Vedran Peršić: Bogatstvo je u dijeljenju

Piše: Mirela Kukan

Mogućnost izbora je najveća sloboda. Raditi posao koji volite, ljubiti osobu koju želite, posjetiti zemlju koju hoćete. Morate biti najbolji u tome što radite da bi vam se otvorila vrata koja želite. Bankarski sektor je, vjerovatno, najuređeniji u BiH, i veliki je izazov biti nezaobilazni faktor na tom tržištu. Okružen sam stručnim kolegama i vjerujem da ćemo nadmašiti očekivanja naših klijenata u 2021. Ljudi ne razumiju da je marketing izuzetno stresan. Vrijeme jeste novac. Treba znati odakle dolazimo, kako bismo znali gdje idemo

 

Malo ko od poslijeratne generacije bh. novinara koji su pratili rad međunarodnih organizacija u našoj zemlji ne pamti ime Vedrana Peršića. Bio je portparol Ureda visokog predstavnika u vrijeme pokojnog Paddyja Ashdowna.

Iako je studirao sociologiju na Fakultetu političkih nauka Univerziteta u Sarajevu, te bio televizijski novinar, Vedran se pronašao u korporativnim komunikacijama. Već dvije decenije bavi se odnosima s javnošću, marketingom i pitanjima od javnog značaja. Smatra se pionirom PR struke u BiH, a mnogi ga opisuju umjerenim, decentnim, smirujućim, komunikativnim, vedrim i nasmijanim, uspješnim, svestranim, ali i šarmantno duhovitim, baš onakvim kakav treba biti PR. S takvim vrhunskim stručnjacima svi volimo komunicirati, jer njihova profesionalnost, brzina i pouzdanost garantira efikasnu i aktuelnu informaciju koju je potrebno u što kraćem roku prenijeti javnosti.

Osim toga, Peršić je dugogodišnji predavač različitih modula iz korporativnih komunikacija, te marketinga i oglašavanja. Držao je trening javnog nastupa i kriznog komuniciranja za službenike državnih ministarstava te institucija poput Agencije za prevenciju korupcije i koordinaciju borbe protiv korupcije, Visokog sudskog i tužilačkog vijeća, Međureligijskog vijeća u BiH te UNDP-a. Bio je i gost predavač na postdiplomskom marketing studiju na Ekonomskom fakultetu u Sarajevu. Kao spoljni konsultant učestvovao je u brojnim međunarodnim projektima. U Londonskoj školi za odnose s javnošću (LSPR) dobio je posebno priznanje za rezultate ostvarene u obrazovanju polaznika seminara. Posjetitelji portala Sarajevo Marketing Summit izabrali su ga za Marketing Superstara 2017. Udruženje automobilskih novinara BiH 2009. godine proglasilo je Vedrana Peršića PR menadžerom godine.

U “Sberbanci BH” na poziciji direktora Sektora marketinga i komunikacija nalazi se od 2013. godine. Prije toga pet godina je bio najodgovornija osoba za korporativne komunikacije svih firmi članica ASA Prevent grupacije, tri godine rukovodio press službom Međunarodne komisije za nestale osobe (ICMP), a osim toga i glasnogovorništva u OHR-u, bio je i šef produkcije UN misije u Bosni i Hercegovini. Po završetku BBC-eve škole televizijskog novinarstva, izvještavao je o političkim, ekonomskim i socijalnim pitanjima iz BiH i svijeta punih pet godina.

Sa svojih 46 u impresivnu biografiju upisao je i poziciju predsjednika Upravnog odbora Mreže Globalnog sporazuma UN-a u BiH, zatim člana Nadzornog odbora marketinške agencije Euromedia, te člana Skupštine Vanjskotrgovinske komore BiH. Uz to, predsjednik je i Skupštine Udruženja za odnose s javnostima u BiH (PRIBA) te aktivni član Međunarodne asocijacije biznis komunikatora (IABC).

Privatno, Vedran Peršić je otac, sin, muž, brat, amidža, vlasnik ženke terijera, strastveni sportaš, vječiti optimist, životnog mota: „Sve je stvar percepcije“ i „U životu je bitno imati mogućnost izbora“. Sasvim dovoljno razloga da ga ugostimo u novogodišnjem printanom izdanju magazina “Azra”.

Kako biste ocijenili godinu iza nas? 

– Izuzetno zahtjevna i puna nepredviđenih situacija.

Je li bilo teško upravljati projektima, pripremiti kampanje, organizirati poslovanje?  

– Ovakve krizne situacije se dešavaju izuzetno rijetko i nema tog priručnika koji te može adekvatno pripremiti. Stručne knjige su napisane na osnovu najboljih iskustava, a planovi za krizne situacije na osnovu pretpostavki šta će se desiti. Unatoč malom broju pouzdanih ljudi koji su predvidjeli globalnu pandemiju, svijet nije bio spreman. Samim time, organizacija poslovanja u vrijeme pandemije je tražila puno povjerenja, učestale komunikacije, hrabrosti, strpljenja. Dvije stvari niti jednog trenutka nismo smetnuli s uma.

Šta je to?

– Zdravlje zaposlenika i klijenata, te kontinuitet poslovanja.

Kakva je godina iza “Sberbank BH”? 

– Ovo je bila baš posebna godina za “Sberbank BH”. Naporno smo radili da osiguramo našim klijentima nesmetan pristup finansijama, te da imaju pouzdanog partnera u izazovnim trenucima. Zadovoljni smo godinom iza nas. Zadržali smo stabilnost i likvidnost, te bili snažno uz klijente. Tu su i neki inovativni servisi koje smo predstavili, kao što je ATS, mašina za polog gotovine dostupna korporativnim klijentima 24 sata dnevno. Osim toga, posvetili smo se i razvoju aplikacije mobilnog bankarstva, pa smo tako lansirali QR Pay u saradnji s najvećim trgovačkim lancem. Sada klijenti Banke plaćaju direktno s tekućeg računa isključivo koristeći QR funkcionalnost mobilnog telefona i jedina smo banka koja to nudi na tržištu. Također, posebno smo ponosni na program “Sberbank srijeda” i naše partnere. Tokom cijele godine klijenti Banke imaju popuste kod naših partnera.

Svake srijede? 

– Tačno tako. Popusti do 20% za plaćanje karticama “Sberbank BH”. Program se nastavlja i u 2021. Inače, kada smo oglašavali tu kampanju, postavili smo pitanje: „Šta je bitnije od najbitnije sporedne stvari na svijetu?“

Najbitnija sporedna stvar na svijetu? To je fudbal, zar ne? 

– To je uvriježeno mišljenje, a mi smo TV spotom pokazali da i muškarci vole kupovati. Svako od nas, bez obzira na to da li su u pitanju žene ili muškarci, želi nešto novo, nešto bolje, nešto jače.  U ljudskoj naravi je težiti napretku. Od kočije do autobusa, od jedrenjaka do kruzera, od Ikara do aviona. Zašto ne reći i od keša do mobitela. Vjerujem da je svima poznat olimpijski moto “brže, više, jače”. To nije samo sportski moto, zar ne? Možemo ga aplicirati u bilo kojoj sferi života. Uzmimo u obzir da je čisto ljudsko odbijanje da se zadovolji trenutnim stanjem doprinijelo opstanku vrste, njenom kontinuiranom napretku i evidentnoj dominaciji na Planeti.

Često znate reći: “Sve je stvar percepcije”. Možete li to malo pojasniti? 

– Naš mozak organizira podatke dospjele iz raznih osjetila i interpretira ih tvoreći smislenu cjelinu. Percepcija nam omogućava da, naprimjer, razne mrlje boje vidimo kao određeni predmet, da mnoštvo zvukova čujemo kao govor, da kombinaciju slatkog, kiselog i ostalih okusa okusimo kao određeno jelo, itd. Što reče jedan moj prijatelj: „Mi ne vidimo realnost. Mi samo tumačimo šta vidimo i to nazivamo realnošću“. Razlika između vaše i moje interpretacije istog događaja zavisi od mnogo faktora. Općenito, želeći sebi objasniti neke događaje, ljude, ponašanja, dajemo svoje ocjene i one se ne moraju poklapati sa stvarnim činjenicama.  Gledaoci koji izlaze iz kina nakon projekcije filma razmjenjuju svoje doživljaje, s tim da uvijek postoji neki dio filma o kojem ne dijele mišljenje. A to opet zavisi od mjesta gdje su odrasli, škola koje su završili, poslova koje obavljaju, knjiga koje su pročitali, turističkih destinacija. Kako procjenjujemo filmove, tako imamo i svoje mišljenje o proizvodima prije nego ih probamo, ili stavove o ljudima prije nego ih upoznamo. Moramo biti svjesni da mi sebe procjenjujemo prema onome što mislimo da smo u mogućnosti napraviti, dok nas drugi sude prema onome što smo već uradili.

Uz Vaš moto da je u životu bitno imati mogućnost izbora, pitamo se i šta je to za Vas mogućnost izbora? 

– Mogućnost izbora je za mene najveća sloboda. Raditi posao koji volite, ljubiti osobu koju želite, posjetiti zemlju koju hoćete. Ljudi su često pod ogromnim pritiskom svoje porodice, komšiluka, zajednice u kojoj žive. Žrtvuju svoju sreću, kako bi zadovoljili ciljeve drugih, bilo da je riječ o izboru škole pa sve do bračnog druga. Slično je i u profesionalnom životu. Ljudi rade u kompanijama koje ne poštuju, obavljaju poslove koje ne vole. S druge strane, mogućnost izbora nije besplatna. Morate biti najbolji u tome što radite da bi vam se otvorila vrata koja želite. Najbolji u školi da imate bolju mogućnost zaposlenja. Najbolji na poslu da imate mogućnost napredovanja. Istovremeno, izbor je i biti prosječan. Raditi tačno onoliko koliko poslodavac traži od vas. To je skroz ok. S tim da su onda i vaše opcije prosječne.

Jeste li Vi birali sve u životu, pa i posao? 

– Ženu sigurno jesam, a kad je riječ o poslu, slučajno sam otkrio ljubav prema novinarstvu, PR-u, oglašavanju, makretingu. Treba znati prepoznati prave prilike, te ih snažno uhvatiti. Ako ste strastveni u vezi s vašom porodicom i poslom kojim se bavite, onda budite sigurni da ste pravilno izabrali.

Kakva je razlika između TV novinarstva i PR-a iz Vaše percepcije?

– Zanimljivo pitanje. Bavio sam se TV novinarstvom, a sada se bavim PR-om. Dok sam bio u medijima, obučavan sam da konferencije za novinare nisu događaji. S druge strane, PR praktičari uče da su konferencije za novinare događaji. To je najbanalniji primjer razlike između dvije profesije. Općenito, novinari i PR praktičari blisko sarađuju, s tim da jedni imaju obavezu objektivnog izvještavanja javnosti, a drugi trebaju u javnosti razviti povjerenje u poslodavca i podići nivo razumijevanja za poslovne aktivnosti.

Mnogi Vas se sjećaju iz perioda glasnogovorništva u OHR-u, ali kakva su Vaša sjećanja na taj period i možete li povući paralelu između tadašnjeg i sadašnjeg djelovanja visokog predstavnika u BiH? 

– Prije 15 godina međunarodna zajednica je snažno djelovala u BiH i radila je na tome da se odluke donose unutar institucija sistema, za koje istinski vjerujem da trebaju zaštititi svakog člana društva bez obzira na njegovu vjeru, naciju, boju kože. Ukratko, rado se sjećam tog perioda, i mnogo sam naučio od vrhunskih svjetskih stručnjaka s kojima sam radio.

Otkud iz međunarodnih, pa donekle i političkih voda, u bankarskom sektoru? 

– Privatne kompanije su pokretačka snaga društva. One stvaraju dodatnu vrijednost. Nakon nekih sedam godina rada u različitim međunarodnim organizacijama, odlučio sam testirati svoje znanje na tržištu. U “Sberbank BH” me privukla mogućnost predstavljanja tada bh. javnosti potpuno nepoznatog bankarskog brenda. Velika je čast i rijetka prilika biti dio uvođenja brenda na tržište. Danas uz “Sberbank BH” asociramo inovativnost, agilnost, ljubaznost. “Sberbank” je među top tri bankarska brenda u BiH. “Sberbank BH” je među najpoželjnijim poslodavcima na tržištu. Bankarski sektor je vjerovatno najuređeniji u BiH, i veliki je izazov biti nezaobilazni faktor na tom tržištu. Okružen sam stručnim kolegama i vjerujem da ćemo nadmašiti očekivanja naših klijenata u 2021.

Koji je to najčešći stereotip s kojim se susrećete u svom poslu? 

-„Vi se samo zabavljate“. Ljudi ne razumiju da je marketing izuzetno stresan. Vjerovatno nisu ni svjesni koliko prosječni marketing menadžer doživi odbijanja svakodnevno. Istraži temu, napravi prezentaciju, entuzijastično predstavi ideju poslodavcu, te dobije odbijenicu. Treba ponovo izaći s novom idejom i istim entuzijazmom. Marketing ili PR menadžer u toku jednog radnog dana piše strategiju, pakuje poklone, nosi roll-up banere, daje intervju, dogovara sponzorstva, dijeli olovke prolaznicima.  I sve to sa širokim osmijehom na licu.

Šta je Vaša tajna za uspjeh?

– Stalna želja za učenjem, posvećenost rezultatima, energičnost u realizaciji, nesebičnost i lojalnost.

Možete li pojasniti tu formulu?

– Živimo u vremenu brzih tehnoloških inovacija, tako da moramo trčati da bismo držali korak sa svim svakodnevnim unapređenjima. Upravo je tehnologija zatvorila neke od najvećih kompanija, odnosno izdigla neke nove kompanije.  Zato je neophodno svakodnevno učiti o svim inovacijama na tržištu. Prema nekim analizama, skoro 20 sati sedmično. To će dovesti i do posvećenosti rezultatima. Logično je da su uspješni oni koji to žele i koji daju sve od sebe. Njih vodi pozitivna energija. Uče iz neuspjeha i ne gube samopouzdanje. Svakom projektu se prilazi kao da od njega sve zavisi. Istovremeno, uspješni se ne plaše podijeliti svoje znanje s drugima. Svjesni su da je u općem interesu da svi napreduju. Znaju da je bogatstvo u dijeljenju. Na kraju, lojalnost je izuzetno bitna za uspjeh. Sportskim rječnikom rečeno, poštujte dres koji nosite,  nosite ga s ponosom i igrajte svaku utakmicu uz maksimalno zalaganje.

Je li vrijeme novac i kako ga (po)trošiti? 

– Što sam zreliji, to sam više svjestan da je vrijeme novac. Želim vrijeme potrošiti s najbližima, s onima koje volim, s ljudima koji će me nasmijati, razvedriti, učiniti pametnijim, učiniti boljim čovjekom. Istovremeno, znam da trebam vrijeme i “uložiti” da pomognem drugima da se osjećaju bolje ili da se razvijaju kao ljudi. Biti bolji čovjek i pomoći drugima da se razviju, doprinijeti napretku zajednice u kojoj djeluješ… e to je povrat investicije.

Ko je Vedran Peršić privatno? 

– Ponosni otac, sin, muž, brat, amidža. Vlasnik Flo, osam godina stare ženke terijera. Strastveni sportaš, vječiti optimist, plesač s dvije lijeve. Volim se zabavljati. Moj glavni sport je košarka, s tim da se posljednjih pet godina intenzivno bavim trčanjem, te iza sebe imam nekoliko istrčanih polumaratona. Volim historiju, posebno istraživati srednjovjekovni period, kroz književna djela, dokumentarce…  Ove godine ljetni odmor smo iskoristili da obiđemo nekoliko bh. srednjovjekovnih gradova, kao što su Ostrožac, Jajce, Ljubuški i drugi. Potrebno je znati odakle dolazimo, kako bismo znali gdje idemo.

Pročitajte još

U skladu s novom europskom regulativom, nadogradili smo politiku privatnosti i korištenja kolačića. Koristimo kolačiće (cookies) za pružanje boljeg korisničkog iskustva, funkcionalnosti stranice i prilagođavanja sustava oglašavanja. Nastavkom pregleda portala slažete se sa korištenjem kolačića. Slažem se Pročitaj više

Politika privatnosti