki put kad je pogledate, tjera vas da osjetite istu onu energiju koju ste tada doživjeli.

Ajla

Adna: Pošto je Ajla više voljela biti iza objektiva, a meni je oduvijek trebao neko da me fotografiše, došli smo na ideju da pokrenemo svoj privatni blog. Inače nisam bila dovoljno visoka za bilo kakav oblik modelinga, tako da je ovo ispalo kao savršena šansa za vlastitu promociju.

S kojim obično brendovima radite, stranim ili domaćim?

Ajla: Većinom su to strani brendovi, iz razloga što je inozemstvo, u globalu, više marketinški osviješćeno i postoji tendencija za širenjem na druge regije. Recimo, jednom brendu iz Velike Britanije je u interesu, osim Skandinavije, da svoje proizvode promoviše i na području Balkana te tako proširi područje prodaje. I onda tu nastupaju bloggeri, koji se trude te proizvode na što bolji način predstaviti javnosti, naravno, uz iskrenu recenziju.

Adna

Mora li se svaki proizvod probati prije pisanja recenzije?

Adna: U momentu kad dobijete proizvod na kućnu adresu, ostaje onaj period od 10 ili 15 dana, kada je riječ o kozmetici, ili trenutni dojam koji ste dužni iznijeti svojoj publici, da li ste zadovoljni tim proizvodim ili niste. Ako je, naprimjer, riječ o haljini, reći ćete da li ste zadovoljni materijalom, pokazat ćete kako vam stoji i da li je veličina stvarna s obzirom na mjere koje se nalaze na web stranici tog brenda. A ako je riječ o nekoj kremi, javite unutar 10 ili 15 dana da li vam odgovara. Kojem tipu kože je preporučujete, a kojem ne. To je ono što brend traži od vas.

Koliko vam vremena treba za pisanje recenzija?

Ajla: Najviše vremena oduzima testiranje proizvoda. Uz to, svi mi imamo svoje proizvode kojim smo vjerni i odani i kojih se odričemo u onom momentu kad proizvod, koji morate isprobati, stiže na vašu adresu. Ali, najvažnije od svega je to da morate biti dosljedni, kad iznosite dojmove. Nije cilj raditi samo na povećanju vlastite monetizacije, jer takav uspjeh nikad neće izdobriti, ako vaša publika otkrije da niste iskreni.

Ajla

Šta smatrate da je potrebno imati da bi neko bio uspješan na društvenim mrežama?

Ajla: Nažalost, ne samo u ovom poslu, nego i u mnogim sferama u životu, ljudi ponekad više cijene kvantitet neko kvalitet. Mnogo puta naletim na profile koji imaju genijalne ideje i vrlo kvalitetan sadržaj, ali brojke počinju kontrolisati njihov uspjeh. Ono čemu brendovi posebno pridaju pažnju jeste broj pratilaca, kao i angažman vašeg profila. Prije samog sklapanja ugovora ili dogovora bilo kakve saradnje, od vas će tražiti da im pošaljete statistike, kako bi se uvjerili da sarađuju s pravom osobom. Također je važno imati fotografije visoke kvalitete, te dobre ideje. Jer, svaka vaša fotografija je ujedno i vaša reklama.

Kada je pravo vrijeme za sklapanje poslovnih ugovora?

Adna: Takvo nešto ne postoji, to vam dolazi kao nafaka. Sudbinom, kao i svaki drugi posao. Neko vas preporuči, ili vas neki brend primijeti i javi vam se. Možete se i vi javiti njima ako mislite da ste baš vi ta osoba koju trebaju. A kad govorimo ovremenskom tajmingu, najčešće smo ugovore potpisivali početkom godine.

Adna

Kako pronalazite kompanije koje ćete reklamirati?

Ajla: Adna više voli kozmetičke saradnje, dakle beauty sektor, dok se ja više radujem odjevnim saradnjama, što je u ovom virtuelnom svijetu fashion ogranak. Saradnje se, inače, nižu jedna na drugu. Ako se nekom brendu svidi vaša prezentacija nekog proizvoda, i oni će poželjeti raditi s vama.

 

Kompletan intervju čitajte u aktuelnom broju magazina Azra.

Pročitajte još