Sicilija – evropska regija gastronomije

Piše: Redakcija

Ove godine Sicilija ponosno nosi titulu Evropske regije gastronomije, priznanje koje joj je dodijelio Međunarodni institut za gastronomiju, kulturu, umjetnost i turizam (IGCAT).  Sicilija je zaslužila ovo priznanje, zahvaljujući svojoj iznimnoj gastronomskoj tradiciji, koja je rezultat stoljeća kulturnih utjecaja – od Grka, Rimljana i Arapa, do Normana i Španaca. Tokom kandidature, koja je predstavljena na sajmu Vinitaly u Veroni, regija je istaknula raznolikost i kvalitet lokalnih proizvoda poput pistacija iz Brontea, čokolade iz Modice, paradajz iz Pachina i mandarina iz Ispice.

Tokom 2025. godine Sicilija će predstaviti svoje specijalitete kroz različite manifestacije, festivale i tematske večeri posvećene hrani i vinu.

Među ikonama sicilijanske kuhinje su pasta alla norma, caponata, cannoli i pasta con le sarde – jela koja su pomogla Siciliji da osvoji ovu prestižnu nagradu. I pistacije!

Ako planirate posjetiti Siciliju, evo nekoliko nezaobilaznih destinacija za ljubitelje hrane:

  1. Palermo

Ballarò tržnica – Ovdje možete kušati autentični sicilijanski street food poput arancina, panelle i pani câ mèusa (sendvič s telećom slezenom).

Antica Focacceria San Francesco – Povijesni restoran poznat po tradicionalnim jelima poput caponate i sarde a beccafico (sardine punjene mrvicama, pinjolima i grožđicama).

  1. Etna regija

Vinarije Pietradolce i Barone di Villagrande – Otkrijte bogatstvo sicilijanskih vina uz pogled na spektakularne vinograde.

  1. Ragusa

Ristorante Duomo – Restoran s Michelinovom zvjezdicom koji reinterpretira sicilijanske klasike.

  1. Nebrodi planine

Hotel Mazzurco u Cesarò – Ovdje možete uživati u mesu i salumima.

  1. Taormina

Tischi Toschi – Skriveni dragulj s autentičnim specijalitetima poput polpeta od divljeg komorača i domaćih tjestenina.

Veliki povratak retro torte

“Maison Margiela” kalendarske torte jedan su od TikTok trendova. To su crno-bijele, minimalističke torte s brojevima raspoređenima poput prepoznatljivih etiketa ovog luksuznog brenda. Na prvi pogled djeluju jednostavno, ali iza njih stoji referenca koju prepoznaju oni koji prate modu.

Brend “Maison Margiela” poznat je po numeriranim etiketama na kojima se zaokružuje broj kolekcije kojoj komad pripada. Ta ista estetika sada je prenesena na rođendanske torte, gdje slavljenici zaokružuju broj svojih godina. U osnovi, to je spoj mode i slavlja, ali i još jedan primjer kako luksuzni brendovi, svjesno ili nesvjesno, inspiriraju internet kulturu. Međutim, ne možemo ne primijetiti još jedan važan trend unutar ovog fenomena – retro dizajn torti se uveliko vraća. Šlag, boje, mašnice – sve su to elementi koje smo već mogli vidjeti prije nekoliko stoljeća.

Inox se vraća u interijere

Iako se eco-friendly pristup zadržao u većini lokala, u posljednje vrijeme svjedočimo još jednom starom, a novom trendu. Interijerima trenutno vladaju kromirani elementi, plohe od inoxa i nehrđajućeg metala. Dugotrajnost inoxa, kao i mogućnost recikliranja, još su neki od benefita, pa je sada u velikim mjerama prisutan i u interijerima. No, danas je u fokusu njegova estetska vrijednost. Minimalističan i elegantan izgled omogućuju mu da se uklapa u razne prostore i stilove uređenja.

Osim u kuhinjama, sada se pojavljuje u dekoraciji, rasvjeti, zidnim oblogama, na šankovima i stolovima i stolcima. Kako bi se izbjegao „hladan“ izgled, inox se sve češće kombinira s drugim materijalima, najčešće s drvetom, keramičkim pločicama, ali generalno i toplim tonovima, kako bi se postigla ravnoteža i ugodna atmosfera. Površine su čiste i jednostavne, a veliki šankovi i stolovi zauzimaju centralnu poziciju u prostoru. Industrijski štih u interijerima sada dolazi u minimalističkom, posve modernom obliku.

 Hojicha postaje popularnija od matche

Ako ste ljubitelj toplih napitaka i uživate u bogatim, slojevitim okusima kafe i matche, vjerovatno ste već čuli za hojichu. Hojicha latte, napitak koji se sve više pojavljuje na menijima modernih kafića, dolazi iz Japana i predstavlja savršenu alternativu popularnom matcha latteu.

No, za razliku od matcha čaja, koji je poznat po svojoj jarkozelenoj boji i intenzivnom okusu, hojicha nudi nježniji, orašast i lagano karamelizirani okus koji je mnogima još primamljiviji. Njegova posebnost leži u načinu pripreme – pečenjem zelenog čaja na visokim temperaturama (približno 105°C) dobiva se jedinstvena aroma i smanjen sadržaj kofeina, što ga čini idealnim napitkom za uživanje u bilo koje doba dana.

Hojicha je zeleni čaj, ali za razliku od matcha praha, koji se pravi od mladih listova čajevca uzgojenih u hladu, hojicha nastaje pečenjem listova, peteljki i grančica na visokim temperaturama. Ovaj proces mu daje prepoznatljivu crvenkastosmeđu boju i bogate note prženih lješnjaka, keksa i karamele. Osim toga, kao što smo već spomenuli – pečenje smanjuje udio kofeina, što znači da je hojicha nježnija za organizam i idealna za večernje opuštanje, a u Japanu ga piju čak i djeca.

Pročitajte još