Oduševila nas je prilika razgovarati s Ajlom Hadžić, menadžericom marketinga kompanije dm drogerie markt d.o.o. u Bosni i Hercegovini, čija je karijera primjer uspješne kombinacije kreativnosti i strateškog razmišljanja. Njeno profesionalno putovanje odražava filozofiju kompanije koja se temelji na stalnom ulaganju u razvoj svojih zaposlenika i njihovih potencijala. Ajla je čitateljicama “Azre Premium” dala uvid u njen profesionalni put, ulogu koju igra u oblikovanju poslovne kulture koja stavlja naglasak na ljudski faktor, te specifičnu poslovnu filozofiju koja dm čini omiljenim brendom, kako među potrošačima, tako i među zaposlenicima. Dotakla se i važnog strateškog fokusa brenda dm na zdravlje žena, s naglaskom na inicijative koje su postavile nove standarde u društvenoj odgovornosti.
Menadžerica marketinga kompanije dm u BiH sigurno balansira između kreativnosti i strategije. Kako je izgledala Vaša putanja do ove pozicije?
– Jedno od načela poslovanja kompanije dm jeste ulaganje u razvojni put zaposlenika koji imaju mogućnost da samostalno prepoznaju svoje preferencije i grade svoj profesionalni put upravo uživajući te preferencije. Mislim da sam jedan od primjera takvog zaposlenika u dm-u. Svoj put u dm-u započela sam na poziciji saradnika u marketingu – početnoj poziciji – i uživala sam mogućnost da se upoznam sa svim kanalima komunikacije, aktivnostima i kampanjama, posmatrajući ih iz različitih komunikacijskih perspektiva. Kako se razvijao dm i njegov marketing, tako sam se razvijala i ja. Takav početak i razvojni put omogućio mi je da danas, kao menadžer odjela, poznajem izazove s kojima se moji saradnici susreću pa s tim u vezi i pružim podršku gdje je ona potrebna. No, taj zajednički put unutar tima, istraživanje novih, kreativnih mogućnosti i osluškivanje različitih, inspirativnih ideja mislim da je nešto što nadilazi poziciju. Krajnja destinacija je zasigurno vrijedna, no putovanje do nje i ekipa koja je uz vas ono je što pamtite.
Kompanija dm kod nas svake godine postavlja visoke standarde kada je riječ o osnaživanju zdravlja žena. Ako biste morali odabrati jedan koji Vas je najviše dirnuo i na koji ste ponosni, koji bi to bio?
– Zdravlje žena u dm-u postalo je jedno od strateških tema, kojom se intenzivno bavimo već posljednje dvije godine. Rad na tome pokazao nam je koliko je, zapravo, važno govoriti o ovoj temi i koliko žene na području naše zemlje i regije nisu u mogućnosti priuštiti sebi konsultaciju ili obični razgovor o bilo kojoj temi u okviru ženskog zdravlja. Početkom godine radili smo istraživanje tržišta o toj temi, čiji rezultati su pokazali zaista poražavajuće podatke, nažalost, širom Evrope. Najveći postotak žena, koji je kazao koliko se o temi žensko zdravlje nedovoljno govori, upravo dolazi iz BiH (njih 66%). Svaka osma žena u BiH nikada nije posjetila ginekologa. Faktori koji utječu na takve rezultate su različiti – često su finansijske prirode, no, čini se da su češći oni koje proizlaze iz društva.
Žensko zdravlje ostalo je tabu tema. Stoga mi je iznimno drago što smo već drugu godinu zaredom organizovali dm stručnu konferenciju o temama fizičkog i mentalnog zdravlja žena, ove godine, osim Sarajeva, i u Banjoj Luci i Mostaru. Okupili smo 13 stručnjakinja iz oblasti fizičkog i mentalnog zdravlja žena s kojima je moglo razgovarati više od 500 učesnica u ova tri grada. Želja nam je da žene makar jedan dan bez premca posvete sebi i svome zdravlju, a ovakve konferencije jedan su od mogućih načina. Zaista je teško reći na šta sam od svih aktivnosti najviše ponosna, jer svaka aktivnost – bilo da je dm ženska utrka i donacija u okviru nje, kampanja {ZAJEDNO} za bolje sutra ili saradnja s organizacijom Think Pink – samo su početak onoga što kao društvo možemo učiniti da žensko zdravlje postane važna tema; tema koja nije tabu, već tema koja je dio svakodnevice svake žene, bez obzira na njenu finansijsku moć.
Kako lično doživljavate svoju ulogu u oblikovanju poslovne kulture koja stavlja naglasak na ljudski faktor?
– Mi u dm-u vodimo se vizijom osnivača Götza W. Wernera, koja kaže da preduzeća postoje zbog ljudi, a ne obrnuto. Vjerujem da moj posao bez ove vizije ne bi imao pravi smisao. Vi ste tu zbog čovjeka, osluškujete njegove potrebe i težite ka tome da ih oplemenite. Kako i sama filozofija dm-a kaže, važno je da te potrebe shvatite kao vlastite. Možda to i nije jednostavan zadatak, ali ako prepoznate upravo vašu ulogu na tom putu – jer ta uloga je neminovna – jednostavnije ćete to i postići. Kada je u pitanju marketing, u stalnoj ste razmjeni s kupcima i zajednicom – i upravo to je ono, što je suština uloge moga tima i mene, ta razmjena koju održavamo kontinuiranom i iskrenom i koju uzimamo kao polazište za sve što radimo.
Koji je “tajni sastojak” uspjeha dm-a i možete li izdvojiti neke od razloga zbog kojih je dm svima nama najomiljenija drogerija? Koja je to posebna filozofija ili pristup koji čini ovu kompaniju omiljenom među potrošačima i zaposlenicima?
– Prednost zasigurno predstavlja filozofija poslovanja koja u središte djelovanja stavlja čovjeka i njegove potrebe. Da bismo oplemenili te potrebe, moramo ih, prije svega, prepoznati. A to ostvarujemo, kako sam već i prethodno navela, iskrenom komunikacijom, kako ju je nazvao osnivač dm-a, g. Werner. Ona podrazumijeva kontinuirani razgovor s čovjekom na način kako bi on to želio. Čovjek mora biti u stanju prepoznati da je nama kao poslovnoj zajednici stalo da odgovorimo i oplemenimo njegove potrebe; da je on cilj naših nastojanja. Kompanija dm postoji zbog ljudi, zbog čovjeka – bio to kupac, zaposlenik, poslovni partner ili cjelokupna društvena zajednica. G. Werner mnogo je o tome govorio u svojoj autobiografiji „Na šta nikad nisam računao“, koja je odnedavno dostupna i na bh. tržištu, u dm prodavnicama i na dm online shopu po cijeni od 9,95 KM. Štivo, koje definitivno preporučujem svima.
Kao liderica koja se stalno bavi inovacijama, šta Vas inspirira u svakodnevnom radu?
– Mene svakodnevno inspirišu ljudi. U timu sam poznata po internom sloganu „Žena ženi“, jer uvijek razmišljam u pravcu kako jedna drugoj možemo učiniti nešto dobro i olakšati svakodnevicu. Zaista vjerujem u snagu žene; u to nas svakodnevno uvjeravaju žene poput one koja je svoje dijete spasila tokom nemilih događaja u Jablanici ili Lane Pudar koja s velikim osmijehom ostvaruje najveće uspjehe. Zato mi je posebno drago što radim u timu od 16 kolegica (i dvojice kolega) i da zajedno možemo raditi na aktivnostima i kampanjama poput one za žensko zdravlje ili FEEL GOOD za podršku razvoju bh. poduzetnica.
Možete li s čitaocima podijeliti trenutak kada ste se osjećali kao da ste zaista “ostvarili misiju”, kada ste shvatili da doprinosite nečemu većem od samog poslovnog uspjeha?
– U svakodnevnom radu to osjećam uvijek kada vidim, odnosno čujem zadovoljnog kupca, kao menadžer odjela onda kada vidim da članovi tima napreduju, da zajedno rade i da im posao pričinjava zadovoljstvo, jer mi u dm-u volimo reći da živimo posao drugačije. S druge strane, istaknula bih sve one kampanje i aktivnosti u kojima podržavamo bh. poduzetnice, ali i poduzetnike na putu ka ostvarenju njihovog poslovnog uspjeha. Mnogi bh. brendovi koji su kroz naše {ZAJEDNO} kampanje došli na police dm-a, sada su razvili svoje poslovanje i proširili ponudu svojih proizvoda u našim prodavnicama i to je nešto što zaista daje dodatnu vrijednost našem poslu i svemu onome što činimo.
Kafica s prijateljicama posebno je zadovoljstvo
Kako uspijevate balansirati profesionalne i privatne obveze i šta Vas motivira izvan radnog mjesta?
– Vjerujem da je taj balans moguć – čak i neminovan – ako ste okruženi pravim ljudima, privatno i poslovno. Naravno, jedan dan zna biti izazovniji od drugog, ali ako vas okružuju ljudi kojima vjerujete i koji vam pružaju svoje razumijevanje i podršku, ma kakav dan bio, na kraju ćete biti ispunjeni i sretni. U dm-u zaista vrednujemo i njegujemo balans između privatnog i poslovnog. Vjerujem da se svaka majka može nazvati sretnom ako je u mogućnosti biti tu uz svoga prvačića prvi dan škole, a mi u dm-u uživamo tu mogućnost. Naravno, potrebno je dati sebi oduška, a ja ga pronalazim uz svoju porodicu i prijatelje. A kafica s prijateljicama posebno je zadovoljstvo.