Porast influenser aktivizma značajno je promijenio snagu komunikacije u današnjem digitalnom dobu. U vremenu povećanog skepticizma potrošača i zahtjevima za etičkim poslovnim praksama, autentičnost i transparentnost ostat će imperativ za učinkovit PR. To je ono o čemu se ne može pregovarati, a što je okosnica uspješnih PR pothvata. Međutim, za sveukupnu efikasnost neophodna je prilagodljivost novim tehnologijama i strategijama.
Tako da u godinama koje slijede, integracija umjetne inteligencije, analitičnost, nadmoć utjecajnog marketinga, trajna moć storytellinga, kreativan content i imperativ autentičnosti ističu se kao stubovi uspjeha.
Ono čega trebamo biti svjesni jeste činjenica da je ključna odrednica – budućnost je u komunikacijama – a oni koji prihvate te pomake nedvojbeno će prednjačiti u oblikovanju narativa PR izvrsnosti. Menadžment mora shvatiti da su komunikacije desna ruka svake kompanije i moraju biti pozicionirane kao upravljačka funkcija.
Jedna od naših istaknutih stručnjakinja u ovoj oblasti je Nađa Lutvikadić-Fočo, rukovoditeljica Sektora za upravljanje promocijom „BH Telecoma“, ekspertica za komunikacije i CSR te trenerica iz oblasti komunikacija. Dobitnica je brojnih nagrada iz oblasti strateških komunikacija i predstavnica PRCA-e za BiH.
Lutvikadić-Fočo za „Azru Premium“ govori o novim trendovima u PR-u i šta očekivati u 2025. godini.
Kako je influenser aktivizam promijenio dinamiku komunikacije?
– Mogu slobodno reći – gotovo pa u potpunosti. Naime, brzina i jednostavnost komunikacije s krajnjim korisnicima su nešto što je ovaj trend učinilo neizostavnim u današnjem predstavljanju kompanija, proizvoda, pojedinaca…
Influenseri, content kreatori i generalno javne i utjecajne ličnosti na društvenim mrežama su postali bitan faktor u kreiranju društvenog ozračja, kao i vrlo moćan alat u samim komunikacijama. Iz njihove pozicije koja je trenutno jako dobra, na način da mogu svoju poruku prenijeti relativno lako na veliki broj pratilaca, a sigurna sam da će biti još bolja u budućnosti, pojavio se jedan novi trend kojim upravo danas označavamo influenser aktivizmom. Ovaj vid aktivizma je definitivno preoblikovao komunikaciju direktnim angažiranjem lojalne publike i stvaranjem povezanosti s pratiocima. Njih doživljavamo autentičnijim od tradicionalnih ličnosti, što čini ulogu influensera još važnijom s aspekta komunikacija. Imaju mogućnost da ističu različite perspektive i brzo rješavaju probleme putem društvenih medija. A tu je jedan, prema mom mišljenju, trend gdje influenseri izazivaju tradicionalne strukture moći, zalažući se za veću transparentnost brendova. Kako ovaj trend raste, brendovi će morati da se usko usklađuju s influenserima i njihovim pogledima na društvene prilike kako bi ostali vjerodostojni i relevantni do 2025. godine.
Zašto je autentičnost ključna u današnjem PR-u?
– Iz jednog razloga: današnja publika zna da filtrira poruke koje su neautentične ili neiskrene. U okruženju koje vrvi informacijama, ali koje odlikuje i visoki skepticizam, publika cijeni transparentnost i veze koje nešto vrijede. PR koji je autentičan zavređuje povjerenje i gradi kredibilnu osnovu za dugoročne odnose s publikom. Brendovi koji komuniciraju autentično održavaju najbolju poziciju za upravljanje reputacijom i povezuju se sa svojom publikom na dubljem nivou. Morate živjeti i vjerovati u svoj brend da bi ga prihvatila javnost.
Kakvu će ulogu storytelling igrati u PR strategijama u 2025.?
– U 2025. očekujemo da storytelling, bez sumnje, bude još važniji za PR strategije jer publika i dalje žudi za zanimljivim, ali ujedno i relevantnim sadržajem. Dobar storytelling pokreće humanizaciju poruka brendova, stvara tačku diferencijacije na konkurentskim tržištima i formira emocionalnu vezu s publikom. Kako tehnologija nastavlja da se razvija, tako će i priča o storytellingu proći kroz impresivna iskustva poput virtuelne i proširene stvarnosti – inovativnih načina na koje će moći očarati i oduševiti publiku.
Kako umjetna inteligencija može transformirati budućnost PR-a?
– Umjetna inteligencija (AI) je, prema mom mišljenju, game changer kada su u pitanju odnosi s javnošću. Već sada imamo izvanredne alate koji automatiziraju svakodnevne zadatke, pregledavaju tone podataka i nude jednostavne reporte koji mogu dovesti do kvalitetnih strateških odluka. Alati koje pokreće umjetna inteligencija nam mogu pomoći u praćenju medija, analizi reakcija, segmentaciji publike, čineći kampanje značajno efikasnijim. Botovi i virtuelni asistenti poboljšavaju interakciju između klijenta i medija, dok alati za kreiranje sadržaja vođeni umjetnom inteligencijom uveliko kreiraju dosta personaliziraniji i zanimljiviji sadržaj. Ovo sve PR profesionalcima daje više vremena da se bave strategijom i pronalaskom kreativnih načina za rješavanje problema. AI je potreban za brzu analitiku, ali su kreativa i kvalitetan content nešto što mora kreirati PR-ovac/komunikolog.
Koliko autentičnost znači za uspjeh PR kampanja?
– Autentičnost u PR kampanjama znači da sve poruke, akcije i bilo kakve interakcije trebaju biti vjerne vrijednostima i karakteru koji definiraju brend. To će uključivati transparentnost u komunikaciji, dosljedno ponašanje i smislen angažman s publikom. Autentična PR kampanja će stvoriti povjerenje i potaknuti dublje veze, a upravo na taj način se podiže ukupna reputacija brenda, a rezultati kampanje još efikasnijim i uvjerljivijim. Ako niste autentični, niko neće zapamtiti vašu poruku niti djelovati u skladu s njom.
Na koje načine PR može oblikovati pozitivne narative o brendu u eri skepticizma?
– Izgradnja pozitivnih priča o brendu kroz transparentnost, dosljednost i angažman je jedna stvar, a otvorenost za izazove i pričanje priče o poboljšanju zaslužuju kredibilitet PR profesionalca. Storytelling koji ističe stvarna postignuća i vrijednosti može uravnotežiti skepticizam. Čvrsti odnosi s medijima, influenserima i publikom, osim društvene odgovornosti i najbolje etičke prakse, dostojni su saveznici u izgradnji pozitivnog imidža brenda.
Kako balansirati između prilagodljivosti novim strategijama i zadržavanja autentičnosti?
– Definitivno treba balansirati između novih strategija i autentičnosti. Inovacije treba provjeravati u odnosu na osnovne vrijednosti i misiju brenda dok su još u fazi razvoja. Jedan od najvažnijih procesa u razmatranju novih taktika i tehnologija je njihov odnos prema identitetu brenda i onome što bi publika očekivala. Ovo može uključivati istraživanje trendova društvenih medija ili novih tehnologija, ali i dosta razmišljanja o tome kako se sve to može integrirati u dosljednost i transparentnost nečijeg dobrog glasa kako bi se zaštitila autentičnost.
Kako će PR profesionalci koji prihvate inovacije prednjačiti u industriji?
– PR profesionalci koji će biti proaktivni kada je riječ o inovacijama će prvi iskoristiti nove tehnologije za kreiranje superiornih kampanja, informirati se dobro prije donošenja strateških odluka i ostati u toku s najnovijim trendovima u industriji. Također, kroz kontinuirano prilagođavanje i eksperimentiranje s novim alatima i pristupima, ovi profesionalci će pokazati misaono vodstvo, voditi evoluciju industrije i pružiti nova rješenja za brojne izazove koje sa sobom nose komunikacije. PR treba pozicionirati kao upravljačku funkciju kako bi na pravi način mogao definirati strategiju komunikacija, poruke i kanale komunikacija i koristiti inovacije u svom poslu. Ključno je da menadžment shvati da su PR odjeli i komunikacije danas desna ruka u promociji vrijednosti kompanija.
Kako PR profesionalci mogu izgraditi povjerenje kroz transparentnu komunikaciju?
– S obzirom na to da živimo u vremenu kada se informacije razmjenjuju brzinom svjetlosti, važno je izgraditi, ali i održati povjerenje ciljane publike. Transparentan pristup odnosa s javnošću je ključan jer se na taj način prevenira eventualna krizna situacija, pruža mogućnost bržeg reagiranja na eventualne probleme u komuniciranju, ali svakako povećava i vjerodostojnost i dobar imidž jer se samo na taj način postiže dugoročan odnos povjerenja i uspjeha. Dakle, samo dosljedna, jasna i iskrena komunikacija stvara osjećaj pouzdanosti i integriteta koji je temelj izgradnje i stjecanja povjerenja.