Werkstatt studio: Treba raditi i nadati se velikim i važnim uspjesima i rezultatima

Piše: Zerina Tihic

Ime je njemačkog porijekla, u prevodu znači „radionica“, a oslikava naš radni prostor i atmosferu brenda. „Werkstatt“ nakit opisujemo kao unikatan, skulpturalan, efektan, urban, moderan… Do saradnje s Beyonce došlo je posredstvom beogradskog dizajnera Borisa Kargotića. Volimo svaki komad nakita koji izradimo

„Werkstatt“ nakit dizajniraju i proizvode Ajla Šarić i Lejla Nuhić. Njihovo prijateljstvo datira od Škole likovnih umjetnosti, a kasnije se razvilo i opstalo i tokom studija. Sada već poznati brend „Werkstatt“ je počeo kao hobi 2007. godine, kada su djevojke zarađivale malom individualnom prodajom. Godine 2015., dolazi do brendiranja i osnivanja „Werkstatta“. Djevojke su se postepeno razvijale, širile svoj biznis, a uspjeh je bio zagarantiran. Godine 2019., djevojke dolaze do svjetskog nivoa, s pozivom da učestvuju u dizajnu nakita za svjetsku megazvijezdu Beyonce. Danas, „Werkstatt“ i dalje se kreće ka svom cilju i naporno radi na tome. Način na koji djevojke izrađuju nakit poseban je i drugačiji. Nakit je izrađen od cinka i mjedenih ploča te se pretvara u nosive umjetničke predmete. Svaki komad nakita sadrži mini grafičku sliku koju karkteriziraju kontrastni bakropisi i drugi vizuelni efekti. Ovoga puta samo za „Azru“ Ajla i Lejla otkrivaju nam kako je počelo njihovo „Werkstatt“ putovanje.

– „Werkstatt“ je naš mali brend ručno rađenog dizajnerskog nakita. Ime je njemačkog porijekla, u prevodu znači „radionica“, a oslikava naš radni prostor i atmosferu brenda.

 

Kako je nastala ideja za ovim biznisom, sjećate li se presudnog trenutka njegovog nastanka?

– Nakon završene Akademije likovnih umjetnosti na smjeru grafika, dugo godina smo radile kao grafičke dizajnerice. U slobodno vrijeme smo štampale grafike i maštale kako ćemo se jednog dana time i primarno baviti. Ajla je došla na ideju da od ploče koju smo koristile za štampanje izreže naušnice, i tako je nastala prva kreacija. Tek osam godina nakon toga, 2015. godine, odlučile smo da uporedo s grafikom dizajniramo i pravimo nakit. U roku od godinu smo napustile svoje stalne poslove i posvetile se „Werkstattu“.

 

Odakle ljubav prema dizajnu i nakitu?

– Ljubav prema umjetnosti i dizajnu smo njegovale godinama, a nakit je nastao kao proizvod te ljubavi.

 

Zbog čega je Werkstatt drugačiji od ostalih brendova?

– Smatramo da su materijali, asimetrični oblici, dizajn i jedinstvene tehnike koje koristimo u izradi ono što čini naš nakit drugačijim od ostalih.

 

Poznate ste širom našeg regiona, ali i svijeta. Je li to nešto čemu ste se nadale na samim svojim počecima?

– S obzirom na to da smo na samom početku nakit izrađivale za sebe i svoj krug prijatelja, nismo mogle ni da sanjamo da će jednog dana žene širom naše regije i svijeta nositi naše kreacije.

Vaš nakit je unikatan. Kako biste vi opisale njegovu estetiku?

– „Werkstatt“ nakit opisujemo kao unikatan, skulpturalan, efektan, urban, moderan…

 

Prije tri godine ostvarile ste saradnju s velikom svjetskom zvijezdom Beyonce. Kako je došlo do saradnje? Je li poslije nje vaš nakit tražila joj neka slavna osoba s A liste?

– Do saradnje s Beyonce došlo je posredstvom beogradskog dizajnera Borisa Kargotića i njegovog brenda „Demode Couture“. Boris nas je pozvao da radimo nakit koji bi išao uz jednu od njegovih kreacija za Beyonce o temi Lion Kinga. Bilo je vrlo neizvjesno hoće li neka od tih kreacija biti u užem krugu odabira. Bez obzira na to, potpuno smo se posvetile izradi nakita. Projekt je trajao 10 dana tokom kojih smo intenzivno radile. Ta saradnja je preko noći radikalno povećala zanimanje, primarno, medija za naš rad. Slikovito, taj dan smo imale više desetaka zahtjeva za davanje izjava i intervjua, što je, vjeroatno, očekivana posljedica popularnosti Beyonce i iskoraka koji smo napravile. Tako veliki medijski interes i činjenica da smo od jednog lokalnog umjetničko-modnog brenda postale vijest, u konačnici su dodatno povećali našu prepoznatljivost i utjecali na veću potražnju i zanimanje za ono što radimo. Osim toga, ova saradnja nam je pomogla da i mi same bolje sagledamo naše mogućnosti, strahove i nametnuta ili samonametnuta ograničenja te da prihvatimo da je sasvim OK raditi i nadati se velikim i važnim uspjesima i rezultatima. Ovo nam je posebno važno, jer nam se ponekad čini da je u našim sredinama nedostatak ambicije poželjniji oblik djelovanja. Sjajan je osjećaj kada neko iz javnog života prepozna vaš rad, naročito kada je riječ o nekome koga cijenite i podržavate.

 

Šta ili ko je vaša najveća inspiracija za radove?

– Inspiraciju crpimo iz naših grafika, igranja s teksturom, bojom, linijom, flekom, kao i iz svakodnevnog života i sjajnih žena s kojima se kroz posao susrećemo.

 

Šta je vaša najveća motivacija u životu i radu?

– Kada vidimo koliko ljudi s nama dijeli ljubav prema umjetnosti, dizajnu i originalnosti u svakom smislu, to nas motiviše da stvaramo više i bolje.

 

Vaša nova kolekcija je nakit sa 24-karatnom pozlatom. Odakle ideja za takvu kolekciju?

– Nova kolekcija sa 24-karatnom pozlatom je prvi korak ka proširenju naše ponude i uvođenju novih materijala.

Kakve su reakcije bh. kupaca na vaše proizvode? Koje su poteškoće, a koje prednosti našeg tržišta? Kakve su cijene radova, i od čega zavise?

– U BiH smo počeli s radom i izgradili brend zahvaljujući bh. kupcima. Prednost našeg tržišta je spremnost ljudi da podrže domaće proizvode i prepoznaju trud i rad uložen u njihovo kreiranje. Trudimo se da zadržimo pristupačne cijene radova, a zavise od troškova, vremena i težine izrade.

 

Koji su vaši omiljeni komadi koje ste do sada izradile?

– Volimo svaki komad nakita koji izradimo, ali prstenovi, naušnice i ogrlice iz „Gea“ kolekcije su nam omiljeni.

Koliko vremena treba za kompletnu izradu jednog komada nakita?

– Teško je procijeniti koliko vremena je potrebno za izradu jednog komada nakita, jer svaki zahtijeva više faza izrade i zavisi od rezultata koji želimo postići.

 

Jeste li zadovoljne rezultatima koje ste do sada postigle?

– Veoma smo zadovoljne i ponosimo se postignutim rezultatima. Naravno, uvijek ima prostora za napredovanje i radimo na tome da ostvarimo sve svoje poslovne ambicije.

 

Kakvi su vam planovi za budućnost?

– Da proširimo djelatnost i da se postepeno širimo na inozemno tržište.

 

Pročitajte još

U skladu s novom europskom regulativom, nadogradili smo politiku privatnosti i korištenja kolačića. Koristimo kolačiće (cookies) za pružanje boljeg korisničkog iskustva, funkcionalnosti stranice i prilagođavanja sustava oglašavanja. Nastavkom pregleda portala slažete se sa korištenjem kolačića. Slažem se Pročitaj više

Politika privatnosti