Neno Svjetlanović, Zeničanin sa sarajevskom adresom, jedan je od najpopularnijih kuhara na društvenim mrežama. Njegov stil na Balkanu je, praktično, jedinstven, jer Neno svoje kuharsko umijeće debelo začini odličnim humorom. Onim, na balkanski način.
On tako svoje kulinarske kreacije predstavlja jedinstvenim stilom, a u razgovoru za naš magazin govori o tome kako se našao u kuhinji s kamerom, kako je spojio kulinarstvo i humor, ali i o brojnim drugim temama.
Kada ste prvi put shvatili da Vaš humor i kulinarski talent mogu privući toliku pažnju? Je li to bila svjesna odluka ili se dogodilo spontano?
– To je bila svjesna odluka iz 2018. godine, kada sam gledao te svoje jutjubere koji su tada kuhali i, dok sam njih gledao, smatrao sam da mogu isto uraditi, ako ne bolje, barem isto. Kada sam počeo na tome raditi, dvije godine kasnije, shvatio sam da je to malo teže nego što mi je to tada izgledalo, da je to, zapravo, prilično težak proces, ali sam na kraju, uz godinu pripreme za taj proces i vježbe i nakon što sam bio spreman za to, u tom trenutku očekivao da će se to gledati. Uvijek sam smatrao da će se to gledati.
Kuhinja i humor su nesvakidašnja kombinacija. Postoji li neka specifičnost koja Vas je inspirirala da spojite te dvije strasti?
– Gledao sam kako neki strani jutjuberi to kombiniraju, kako to oni rade, privuče mi pažnju kad god neko dok kuha pokušava i zabaviti ljude, pa sam i ja krenuo na tu kartu. Kako kod nas to niko nije radio, onda sam okrenuo na taj balkanski stil, taj humor sam kombinirao s kuhanjem. Naravno, fokus je na kuhanju i hrani, kao i na tome da to što kažem o hrani bude precizno. Ali svaku priliku gdje je moguće ubaciti neku foru da zabavim ljude i gdje se nešto može povezati s Balkanom, jasno, koristim. I, hajde da kažem da su mi „Nadrealisti“ inspiracija za taj neki humor. Ponekad se desi da žrtvujem neku informaciju o hrani u zamjenu za neki sadržaj kojim će se ljudi zabaviti.
Kako biste opisali savršenog gledaoca Vašeg sadržaja?
– To je neko ko ima jednu godinu iskustva u kuhinji i koji se trudi da napravi nešto što je izvan njegovih kapaciteta, koji prolazi kroz tu patnju neuspjeha i zalijeva tu patnju pivom.
Ko su ljudi za koje najviše volite stvarati?
– Kompletan Balkan. Moj content je napravljen izrazito za ljude koji vole hranu, te Balkancima. I ne dalje od toga. Ako bude neki kanal namijenjen široj populaciji, bit će totalno drugačiji.
Eksperimentirate li u kuhinji ili se držite provjerenih recepata?
– Nikad se ne držim provjerenih recepata i nikad nisam napravio isto jelo na isti način. Uvijek je zapisano koja je najbolja verzija nekog jela koje radim, ali zbog testiranja i mojih pokušaja da saznam nešto novo, uvijek ću nešto promijeniti, iako sam uvjeren da će u 90 posto slučajeva promjena nečega što radim proizvesti gore jelo.
Društvene mreže imaju ogroman utjecaj na mlade. Na koji način mislite da se mogu koristiti za promicanje pozitivnih vrijednosti, a ne samo za zabavu?
– Svaki medij koji obuhvata širok spektar ljudi može se koristiti za sve. Svaka poruka se može prenijeti. Može se prenijeti loša poruka, laž, mogu se tjerati ljudi na neke teže poroke, kao što je kocka… Zna se tačno koje su pozitivne, a koje negativne strane korištenja socijalnih mreža. Dok god govorim o hrani i onome za što se vežem, to je uredu. Što se tiče mojih socijalnih mreža, dijelio sam, mimo hrane, samo neke humanitarne akcije, a što se tiče kampanja, radio sam ukidanje PDV-a na doniranu hranu, ali i to je, naravno, blisko povezano s onim čime se bavim, a glad mi u našoj državi najteže pada.
Koliko novac utječe na moralne principe jednog content kreatora?
– S obzirom na to da vidimo kako dosta strimera koje gledaju djeca promovira i reklamira kocku, onda novac itekako utječe na to. Ne bih da ulazim u to u kakvim je neko problemima da krene na tu kartu i da u trenutku kada se dijete razvija „kupi“ te negativne stvari. Jer, kada neko u svojim 30-im godinama kocka, on zna da je to loše i da, jednostavno, ima problem, ali dijete, dok to gleda, ono usisava te informacije i ono ne zna ništa. I najgore je takvoj populaciji prenositi takve poruke. Ponavljam, neću da ulazim u to u kakvim je neko problemima pa zbog novca radi čak i takve stvari, ali ako to radi da čisto gomila neki novac koji će trošiti na zabavu, to apsolutno ne podržavam. Dakle, u biti, novac mnogo utječe na moralne principe jednog content kreatora. Na kraju, sve zavisi od toga koliko kreator cijeni svoje moralne vrijednosti.
Rekli ste da radite iz ljubavi. Možete li nam opisati trenutak kada ste prvi put osjetili da je to što radite više od posla, da je to strast?
– Moram biti iskren. Najveća strast je bila dok sam kuhao bez kamera. Kada je kamera došla u taj proces, to više nije bio taj užitak kuhanja, jer se mora paziti na proces, na to da se uradi ispravan video i da sve prođe kako treba na snimanju. Ali strast dođe u onom momentu kada edituješ, izbaciš klip, otvoriš ga i vidiš da si napravio neko svoje djelo koje si ostavio tu, neko umjetničko djelo, ako se može tako nazvati.
Postoji li neki recept ili jelo koje posebno volite, a koje još niste podijelili s publikom?
– Postoji. To je mađarska gulaš supa koja je dugo bilo moje najdraže jelo. Kada sam počeo putovati i kada sam probao to jelo, u meni je nekako iniciralo želju da još više eksperimentiram. Jer, toliko je blisko Balkanu s jedne strane, a s druge, oni su nekim svojim začinima i metodama promijenili jelo najbliže našim nepcima da je u tom trenutku jedno tako jednostavno jelo meni postalo magično. Iako sam snimio taj recept, nisam ga objavio još, jer ga čuvam za svoj prvi YouTube video.
Da li je Neno zaljubljen? Koji tip žena mu odgovara?
– To su neke stvari o kojima ne pričam. Uvijek volim da se pažnja usmjeri na moju hranu, humor, a ne na privatne stvari. To je moj stav.