„Sljedeći put kad dođeš po mene, molim te, dođi istim automobilom!“ Moja majka se smije nakon 13-satnog puta od Augsburga u Bavarskoj do Sarajeva. Bio je to njen prvi dugi put u električnom autu. I to u Porsche Taycanu Turbo sa 680 konjskih snaga. Bilo je to u aprilu 2023. godine.
Iako sam već nekoliko godina vozila ovom rutom u raznim električnim autima u svrhu testiranja, ovaj put bio je poseban za mene. To je ruta koju poznajem još od djetinjstva. Tada smo moj otac, majka i ja vozili oko 1080 kilometara iz Njemačke do naših rođaka u Bosni i Hercegovini. I vratili se natrag nakon odmora. Sjećam se da smo noću tokom putovanja igrali lagane puzzle s ocem. Prepoznavali smo auto po prednjim i stražnjim svjetlima. Posebno sam voljela okrugla Porsche svjetla. Moj je otac znao reći: „Kad odrasteš, vozit ćeš Porsche!“ Sada, kad sam odrasla, mogu voziti razne modele Porschea. I moj je otac tu svaki put, iako je napustio Majku Zemlju prije sedam godina.
Imamo mnogo dragih uspomena s naših dugih putovanja na jug. Posebno za moju majku. Prvo putovanje u Sarajevo nakon što tata više nije bio s nama bilo je vrlo teško za nju. A čak i nakon toliko godina, nije se puno toga promijenilo. Kad bismo sestra ili ja vozile, znale smo da će se u nekom trenutku pojaviti suze.
No, Porsche Taycan je sve promijenio! Bio je to prvi put s njom koji joj je ponovno vratio osmijeh na lice! „To je bio najbolji dugi put u autu do sada! Udobno je, tiho i lijepo!“ Na njen zahtjev, snimili smo mnogo fotografija na Hyperchargerima koje je poslala svim svojim rođacima! Moja Lela vozi me u Njemačku u električnom Porscheu! Ove godine obećala sam joj da ću je ponovo pokupiti u Njemačkoj. Hoće li to biti isti auto, pita me kroz smijeh. Ne, neće biti isti. Nisam lagala. Dobro, možda malo! Kao iznenađenje, opet će to biti Taycan, ali ovog puta Porsche Taycan 4S u elegantnoj boji Crayon i seksi kožnom unutrašnjosti u boji Blackberry. „Ali ima manje konjskih snaga od Turba“, objašnjava Armin Mulović, dugogodišnji Brand Manager Porsche Centra Sarajevo i cijenjeni kolega. Ne brinem se. Zahvaljujući Overboost Power s Launch Control, ima do 420 kW / 571 konjskih snaga. To je sasvim dovoljno za njemačku autocestu, a na 250 konjskih snaga auto je ionako zaključan.
Krećem iz Sarajeva. I šokantno sam zaljubljena! Unutrašnjost je fantastična! Blackberry boja je najbolja koju sam ikad vidjela u autu! Posebno volim kombinaciju s mat zlatno- žutom na ručkama vrata i pokazivaču smjera! Zakrivljeni zaslon od 16,8 inča s tipičnim Porscheovim okruglim oblikom jasno je usmjeren na mene kao vozača, a slijedi ga središnji infotainment zaslon od 10,9 inča i još jedan opcionalni zaslon za suvozača, koji čine vizualnu cjelinu s unutrašnjostima. Panoramski krov dodatno prenosi osjećaj slobode.
Unatoč svom pogonu na sva četiri kotača, Taycan izgleda kao da klizi, pa čak i leti, putem! Vjerno moto: zašto voziti kad možeš letjeti! Jedva primjećujem veliku razliku u odnosu na turbo model koji sam testirala godinu dana ranije. Ubrzanje od 0 do 100 za svega četiri sekunde s maksimalnim okretnim momentom od 640 Nm. Putovanje do Augsburga prošlo je u trenu. Naravno, nisam imala prosječan doseg od 415 kilometara, već sam većinu vremena bila na autocesti. No, imala sam prosječnu potrošnju od 25 kWh/100 km. Sasvim u redu, temperature su bile niske, a grijanje je bilo u stalnom pogonu. Vrijeme punjenja s Hyperchargerom: od 10% do 80% za otprilike 17 minuta! Ukupni broj zaustavljanja za punjenje: četiri puta ukupno. Prosječan doseg na 100%: 360 km.
Sada, nakon mog dolaska, moram se skrivati dva dana kako moja majka ne bi otkrila iznenađenje. Službeno sam na sastancima. Sestra me zove. „Hej, čula sam da ćeš pokupiti mamu i odvesti je u Sarajevo! Imam nekoliko slobodnih dana i želim doći s tobom. Imaš li mjesta u autu?“ Naravno, imam! „Koje e-zvijer voziš?“ „U Porsche Taycan 4S. Molim te, nemoj reći mami! To je iznenađenje!“ „Naravno, neću ništa reći. Ali ne vjerujem da ću imati mjesta u Porscheu za dugi put“, odgovara ona promišljeno. „Da, imaš“, smijem se.
„U svakom slučaju, čak i ako bude tijesno straga, kao što je u drugim Porsche modelima, dolazim s tobom! Bit će to cool ženski put!“ Bit će isto i s mojom sestrom Sabinom! Mlađa od nas dvoje ima jednostavno više duha od mene i smisla za humor koji oduševljava svakog. Zatim se ponovno javlja: „Što je s prtljažnikom? Nema baš puno mjesta, zar ne?“ Opet moram smijati. Da, ima dovoljno za sve nas tri dame. „Nema veze, samo ću staviti svoju torbu u krilo!“ Smije se i prekida poziv. Sabina ne zna ono što ja znam. S duljinom od 4963 mm i širinom od 2144 mm uključujući retrovizore, Taycan 4S je ne samo velik, već i prostran. Iako je sportski auto, sjedala se mogu udobno podići prilično visoko kako bi moja majka također mogla ući i izaći bez problema. S 407 litara u stražnjem dijelu i dodatnih 84 litara sprijeda, prtljažnik je također sasvim dovoljan za prtljagu tri dame!
Dan polaska za Sarajevo je stigao. Jedva čekam vidjeti majčino lice kad je pokupim. Sestra i ona već čekaju pred vratima. Kao što sam očekivala, oči joj zasjaju! „Lagala si mi! To je isti auto“, zrači mama. „Ne, to je drugi model!“ Moja sestra snima moj dolazak: „To je nevjerojatno, ovaj auto čak ima seksi zvuk! Kao zrakoplov!“ Preklopi prednje sjedalo da uđe straga: „Oh, ima toliko mjesta! Mogu čak raditi tamo!“ Već je izvadila svoj MacBook i smije se od uha do uha. Oduševljena je koliko ima prostora za noge! Mama se smije i gleda elegantni zaslon kokpita: „Oh, imam i ja ekran! Što mogu s njim?“ „Možeš odabrati glazbu ili vidjeti kako vozimo na karti!“ Sabina je oduševljena vožnjom: „Ne čuješ ništa i ne osjećaš ništa. Kao da sjedim u zrakoplovu koji tiho leti. Mogu li i ja voziti?“ Naravno da može! I ona je strastvena vozačica i redovito prelazi duže udaljenosti. „Moram priznati da sam zamišljala da je vožnja električnim autom dosadna. Ali nije uopće. Prije svega, opuštena je, čak i kada vozite u Sport+ modu!“
Naravno, dopustim im da isprobaju overboost! Zahvaljujući pogonu na sva četiri kotača i svim sigurnosnim sustavima, Porsche uvijek ostaje na pravom putu bez da razina adrenalina opadne.
Također je prvi put da upravlja punjačem. Dopustim joj da sve napravi sama. „Ups, to je to? Bilo je stvarno jednostavno i jasno!“ Čak joj i vađenje utičnice nije problem. „Auto je savršen za žene i mislim da one bolje razumiju Taycan nego muškarci“, kaže mi sestra.
Piše: Mirella Sidro za “Azru”