Svako vrijeme nosi nešto svoje: Ljepota kroz historiju

Piše: L. M.

Jeste li znali da šminka datira još od starih Egipćana? Žene su kroz historiju koristile različite vrste šminke, kako bi izgledale ljepše i odražavale njihovu kulturu. Ali bilo je i nekih čudnih modnih trendova tokom historije koji će vas iznenaditi.

Ž4= Stari Egipćani

Stari Egipćani su se mnogo bavili njegom kože. Potrudili bi se da im koža uvijek bude hidratizirana i zaštićena od jakog sunca. Zeleno i plavo sjenilo bilo je popularno među ženama i muškarcima, a pravili su ga od mješavine bakrene i olovne rude. Poznato je da su Egipćani nosili razne ruževe za usne jarkih boja, kako bi pokazali svoj društveni status. Kohl, mješavina metala, čađe i životinjske masti korištena je za dobivanje boje karmina. Čak i dan-danas njihova šminka je kultna. U Starom Egiptu žene su prvi put počele nositi šminku na zabave u kutijicama za šminku.

Ž4= Indija i Kina

Između 4.000 i 500. godine prije Krista, šminka je bila popularna u cijelom svijetu. Od razvoja kane u Indiji do Kineza koji koriste pčelinji vosak i želatinu za nokte, šminka je postala pravi hit među društvenom elitom. Tada su mirisna ulja i parfemi postali vrlo poznati i bili su znak pripadnosti bogatoj klasi.

Ž4=Stari Rim

Rimski carevi farbali su kosu u plavo, dok bi Egipćani kosu farbali u crno, koristeći minerale iz metalnih elemenata. Rimljanke su koristile mnogo različitih kozmetičkih proizvoda od boja za kosu, lakova za nokte, sjenila i boja za usne. Što je njihov društveni status bio viši, više bi se šminkali.

Ž4=Srednji vijek

Biti blijed bio je znak bogatstva u srednjem vijeku i žene bi poduzele drastične mjere, poput isisavanja krvi, da bi to postigle. Žene su, također, koristile kohl za tamnjenje trepavica i obrva te su počele koristiti rumenilo na obrazima. Kosa je bila skrivena, te se smatralo neprikladnim pokazati svoju kosu. Ako ste i pustili da vam se kosa vidi, smatrali ste se ili seljankom ili prostitutkom.

Ž4= Viktorijansko doba

Ljudi viktorijanskog doba su se protivili korištenju šminke. Kozmetiku su povezivali s ljudima niskog moralnog karaktera. Kraljica Viktorija postavila je standarde ljepote, a njen fokus bio je prirodan izgled i njegovana koža. Žene bi pravile maske za lice od zobenih pahuljica, meda i žumanjka, kako bi im koža bila savršena. Da bi dodale boju licu, žene bi se često štipale za obraze i grizle usne.

Ž4=Početak 20. stoljeća

S razvojem kozmetičke industrije početkom 20. stoljeća šminka više nije nosila stigmu iz viktorijanskog doba. Žene su mogle nositi šminku kao oblik ženstvenosti. Žene ovog doba, posebno 1920-ih, bile su poznate po svojim tamnim obrvama i izraženoj šminki za oči. Mladalački izgled je bio veoma popularan, te su korištene kreme od slonovače i crveno rumenilo.

Ž4=Šezdesete godine prošlog stoljeća

Slavni foto model Twiggy učinila je svoj izgled mainstreamom 60-ih godina. Žene bi najviše naglašavale svoje oči, zbog čega bi izgledale vrlo velike i lijepe. Korišten je tamni eyeliner na kapcima, a bijela sjena za oči bila je prioritet svakog nesesera. Žene su, također, počele nositi lažne trepavice i na gornjim i na donjim trepavicama, stvarajući dramatičan izgled.  Usne nisu bile primarne, te su korišteni mat ruževi, kako bi oči ostale upečatljive.

Ž4=Slavne 2000.

Do 2000. godine, blijeda koža je nestala, a preplanuli ten bio je u modi. Preplanuli izgled odavao je dojam dobrog zdravlja i pomogao je prikriti neke neželjene mrlje. Sjajilo za usne u metalik bojama i podebljanim rubovima bilo je u trendu, a ledeno blijedo sjenilo za oči bilo je osnovno za svaki izgled. Žene tog vremena željele su što tanje obrve i neke još plaćaju cijenu za to.

Ž4=Trenutni trendovi

Najpoznatija make-up trendseterica posljednjih godina je Kylie Jenner, zajedno sa svojim sestrama. Njene nevjerovatno pune mat usne, idealno pune obrve i konturiranje lica postali su potpuni hit, te većina žena danas žudi upravo za takvim izgledom. Trenutni trendovi ni na koji način ne izgledaju prirodno i oslanjaju se na mnogo šminke, kako bi transformirali lice i uklonili sve nesavršenosti.

 

 

 

Pročitajte još

U skladu s novom europskom regulativom, nadogradili smo politiku privatnosti i korištenja kolačića. Koristimo kolačiće (cookies) za pružanje boljeg korisničkog iskustva, funkcionalnosti stranice i prilagođavanja sustava oglašavanja. Nastavkom pregleda portala slažete se sa korištenjem kolačića. Slažem se Pročitaj više

Politika privatnosti