Najskuplje modne kreacije u BiH: Ovdje se ne troši, vani plaćaju haljinu kao polovan auto

Piše: L. K. P.

Mišljenja o čuvenoj izreci da „odijelo ne čini čovjeka“ su itekako podijeljena. Dok nekima nije bitno da li šetaju u cipelama ili haljini koje su izašle iz mode, drugima je odjeća veoma važan dio života te pomno biraju šta će odjenuti.
Kada govorimo o modi, žene još prednjače, ali ih muškarci sustižu polako, ali sigurno. Na bogatom Zapadu ljudi su spremni dati prava mala bogatstva za neki komad odjeće ili za cipele i obično ne taje kolika je to cifra.

Novi ciljevi

No, kod nas je situacija drugačija. Rijetko ko iz modne branše je spreman govoriti o konkretnim ciframa, ali cijenjena bh. modna kreatorica Emina Husedžinović-Ibrahimović poprilično je pojasnila situaciju koja kod nas vlada.

– Ljudi više novca odvajaju kad odu izvan granica Bosne i Hercegovine. Već sam primijetila po nekim klijentima da idu vani po neke vjenčanice koje mi radimo „ovako“, što se kaže. Ali vani daju veće povjerenje i daju puno novca, rekla bih onoliko koliko košta polovan auto, a ovdje teško odvajaju neki novac koji je smiješan – kaže Husedžinović-Ibrahimović za „Azru“.

Modna kreatorica Jasna Hadžimehmedović-Bekrić za „Azru“ kaže da je situacija u BiH nešto drugačija nego u regionu i bogatijim zemljama.

– Postoji klijentela koja je zaljubljena u modu i cijeni unikatni i domaći dizajn, ali kako smo generalno siromašna zemlja, to tržište je dosta malo. Nekoliko godina poslije rata, kada je tržište bilo gladno svega novog, potražnja za unikatima je bila velika. Moje iskustvo je da se nije rasipalo, ali da se cijenilo unikatno, krojeno i šiveno po mjeri te su cijene bile u skladu s tim. Što se tiče poznatih ličnosti, mi, kreatori, imamo neko nepisano pravilo o saradnji, tj. promociji naših kreacija na svečanostima kroz medije. Rado izađemo jedni drugima ususret i mislim da je to saradnja na obostrano zadovoljstvo. Naše tržište je dosta manje pa je i to uzrok malo težeg opstanka u ovom biznisu. Stalnim postavljanjem novih ciljeva i izazova postižemo da kupce zainteresiramo za naš rad i da na taj način širimo tržište – govori Hadžimehmedović-Bekrić.

Rad s dušom

Amina Hasanbegović je dizajnerica iz Novog Pazara čije kreacije nose gotovo sve muzičke zvijezde u regionu.

– Kada sam se posvetila samo stvaranju i dala potpuno sebe u poslu, tada su mi se spontano ostvarile sve saradnje koje sam ikad željela. Radeći svakodnevno s mnogo klijenata online, ali i u ateljeu, stekla sam utisak da se nekada novcem ne može platiti taj trenutak zadovoljnog klijenta, a reagiraju svi isto, bez obzira na granice. Geografske razlike ne postoje u doživljaju, ushićenju, iščekivanju i planiranju. Modna jednolična globalizacija je dozvolila i omogućila malim unikatnim radionicama i modnim ateljeima da kreiraju unikatnost. Volim ovaj osjećaj posebnosti i autentičnosti. Kada nacrtamo skice za klijenta, prođemo kroz cijeli proces stvaranja, i na kraju spakujemo neki modni komad, on bude stvarno poseban, kreiran i napravljen za jednu ličnost. To je modna budućnost. Rad s dušom – priznaje Hasanbegović, čije kreacije su nosile Nina Badrić, Jelena Karleuša, Severina, Nataša Bekvalac, Nevena Božović, Seka Aleksić, Lepa Brena, Jelena Gavrilović, a i neke slavne dame i Bosne i Hercegovine.

 

2,5 ili 10.000 KM

Na naše pitanje koliko su ljudi ovdje spremni izdvojiti za neki odjevni komad – je li to 2,5 ili 10.000 KM, Husedžinović-Ibrahimović je odgovorila:

– Puno manje nego što ste rekli. Nisu to neki iznosi uopće, a dok će vani odvojiti novac. Barem je to moje iskustvo. Više se ide na nešto što je reklamno, svjetski poznato, pa ciljano idu na te varijante. Jer svi znaju koliko ta haljina košta kad ukucaju na internetu.

Pročitajte još