Amra Makan, marketing i PR menadžerica u kompaniji „Hyundai Auto BH“: Moja poslovna porodica

Piše: Nermin Demirović

Bez obzira na to je li riječ o ženama u autoindustriji ili bilo kojoj drugoj branši, pozdravljam tu vrstu evolucije

 

Njeno ime je prepoznatljivo već dugo godina u autoindustriji na ovim prostorima. Amra Makan je marketing i PR menadžerica u kompaniji „Hyundai Auto BH“. Sport i obrazovanje su išli paralelno, a onda se odlučila za svijet automobila, kao profesiju.

Za magazin „Azra“ Makan govori o tome šta je za nju posao u autoindustriji, korijenima koje vuče iz sporta, uspjesima kompanije, ženama u poslovnom svijetu.

Kako ste odlučili da krenete u svijet automobila, s obzirom na to da su Vam se pružale druge mogućnosti?

– U svijet automobila krenula sam  vlastitim izborom bez mnogo razmišljanja, s obzirom na to da sam bila netipična djevojčica koja je voljela i gledala utrke motora, Formulu 1, pa čak znala ustajati u noći da bih gledala te utrke.

Vjerovatno, prethodno bavljenje sportom i moja osobnost dale su mi za pravo da izaberem nešto što sam vjerovala da u svakom slučaju bolje odgovora meni nego druge ponuđene opcije. Završila sam Ekonomski fakultet u Sarajevu, Smjer marketing, a s druge strane bio je tu sport, pa kada sve to povežemo, mislim da je autoindustrija bila logičan izbor.

Deceniju i po ste se aktivno bavili rukometom. Koliko je to od pomoći u današnjem pozivu?

– Generalno, bavljenje bilo kojim sportom dugoročno doprinosi razvoju ličnosti psihički, fizički i sociološki. Osim očuvanja zdravlja, stvaranja radnih navika i odbrambenih sposobnosti, sport je veoma bitan faktor i u društvu, jer definitivno čini ljude boljima u svakom smislu. Sport je i meni donio samo dobro i ima veliku ulogu u formiranju mene kao osobe, razvoju ličnosti i socijalnih vještina. Samim tim od velike mi je pomoći u današnjem poslu, gdje smo svi nekako, htjeli ili ne, izloženi stresu, stresnim situacijama. Zahvaljujući sportu imam veću želju i potrebu za dinamikom, kontinuiranim promjenama i razvojem poslovnih procesa, a tako i vlastitim razvojem.

Predstavljanje Hyundai i30 (1)

Žene u autoindustriji su sve češće na bitnim pozicijama. Kako gledate na tu vrstu evolucije?

– Bez obzira na to je li riječ o ženama u autoindustriji ili bilo kojoj drugoj branši, pozdravljam tu vrstu evolucije. Veoma mi je drago i veselim se kada vidim ženu na takvim “bitnim” pozicijama, mada ne volim podijelu na bitne i nebitne pozicije u poslovnom procesu, jer svako doprinosi na svoj način u tom lancu, svaka karika je bitna i čini cijelinu. Danas više nije neobično vidjeti ženu u autoindustriji, a specifično je možda to da u većini zemalja svijeta, kada je riječ o „Hyundaiju“, na pozicijama marketing menadžera, marketing i PR direktora nalaze se upravo žene.

Automobili se često povezuju s adrenalinom. Je li tako i u Vašem pozivu?

– Posao koji radim veoma je dinamičan, ali ne na način da ga možemo povezati s adrenalinom, nego više s dinamikom, kontinuiranim razvojem i slično.

Šta za Vas znači predstavljanje brenda poput „Hyundaija“?

– Skoro je decenija kako sam član „Hyundai“ porodice. „Hyundai“ je dugo godina najbrži rastući brend u svijetu, a činjenica da je brend koji ima takvu ekspanziju jednako ostavlja mogućnost pojedincu da razvija i koristi maksimalno te potencijale. Ono što je najvažnije jeste da se brend razvija uporedo s kvalitetom. Moja vizija je bila iskoristiti sav potencijal brenda i priliku za njegov dalji razvoj u Bosni i Hercegovini, ali podjednako razvijati sebe, svoje znanje, učiti i svaki danom sticati nove vještine, jer to je ono što marketing zahtijeva.

Koji je Vaš najveći uspjeh u toj kompaniji?

– Najveći uspjeh je kontinuirani rast i razvoj „Hyundai“ brenda u BiH u posljednjih osam godina. S obzirom na to da je marketing jedan od glavnih generatora rasta svake kompanije, time se najviše ponosim. Teško je izdvojiti jedan projekt, jer iza mene se nalazi bezbroj implementiranih događaja, promocija, pres konferencija, kampanja, saradnji, lokalnih, regionalnih, svjetskih…

Ipak ću izdvojiti neke za mene posebne projekte poput „Hyundai Fan Parka“ Sarajevo 2014. godine, zahvaljujući kojem se Sarajevo našlo rame uz rame s četirima ostalim svjetskim metropolama poput Sydneya, Torina, Berlina i Madrida. Tu su i projekti kooperacija s drugim firmama, a jedan od njih je „Red Bull Cliff Diving“ u Mostaru za koji je 2018. godine regionalni „Hyundai“ HQ dodijelio i nagradu za marketing na čijem se čelu nalazim, a čime se mnogo ponosim.

Ako kažemo samo riječ „Hyundai“, kako biste Vi to opisali?

– „Hyundai“ je poslovna porodica kojoj pripadam, a sinonim je za pouzdanost, kvalitet i sigurnost. Brend „Hyundai“, od osnivanja do danas, vođen je željom za napretkom i progresom, što je definitivno više nego vidljivo kako nama koji smo povezani s brendom, tako i našim klijentima, ali i onima koji to nisu.

Ako biste htjeli dobroj prijateljici preporučiti automobil, koji bi bio i zašto?

– Ne mogu izdvojiti niti jedan  „Hyundai“ model, jer svaki od njih je posebna priča, a da bih preporučila nekome automobil, moram znati i za kakvim automobilom ta osoba ima potrebe.

Koliko ste zadovoljni onim što čini  „Hyundai“ u BiH i kako vidite stvari u budućnosti?

– Apsolutno sam zadovoljna s aspekta svog posla pozicijom brenda  u BiH, te samim tim rezultatima prodaje. Skoro deceniju sam u „Hyundaiju“, što je veoma dug period, a s druge strane, taj period daje mi slobodu da mogu jasno vidjeti njegov razvoj i rast u svim segmentima. Stvari su jednostavne,  „Hyundai“ kao brend je već dugo godina najbrže rastući brend u svijetu, progres tog brenda je nezaustavljiv, pa mislim da je suvišno išta više reći o budućnosti ovog brenda u BiH ili bilo kojoj drugoj zemlji u svijetu.

Šta Vi vozite i je li Vaš izbor manuelni ili automatski mjenjač?   

– Vozim i30 s manuelnim mjenjačem. To je moj izbor koji trenutno zadovoljava moje potrebe. Inače, s obzirom na prirodu posla, vozila sam i vozim sve modele koji su u ponudi, te ne pravim baš neku razliku je li automatski ili manuelni mjenjač; benzin ili dizel… podjednako se snalazim i uživam.

Šta je ono što bi olakšalo rad autoindustrije na bh. tržištu?

– Bolje regulative i podizanje standarda i euro normi kada je riječ o uvozu polovnih vozila, te reguliranje stope carine na automobile koji se uvoze i proizvode izvan EU ili u EU. Automobilski brendovi se nadmeću da proizvedu automobile koji emituju što manje štetnih gasova i to postaje društveni prioritet danas. Ne usuđujem se reći da taj trend nije ni  u povoju kod nas. Veća potražnja, poboljšanje gotovo nepostojeće infrastrukture, uspostava zakonskih standarda i subvencija koje države iz našeg regiona daju svojim građanima kao poticaj za kupovinu “zelenih automobila”, samo su neki od faktora koji bi mogli pomoći autoindustriji u BiH.

Šta je, prema Vašem mišljenju, vrh ponude u BiH kompanije „Hyundai Auto BH“ u kojoj radite i zašto? 

– Vrh ponude „Hyundai Auto BH“ su SUV vozila po kojima je „Hyundai“prepoznatljiv (Santa Fe, Tucson, Kona), ali bih izdvojila Tucson, model koji je zaista neprikosnoven kada je riječ o potražnji i prodaji na našem tržištu.

Hyundai Tucson je model koji definitivno ruši sva pravila i barijere, a već četvrtu godinu zaredom je najprodavanije SUV vozilo u BiH. Kako neki vole reći, citiram: “Tucson je čudo bh. tržišta!”

Možda jedan od najvažnijih faktora uspjeha ovog modela je savršeni omjer uloženog i dobivenog, a kada uz to još dodamo jednu od najboljih garancija na tržištu s pet godina bez ograničenja kilometara, sasvim je jasno zašto je Tucson „best buy“ model u doslovnom smislu te riječi.

Makan: Posao koji radim veoma je dinamičan

Posjeta Južnoj Koreji

– Prilikom posjete  „Hyundai“ fabrici u Južnoj Koreji 2016. godine zajedno s ekipom bh. novinara imali smo priliku prvi put da na testnoj stazi testiramo tri verzije jednog modela (Ioniqa ) – plug in, hybrid i električni.

Pročitajte još