Ljetni praznici samo što nisu završili, a na vrata već kucaju nove školske obveze. Vrijeme je da pripremite svog predškolca za novo veliko razdoblje u njegovu životu ili svog školarca za novu školsku godinu!
Kada škola počne, dobro je da djetetu jasno objasnite svoja očekivanja u pogledu učenja. Pri tome imajte realna očekivanja. Dakle, ono što očekujete da dijete postigne ne bi smjelo biti iznad, ali ni ispod njegovih mogućnosti. U suprotnom, postići ćete tek gubitak motivacije kod djeteta i moguće frustracije zbog neuspjeha.
Ocjene nisu sve
Dijete uči zbog sebe, a ne zbog vas. Tako bi trebalo biti i to je jedino ispravno. Ali, morate svom školarcu objasniti zbog čega je učenje važno i dočarati mu praktičnu vrijednost stečenog znanja. A kada je dijete nešto dobro obavilo, ne propustite pohvaliti njegov trud.
Važno je da dijete osjeti da uistinu cijenite njegov trud i uloženi napor oko učenja i pisanja domaće zadaće. Često roditelji pitaju dijete “Kako je bilo u školi?“, misleći prije svega na ocjene. Ipak, ne fokusirajte se samo na ocjene. Usmjerite se i na djetetov cijeli školski dan, druženja, prijateljstva, moguće emotivne povrede doživljene tokom dana.
Unatoč tome što je suradnja s učiteljima u školi ponekad teška, trudite se ostvariti otvorenu komunikaciju od samog početka. Nastojte doznati što učiteljica očekuje od vašeg djeteta, što očekuje od vas te kakve pomake primjećuje u djetetovu znanju, vještinama ili ponašanju. Roditelji su najbolji djetetovi savjetodavci. Roditelji bi trebali dijete poticati, usmjeravati i podržavati u učenju, ali samo učenje, organizaciju i planiranje treba prepustiti djetetu.
Organizacija vremena
Usvajanju radnih navika pomoći će ako dijete uči i piše zadaće uvijek na istom mjestu i barem približno u isto vrijeme. I slobodno vrijeme treba organizirati. Istraživanja su potvrdila da su upravo djeca koja imaju izvannastavne aktivnosti i sadržajno upotpunjeno slobodno vrijeme puno uspješnija i postižu bolje rezultate. Slobodne aktivnosti poput sportsko-rekreativnih i kreativnih sadržaja dobro je mijenjati ovisno o potrebama i zahtjevima djeteta, posebice u razdoblju do desete godine. Tek potom dijete se može više posvetiti slobodnim aktivnostima.
Za uspješno nošenje sa zahtjevima škole, osim kognitivne spremnosti, potreban je i socijalni i emocionalni djetetov razvoj. Koliko dijete može usmjeriti pozornost na zahtjevno gradivo, koliko je spremno iznijeti svoje mišljenje pred razredom, kako će doživjeti uspoređivanje s drugom djecom ili kako će doživjeti neuspjeh, umnogome ovisi upravo o socijalnom i emocionalnom razvoju djeteta.