“Sklop-it“, mladi, kreativni i potpuno drugačiji brend u Bosni i Hercegovini

Piše: Lejla Halimić

U posljednje vrijeme svjedoci smo pojave kreativnih rješenja na polju arhitekture i dizajna. Jedan od takvih primjera jeste i porodični brend „Sklop-it“, koji je na tržištu nešto potpuno novo i drugačije. Osnivačice su sestre Almija Kapidžić i Azra Polimac-Bajrić. Za naš magazin o svom brendu, idejama i uspjesima govorila je Almija, koja kaže da bez podrške porodice ništa od ovog ne bi bilo moguće.

Kako ste došli na ideju da osnujete brend koji će se baviti uređenjem doma?

– Želja da se okušam u poduzetništvu kod mene tinja još od rane mladosti, ali život mi je namijenio neke druge puteve, zanimanja i poslove, tako da to nikada nije došlo u prvi plan niti je bilo prioritet. Moja sestra je već nekoliko godina uspješna poduzetnica, ali u potpuno drugoj oblasti. Ipak, krasi nas kreativna crta koju smo naslijedili od naše mame, kao i njen poduzetnički duh. Uz to, konstantno se susrećemo s potrebom da neke prostore uređujemo ili dorađujemo, kako prostore u kojima živimo, tako i neke druge, koji imaju više poslovnu namjenu. I uvijek smo se suočavale s budžetskim ograničenjima, ali i s nezadovoljstvom ponudom na tržištu, gdje je obično sve uniformisano, trendovski preslikano i neoriginalno. I tako, uzaludno tragajući za jednostavnim načinom da neke stare, ali još vrlo funkcionalne komade namještaja jednostavno i samostalno osvježimo i prilagodimo novom ili starom interijeru, došle smo na ideju da pokrenemo „Sklop-it“. Ono što mi nudimo – originalne drvene ručkice i nožice za namještaj, jedinstveno je u BiH i u našem regionu.

Od kada postoji brend „Sklop-it“?

– „Sklop-it“ se kao ideja rodio otprilike u ovo pretpraznično vrijeme prošle, 2020. godine, a naši prvi proizvodi su svjetlo dana ugledali na proljeće 2021. godine.

S kim radite, koliko vas čini tim brenda?

– „Sklop-it“ tim činimo nas dvije sestre, jedan muž/zet i dvije djevojčice koje daju podršku i kontribuciju u onoj mjeri u kojoj to mogu raditi – pakujući paketiće ili savjetujući nas „sredovječne“ o nastupu na društvenim medijima, posebno na Instagramu. Sama proizvodnja se radi u saradnji s dvije stolarske radionice, koje su mogle odgovoriti na naše potrebe i koje razumiju koncept koji nudimo.

Kako je danas biti drugačiji i kao takav se probiti na tržištu?

– Sudeći prema interesovanju koje je pobudio naš brend, mislim da je najvažnije biti drugačiji da bi bio primijećen. Naš koncept je mnoge pozitivno iznenadio, što nam je olakšalo vidljivost na veoma zasićenom tržištu i otvorilo vrata za učešće na platformama poput Orea bazaara ili projektu osnaživanja žena poduzetnica Fondacije 787, pored mnogih drugih uspješnih poduzetnica i kreativaca. Također, mnogo nam je pomogla ta solidarnost i podrška žena poduzetnica, koje su rado podijelile informaciju o našem brendu na svojim društvenim medijima i u okviru svojih mreža, što je uveliko pomoglo povećanju naše baze pratilaca i „proširilo glas“ o „Sklop-itu“.

Gdje pronalazite inspiraciju za kreiranje unikatnih detalja za dizajn?

– Drvene nožice su prisutne vijekovima na namještaju, a vintage namještaj je vječita inspiracija. Naši proizvodi su primjenjivi kako na savremene komade namještaja, tako i na stare, antikne, koje vrijedi sačuvati i udahnuti im novi život. Internet je pun inspiracije i ideja, a mi smo shvatile da naše tržište žudi za proizvodima koji bi omogućili da ono što vidite na Pinterestu ili Instagramu može postati stvarnost u vašem domu – uz „Sklop-it touch“. Inspiracija je uglavnom potekla od naših vlastitih potreba i sve naše proizvode prvo testiramo sami, pa kada se uvjerimo u njihovu funkcionalnost i kvalitet, onda ih plasiramo na tržište.

Koliko su detalji bitni kada je riječ o dizajnu interijera?

– Znate kako ide ona engleska izreka „đavo je u detaljima” – ja bih rekla da su detalji veoma važni u uređenju interijera, jer možete potrošiti ogroman novac na izradu, naprimjer, ormara po mjeri, ali ako na njega stavite obične plastične sjajne ručkice – one standardne što se kod nas stavljaju na ormare posljednjih 20 godina – ne samo da će wow efekt izostati, nego ćete još i pokvariti potencijalno savršen komad namještaja. Isto vrijedi za nožice za namještaj, moja veoma skupo plaćena komoda rađena po mjeri je doživjela renesansu kada sam joj plastične kockaste nožice zamijenila drvenim, višim. Ali, do sada je problem bio uglavnom taj što kod nas nije bilo alternative – ako sam htjela nožice na komodi, mogle su biti samo plastične, a ako sam htjela drvene ručkice na ormar, onda su mogle biti samo male okrugle lakirane neuglednim sjajnim lakom. „Sklop-it“ je to promijenio.

Koje materijale najčešće koristite?

– Naši proizvodi su pretežno od drveta. Imamo neke limitirane serije nožica i nosača za police od metala, ali prvenstveno smo orijentisani ka dodacima za namještaj od prirodnog drveta.

Kakve su cijene Vaših radova, da li za svakoga postoji po nešto?

– Proizvodi nisu jeftini, iz prostog razloga što je riječ o proizvodima od drveta (a svi smo svjesni da je drvo kao materijal znatno poskupjelo u posljednje vrijeme), ali i zato što su ručno bojeni, a neki i oslikani. Ipak, ne mogu ih svrstati ni u „high end“ ili proizvode samo za bogate, naprotiv. „Sklop-it“ proizvodi su priuštivi svakome, posebno kada razmišljamo o tome da mogu produžiti život nekim komadima namještaja koje smo možda željeli potpuno izbaciti i zamijeniti novima.

Koji je vaš dizajnerski komad najtraženiji na tržištu, a koji je vama lično najupečatljiviji?

– Možemo reći da su najviše pažnje izazvale naše „Senorita“ ručkice, koje su ručno oslikane, a mogu se personalizirati. Uz to, mogu se koristiti kao ručkice, ali i kao vješalice za modne dodatke. Njihova popularnost je rezultirala i kreiranjem našeg podbrenda „OgrliSe by Sklop-it“, te smo ih pretočili u atraktivne must-have modne dodatke. Moj lični favorit su nožice „Bubbles“, koje nudimo u nekoliko atraktivnih boja, a koje će i najobičniji komad namještaja podići na novi nivo, u svakom smislu.

Da li se Vaši radovi mogu pronaći i izvan granica Bosne i Hercegovine?

– Naši proizvodi dostupni su on-line kroz platformu Orea bazaar, gdje možete pogledati našu cjelokupnu ponudu i izvršiti kupovinu. Proizvode smo do sada imali priliku slati u zemlje regiona, ali i u Austriju, Švicarsku i Veliku Britaniju.

Planirate li prošiti biznis dizajna, ali i prodaje?

– Naš brend je još u povoju. Postoji plan za ozbiljnije ulaganje i otvaranje novih kanala prodaje, ali idemo korak po korak i osluškujemo želje i potrebe tržišta.

Šta savjetujete za uređenje interijera detaljima koji će vizuelno obogatiti prostor?

– Naš savjet je da razmišljate izvan okvira standardne ponude i onoga što je u trendu. Čak i ako tražite inspiraciju u mnoštvu fotografija koje možete naći na internetu ili u magazinima, najvažnije je da taj prostor bude vaš i da odražava vaš karakter, vaše potrebe i vašu ličnu estetiku, koja nerijetko evoluira. Bilo da preferirate toplinu prirodnog drveta ili odvažne boje, ukoliko birate komade namještaja u jednoj neutralnoj boji, poput bijele, sive, crne ili bež, imat ćete mogućnost da jednostavno, bez velikog ulaganja taj komad u budućnosti osvježite i transformišete jednostavnom zamjenom ručkica ili nožica iz „Sklop-it“ ponude. I tako jednostavnim trikom produžit ćete život svog namještaja i pomoći da sačuvamo našu planetu od ionako prevelike količine kabastog otpada.

 

Pročitajte još