Ivana Petković Čevra, head of advocacy za Adria-Balkan & Western Balkan L’Oréal Adria, rijetko se pojavljuje u bh. medijima, pa nam je stoga izuzetno zadovoljstvo što je s našim čitateljicama podijelila svoja razmišljanja o industriji ljepote. U ekskluzivnom intervjuu za “Azra Premium” magazin, Ivana otkriva kako uspješno usklađuje dinamične poslovne obaveze i privatni život, ali i na koji način se opušta i nalazi trenutke mira. Otkriva nam i detalje o “L’Oréal Luxe” proizvodima koji su joj posebno privukli pažnju, a koji će zasigurno oduševiti sve ljubiteljice vrhunskih kozmetičkih inovacija. Ovaj razgovor s nekadašnjom Miss Hrvatske pruža rijedak uvid u svijet ljepote i inspiraciju koju Ivana donosi.
Lakši i teži dani
Je li Vam titula Miss Hrvatske pomogla u menadžerskim dostignućima u beauty industriji?
– Sudjelovanje na izboru za Miss Hrvatske smatram izuzetno vrijednim životnim iskustvom koje mi je donijelo, ne samo osobni rast, već i trajna prijateljstva. S bivšim kolegicama iz tog izbora, s kojima dijelim zajedničko iskustvo, ostvarila sam duboke i iskrene veze. Iako nas je pandemija Covid-19 spriječila da obilježimo 25. godišnjicu našeg izbora zajedničkim okupljanjem u Hrvatskoj, nadam se da ćemo to uskoro uspjeti realizirati.
Osim toga, titula Miss Hrvatske otvorila mi je vrata u svijet modelinga, gdje sam, surađujući s vodećim svjetskim agencijama, samostalno vodila svoju karijeru skoro deset godina. To mi je razdoblje omogućilo da steknem dragocjena znanja i vještine, uključujući profesionalnu komunikaciju s klijentima, sposobnost izlaska iz zone komfora, upornost, disciplinu i izvrsne organizacijske sposobnosti. Također, stekla sam uvid u procese i dinamiku beauty industrije iz perspektive ispred i iza kamere. Sve to mi je pružilo širu perspektivu i dublje razumijevanje beauty industrije, budući da sam imala priliku surađivati s brojnim klijentima, profesionalcima i timovima.
Kako izgleda Vaš savršen dan i kako balansirate poslovne i porodične obaveze?
– Za mene se pojam savršenstva danas prvenstveno odnosi na postizanje unutarnjeg mira i zadovoljstva, te osjećaj da su moji bližnji zdravi i sretni. Profesionalno, to uključuje osjećaj postignuća nakon uspješno odrađenog projekta, kao i okruženje koje potiče osobni i profesionalni rast. Osobno, ispunjavaju me trenuci provedeni s obitelji i prijateljima.
Vjerujem da se uspješna ravnoteža između poslovnih i privatnih obveza postiže kroz dobru organizaciju, disciplinu i određenu dozu predvidljivosti. Naravno da ima težih i lakših dana. Trenutno mi je u fokusu osnaživanje i osamostaljivanje moje djece. Poticanje njihove odgovornosti i neovisnosti smatram važnim korakom u njihovom odrastanju, što indirektno doprinosi i našem obiteljskom skladu.
Imate li svoje rituale koji Vam pomažu da se osjećate ispunjeno?
– Da, imam nekoliko rituala koji mi pomažu da se osjećam ispunjeno i povezano sa sobom. Nedavno sam od supruga na poklon dobila tečaj disanja, što me potaknulo da istražim moć vlastitog daha. Male pranayama vježbe postale su moj način da započnem ili završim dan svjesno, otpustim stres i ponovno se povežem sa svojim unutarnjim bićem.
Čitanje je, također, važan dio moje svakodnevice. Kao članica book kluba, posebno uživam u knjigama nakladničke kuće „Planetopija“, koje mi pomažu proširiti svijest i usredotočiti se na ono što je zaista bitno: sadašnji trenutak. Ponekad zaboravimo da je jedino što imamo upravo ovaj trenutak, a često nas samo jedna odluka dijeli od ispunjenije svakodnevice.
Uz to, glazba, kuhanje, dobar podcast, boravak u prirodi, trening, kava s prijateljicom, i kvalitetno provedeni trenuci sa suprugom i djecom, sve su to aktivnosti koje me ispunjavaju pozitivnom energijom i vraćaju u ravnotežu.
Šta smatrate najvećim izazovom u održavanju ravnoteže između privatnog života, karijere i samorazvoja?
– Prema mom mišljenju, najveći izazov leži u postavljanju jasnih granica između posla i privatnog života, te u redovitom odmaranju. Danas je odmor zaista potcijenjen i tu polazim prvenstveno od sebe jer se ‘učim’ odmarati. Mi žene često imamo naviku preuzimanja jako puno obveza na sebe i teško nam je verbalizirati da nam je pomoć potrebna.
Također, u današnjem svijetu, gdje smo stalno povezani i dostupni, lako je dopustiti da vanjski šumovi preuzmu previše prostora u našem životu. Zato mi je važno ponekad isključiti se i posvetiti aktivnostima koje me opuštaju i pune energijom, radi mentalnog i emocionalnog zdravlja, što mi omogućuje da budem produktivnija u karijeri i prisutnija u privatnom životu.
Kao liderica u industriji koja je usmjerena na estetiku, koji savjet biste dali ženama koje žele uspjeti u ovom sektoru?
– Smatram da je ključ uspjeha u bilo kojoj industriji, a posebno u dinamičnom sektoru ljepote, predan rad i posvećenost ciljevima. Uspjeh ne dolazi preko noći, već je rezultat kontinuiranog truda i učenja. Važno je postaviti jasne prioritete i razviti strategiju koja nas vodi prema cilju. Timski rad je neizostavan, jer samo zajedno možemo postići velike stvari. U današnjem svijetu, agilnost i otpornost su ključne osobine, jer se promjene događaju brzinom svjetlosti. Moramo biti spremni prilagoditi se novim okolnostima i učiti iz pogrešaka.
Stoga je iznimno važno da industrija ljepote prati trendove i osluškuje potrebe potrošača. Osobno smatram da je najvažnije ostati vjeran sebi i njegovati svoju autentičnost. U moru sličnih proizvoda i usluga, upravo je autentičnost ono što nas izdvaja i čini posebnima. Ženama koje žele uspjeti u ovom sektoru, savjetovala bih da se usredotoče na svoje snage, da budu hrabre i kreativne.
U svojoj karijeri postigli ste značajan uspjeh. Koje vještine smatrate važnima za uspješan menadžment u beauty industriji?
– Upravo većinu onoga što sam navela u prethodnom odgovoru s naglaskom na kontinuirano učenje i sposobnost prilagodbe. Danas moramo eksperimentirati i prilagođavati se novim okolnostima, te se ne oslanjati samo na stare metode i znanja (iako nas i povijest često uči).
Važno je biti otvoren prema novim idejama i perspektivama, slušati svoje zaposlenike i klijente i poticati kulturu učenja u cijeloj organizaciji, a tu sam upravo zahvalna “L’Orealu” kao grupi koja isto stalno potiče i omogućava svojim zaposlenicima.
Personaliziran pristup
Koji su to beauty trendovi koje osobno volite, a koji će, prema Vašem mišljenju, biti dominantni u ovoj godini?
– Ljepota značajno doprinosi oblikovanju našeg identiteta, pružajući prostor za izražavanje, samopotvrđivanje i kreativnost. Osobno mi se sviđa uvijek trend minimalističke i prirodne šminke. Za mene je make-up alat za naglašavanje prirodne ljepote i smatram da je isto divan trend koji potiče samopouzdanje i uči (posebice mlade djevojke) da prihvate same sebe. Pobornik sam laganih i prozračnih tekstura te veliki ljubitelj “Armani” beauty kozmetike.
Zatim, obožavam inovacije o pitanju skincarea. Nove tehnologije i proizvodi s prirodnim sastojcima koji potiču održivi razvoj.
Sigurna sam, također, da će se tehnologija više integrirati ove godine u segment beautya i omogućiti personaliziraniji pristup, a na istom tragu, “Kiehl’s” i “Lancôme” imaju odlične alate za skin-check kože.
Kada je riječ o luksuznoj kozmetici, šta smatrate najvažnijim faktorima za stvaranje emocionalne povezanosti s kupcima?
– Meni osobno kao prvi faktor, a i kao marketašu po edukaciji je najbitniji storytelling koji rezonira s mojim vrijednostima, priča koja je autentična i ima emotivnu crtu koja će me osvojiti.
Zatim kvaliteta i inovacije te osobni doživljaj i benefiti koje smatram da pridonose njezinim korištenjem. Osobno sam esteta i bitan mi je i vizualan doživljaj, kao i senzorni.
I finalno, povratak zajednici, odnosno korištenje sastojaka iz održivih izvora, smanjenje otpada i transparentnost u komuniciranju. U ovom dijelu sam jako ponosna na naše mirisne brendove koji su pioniri o pitanju refillable bočica.
Cilj nam je stvoriti nezaboravna iskustva
Na kojim ste trenutno projektima angažirani?
– I ova godina je započela dinamično i s velikim uzbuđenjem mogu reći da radimo značajan iskorak u našem pristupu tržištu. Umjesto standardnih regionalnih evenata, ove godine stavljamo poseban naglasak na direktnu interakciju s krajnjim kupcem. Kroz POP UP aktivacije, želimo im pružiti priliku da iz prve ruke dožive predivan dizajn, vrhunsku uslugu i beskompromisnu kvalitetu naših proizvoda.
Sve započinje s Lancôme Idôle Flutter podijem u Zagrebu, nastavlja se s Armani In The Spotlight događanjem, a vrhunac će biti YSL aktivacija na hrvatskoj obali u travnju. Cilj nam je stvoriti nezaboravna iskustva za naše kupce i učvrstiti našu poziciju na tržištu.
Naravno, pri tome ne zanemarujemo važnost naših partnera i svih uključenih strana. Vjerujem da ćemo postići odličnu sinergiju i ostvariti izvanredne rezultate kroz zajednički rad i predanost.
Otkrijte favorite – od parfema do maskare
U kojim novim proizvodima „L’Oreal Luxe“ mogu ovog proljeća uživati naše čitateljice?
– Uz naše bestsellere, za koje sam sigurna da vaše čitateljice imaju brojne favorite, neki od njih su: nova „Lancôme Idôle Flutter“ maskara, „YSL beauty Make Me Blush“ rumenila te „Libre L’Eau Nue“ parfum bez alkohola, zatim predivan muški miris „Stronger With You Parfum“… Pozivam vaše čitateljice da otkriju svoj novi favorit za proljeće u najbližoj parfumeriji i daruju možda i čak same sebe za Dan žena, zašto ne?!