„Atlantic Grupa“, lider u regionalnoj proizvodnji i distribuciji robe široke potrošnje, svakodnevno je s njihovim proizvodima prisutna u našim domovima. U Upravi i drugim sektorima Grupe radi mnogo stručnjakinja, žena koje svojim radom donose promjenama u našoj zajednici. Jedna od njih je i Lejla Dautović, direktorica Inovacija „Atlantic Grupe“.
Kako ste započeli svoju karijeru i šta Vas je dovelo do trenutne pozicije?
– Ljubav prema inovacijama i radoznalost obilježili su moj karijerni put te me ujedno i gurali da nakon završenog studija farmacije na Sveučilištu u Zagrebu karijeru započnem prvo u Odjelu istraživanja i razvoja tadašnjeg giganta „Plive“, a nastavim u Odjelu marketinga. Put me vodio do farmaceutske industrije, „Plive“ i kasnije „Belupa“, uz stalno učenje i usavršavanje na područjima inovacija, marketinga i održivog razvoja, dok se nisam prije 15 godina priključila „Atlantic Grupi“. Dugo je godina okosnica mog rada bio marketing, i to u različitim kategorijama i poslovnim područjima, a potom sam se vratila svojoj prvoj ljubavi – inovacijama. Trenutno radim na poziciji direktorice Inovacija, istraživanja i razvoja za kategoriju pića u „Atlantic Grupi“, gdje se fokusiram na stvaranje novih proizvoda te rješenja koja odgovaraju potrebama naših potrošača, s jakim fokusom na održivost i naš utjecaj na ljude i okoliš. Ova pozicija mi omogućuje stalno učenje i razvoj jer se svakodnevno susrećem s novim izazovima i prilikama za inovacije.
Koji su ključni faktori koji su doprinijeli Vašem profesionalnom uspjehu?
– Kad se osvrćem na svoju karijeru, vidim da sam uvijek bila otvorena za nove prilike i mogućnosti izvan komforne zone, pa bih rekla da je, uz hrabrost, uvijek dolazilo malo i one ludosti koja je često osiguravala neke nove iznenađujuće situacije. Također, uvidjela sam da učenje traje cijelog života, a ja sam bila spremna učiti iz svakog iskustva. Uz to, rad u okruženju koje potiče inovacije i kreativnost omogućio mi je da razvijam svoje vještine i kao stručnjak i kao menadžer te tako doprinosim i razvoju kompanije.
Šta Vas najviše motivira u radu?
– Najviše me motiviraju ljudi i moj tim te mogućnost da doprinosim pozitivnim promjenama i inovacijama. Smatram se i velikim entuzijastom u polju održivosti. Naime, kako sve više osjećamo posljedice globalnog zatopljenja i klimatskih promjena, motivira me raditi na projektima za koje znam da će pozitivno utjecati na društvo i okoliš. Tu se vraćam opet na tim za koji je važno da donosi talent i strast u sve što radimo, kao i da dijelimo iste vrijednosti i viziju jer to samo jača naše zajedništvo.
Koliko je važna održivost u Vašem radu i koji su izazovi u implementaciji održivih praksi?
– Održivi razvoj je utkan u temelje našeg poslovanja. Smatram da je održivost proces stvaranja novih razvojnih mogućnosti za poslovanje i bolju budućnost za nove generacije. Došli smo u fazu kad je potrebno iznova promisliti svaki aspekt našeg življenja i poslovanja jer svaka mala promjena kumulativno ima veliki značaj. Stoga svakodnevno integriram ekonomske, društvene i ekološke dimenzije u svoj rad, što, zajedno s radom mog tima, doprinosi ekonomskom rastu i napretku društva u cjelini.
Najvećim izazovom smatram usklađivanje svih aspekata održivosti s poslovnim ciljevima jer je tu potrebno balansirati između ekonomske održivosti i ekoloških ciljeva. Također, edukacija i angažman zaposlenika su ključni za uspješnu implementaciju održivih praksi. Srećom, imam tim posvećenih profesionalaca koji su strastveni prema održivosti.
Kako se „Cedevita“, kao brend, uklapa u strategiju održivosti i kako vidite budućnost „Cedevite“?
– „Cedevita“ je izvrstan primjer kako se održivost može integrirati u poslovanje. U 2022. godini smo promijenili dizajn ambalaže te smanjili upotrebu plastike u pakiranju i učinili proizvode praktičnijima za korisnike. Prilikom redizajna, smanjili smo upotrebu plastike za 48 tona zamjenom plastične folije kartonskim pakiranjem certificiranim prema FSC standardu. Također smo zamijenili nereciklabilne materijale reciklabilnima, uključujući zamjenu PVC sleevova PET materijalom. Na tržište smo stavili 53 tone manje nereciklabilnih materijala.
Naši napori naglašavaju našu predanost očuvanju okoliša i poboljšanju korisničkog iskustva. Također, fokusiramo se na smanjenje stakleničkih plinova, odgovorno korištenje vode i mogućnost potpunog recikliranja ambalaže. Naša strategija održivosti uključuje brigu o nutritivnoj vrijednosti proizvoda i odgovornost prema zaposlenicima i lokalnoj zajednici. Uskoro ćete moći vidjeti i jednu prekrasnu inicijativu „Cedevite“ iz aspekta društvene odgovornosti te vas ovim putem pozivam da je podržite.
Mi smo tek na početku ovog dugačkog puta, no budućnost „Cedevite“ vidim kao svijetlu i održivu. Naš cilj je postati lider u održivom poslovanju, ne samo u regiji već i šire. Radimo na tome da naša ambalaža bude potpuno reciklirajuća. Vjerujem da će naši napori u području održivosti donijeti dugoročne koristi ne samo za našu kompaniju već i za društvo u cjelini.
Koji su Vaši poslovni planovi?
– Ja sam vječni optimista, stoga budućnost vidim kao održivu i zelenu, ispunjenu pozitivnim promjenama i kvalitetnim življenjem uz naše brendove, naravno. Međutim, isto tako vjerujem u male pomake i zadovoljstvo u putu prema njima. Nadam se da će naši napori imati vrijedan utjecaj na naš okoliš i na naše potrošače i to me najviše motivira da nastavim istim tempom dalje. Želja mi je da „Cedevita“ postane sinonim za održivo poslovanje i kvalitetne i ekološki prihvatljive proizvode. Kad je riječ o osobnom razvoju, on se uvijek krije u rastu, učenju i usavršavanju.
I za kraj, koji su Vaši savjeti za mlade profesionalce koji žele uspjeti u poslovnom svijetu?
– Budite otvoreni za učenje i prilagodljivi, nemojte se bojati preuzeti rizike i prihvatiti nove izazove. Također, važno je raditi u okruženju koje potiče inovacije i kreativnost. I na kraju, budite strastveni prema onome što radite i uvijek težite ka postizanju izvrsnosti.