Eminem danas slavi 48: Od života u bijedi s majkom narkomankom do superstara

Piše: Redakcija

INSTAGRAM

Planetarna rep ikona Eminem, koji danas proslavlja 48. rođendan, odrastao je u siromaštvu, a sa svima koji su ga ponižavali obračunavao se u pjesmama punim prostota, mržnje, nasilja, seksa i droge. Uspio je da postane prvi mainstream bijelac koji se probio u vodama hip-hopa i od siromaštva i bijede u kojem je živio, napravio je čudo i postao superstar.

Eminem je tokom dvije decenije karijere prodao gotovo 180 miliona ploča, osvojio 15 Gremija i jednog Oskara, za pjesmu u poluautobiografskom filmu “Osam milja”, i bio proglašen za Kralja hip hopa u časopisu “Rolling Stone”, u kojem su ga svrstali među 100 najvećih muzičara svih vremena. Danas važi za jednog od najprodavanijih i najnagrađivanijih umjetnika svih vremena.

Kad se uzmu u obzir okolnosti u kojima je odrastao, jasno je zašto je Eminem imao potrebu da se ogorčeno obračuna s mnogima u svom životu. Otac Marshall ga je napustio kad mu je bilo samo nekoliko mjeseci i pokušao s njim da stupi u kontakt tek kad se proslavio, a privremeno ga je ostavila i majka Debbie koja ga je rodila kad joj je bilo 17 godina.

Ona se vratila po sina, ali nije imala bogzna šta da mu ponudi – osim što je bila ovisnica od alkohola i tableta, patila je i od Minhauzenovog sindroma preko posrednika, poremećaja koji se izražava u patološkoj potrebi da blisku osobu učiniš bolesnom kako bi je onda liječio.

Tako da ne samo da je mali Marshall Bruce Mathers III  odrastao u oskudici u Detroitu, u koji su se doselili nakon potucanja od rođaka do rođaka, u radničkoj četvrti gdje su bili jedna od samo tri bijele porodice, nego je morao i da trpi ispade ne uvijek uračunljive majke i od nje štiti mnogo mlađeg polubrata Nathana. Nezadovoljna time kako ju je prikazao u svojim zajedljivim stihovima, Debbie je poslije tužila sina jer je u pesmi “My Name Is” izjavio “Majka se drogira više od mene”, ali ipak je odustala od tužbe shvativši valjda da za nju nema baš osnove, a on joj se, ponovo u stihovima, izvinio tek 2014. u numeri “Headlights”.

Eminemov globalni uspjeh i priznati radovi smatraju se za raspad rasne barijere i početak prihvatanja bijelih repera u popularnoj muzici. Iako ga je veliki dio prijestupnog rada tokom početka 2000-ih napravio izuzetno kontroverznim, postao je reprezentacija američke potlačene klase i održavao je nemir generacije Y. Inspirirao je mnoge umjetnike raznih žanrova i često je citiran kao jedan od najvećih repera svih vremena.

Izvor: Nova.rs

Pročitajte još