Samo za fashionistice: Najbolje sa Pariske sedmice visoke mode

Piše: Redakcija

Modni svijet prolazi promjene kao i sve druge grane industrije. Najveća imena izdvajaju silne novce ne bi li u svoje redove doveli neke kreativne direktore, međutim, mladi svijet, konzument mode, diktira svoja pravila. On više neće da nosi ono što mu se sugerira, već kreira svoj modni izraz i bira odjeću koju želi. Međutim, revije visoke mode su nešto što će preživjeti mnoge potrese u modnoj industriji. Haute Couture ne nosi svako niti je razumije. Da se u modnoj industriji i dalje okreće mnogo novca, potvrđuje i tek završeni Paris Fashion Week (sedmica visoke mode za proljeće i ljeto 2018.godine). Izdvojili smo kolekcije koje su izazvale najveću pažnju, ali vam također u brojkama prikazali suštinu sedmice visoke mode

DIOR

Mostarka Veronika Primorac nosila je Diorovu reviju

Kreativna direktorica Diora Maria Grazia Chiuri predstavila je svoju najnoviju kolekciju visoke mode za proljeće i ljeto 2018., a podržati su je stigla brojna poznata lica iz svijeta mode, filma i muzike. Među njima su bile Diorove muze Willow Smith, Monica Bellucci, Emily Blunt i druge. Poznati modeli Naomi Campbell, Natalia Vodianova, Eva Herzigova, Sasha Pivovarova, ali i trendseterice kao što su Olivia Palermo, Alexa Chung i Chiara Ferragni. Tako je Dior još jednom potvrdio da ima kultni status u svijetu mode. Poznate dame i ljubiteljice mode uživale su u kolekciji za koju je nova kreativna direktorica inspiraciju potražila u umjetnosti nadrealizma te u životu umjetnice Leonor Fini, koja je svoju prvu izložbu imala u galeriji osnivača kuće Dior, u 30-im godinama prošlog stoljeća prije nego se okrenuo modi.

Zato je veliki dio haljina u kolekciji prekriven nadrealistički motivom kaveza te optičkim iluzijama koje je stvorila uz pomoć crno-bijelih polja na haljinama od organze. Jedna od upečatljivih kreacija bila je ona s preko hiljadu našivenih perli koju su krojači ateljea izrađivali čak 1.700 sati.Nakon bajkovitih haljina predstavljen je crni strukturirani smoking, nazvan po američkoj umjetnici Dorothei Tanning, odijelo je, kao uostalom i cijela kolekcija vrlo ženstveno i prati liniju tijela. Diorov show je zatvoren predstavljanjem crnog odijela kombiniranog s košuljom od tila.

 

 

 

 

GIVENCHY

Clara Waight Keller kao nova kreativna direktorica kuće Givenchy je briljirala novom kolekcijom u kojoj su preovladavale kreacije izrađene od brušene svile i čipke

 

Nakon što je sredinom prošle godine od Riccarda Tiscija preuzela mjesto kreativne direktorice modne kuće Givenchy, od Clare Waight Keller se u Parizu mnogo očekivalo. Briljirala je novom kolekcijom u kojoj su preovladavale kreacije izrađene od brušene svile i čipke. Kaputi, sakoi, hlače i suknje besprijekornog su kroja, što i ne iznenađuje budući da se mnogo posvetila detaljima. Ukoliko volite dolcevite, Clara ih predlaže za predstojeću sezonu, ali sa otvorneim leđima i naglašenim ramenima.

Za noć ona predlaže bijele haljine, no, nije bježala ni od darlerskog looka, tako da će u ponudi Givenchyja biti modnih rješenja za sve ukuse. Kuća Givenchy predstavila je i prvi put mušku couture liniju.

 

CHANEL

Kaia Gerber, kćerka Cindy Crawford nova je muza Karla lagerfelda i kuće Chanel

 

Dizajner Karl Lagerfeld ovog puta nije previše mijenjao izgled Grand Palaisa, ali je i dalje postavka izgledala čarobno. Kroz novu Chanelovu kolekciju je donio dah proljeća, a inspiraciju je pronašao u spontanosti.

-Nisam osoba za marketing; u stvari ni ne znam šta tačno radim, ja radim po osjećaju – kazao je Karl.

Njegova kolekcija obiluje pastelnim nijansama i svevremenskim tvidom. Predstavljene su i haljine od šifona, kao i večernja elegantna odjeća. Za kraj revije su ostavljene metalik mini haljine, prekrivene dugačkim šifonom do poda. Glavna zvijezda je bila nova Karlova muza, 16-godišnja kćerka Cindy Crawford, Kaia Gerber, koja polako zauzima tron. Čini se da je na dobrom putu da ostvari uspjeh kao što je svojevremeno i njena majka.

GIAMBATTISTA VALLI

Giambattista Valli je u svojoj novoj kolekciji iskoristio sve, od bezbrojnih šljokica jedva vidljivih golim okom, do baršuna, dragulja, i pliša

Giambattista Valli je u svojoj novoj kolekciji iskoristio sve, od bezbrojnih šljokica jedva vidljivih golim okom, do baršuna, dragulja, i pliša. Valli je sve ovo utemeljio na sudaru između plodne, ali nepokolebljive prirode prikazane u knjizi „The Wild Garden“, i odjeće koju su stoljećima nosile, na skulpturama prikazane božice. Ljepota je bila na Vallijevom umu, piše „Vogue“, a on pojašnjava.

-Mnogo ljudi u modi je upravo sada malo prestrašeno od ljepote. Mnogo je načina u kojima se mogu kršiti pravila i kad je riječ o intelektualnoj ljepoti, alternativnoj ljepoti, ljepoti koja je pomalo na ivici, no, ja sam suprotno od toga, volim ideju nečega skladnog, senzualnog, romantičnog – kazao je Valli prije showa. Jednostavna kolekcija, ali istovremeno i ne. Za haljine mu je trebalo 350 metara tkanine. Bilo je mnogo posla iza naizgled jednostavnog izgleda kreacija.

 

Paris Fashion Week u brojevima

2 – Minimalan broj proba za klijentice koje naručuju couture kreacije po mjeri

4 – Broj vanjskih učesnika u koje se ubrajaju Elie Saab, Viktor & Rolf, Valentino i Giorgio Armani Prive

14 – Broj gostujućih dizajnera koji između ostalih uključuje Proenzu Schouler, Iris Van Herpen, Zuhaira Murada, AF Vandevorsta i Ulyanu Sergeenko.

15 – Najmanji broj stalnih zaposlenika s punim radnim vremenom koje couture atelje mora zaposliti prema pravilima Fédération française de la couture

16 – Broj Gaultierovih stalnih couture klijentica od 2009. godine prema izvorima „Vanity Faira“

20 – Broj tehničkih zaposlenika s punim radnim vremenom koji moraju biti zaposleni u couture ateljeu prema pravilima Fédération française de la couture

50 – Minimalan broj kreacija po kolekciji koje su couture kuće nekada morale prikazivati dva puta godišnje kako bi se zadovoljila pravila Fédération française de la couture

100 – Broj krojačica koje su radile na Chanelovoj kolekciji proljeće/ljeto 2015.

135 – Broj sati potreban za izradu prosječne Dior couture haljine

2.000 – Procijenjeni broj couture kupaca u svijetu. Procjenjuje se da samo njih 200 – uključujući Marjorie Harvey, Daphne Guinness, Lynn Wyatt i Danielle Steel – couture kupuje redovito

6.000 – Broj sati utrošenih u izradu Ralph & Russo vjenčanice iz kolekcije proljeće/ljeto 2016.

50.000 – 200.000$ – Raspon cijena glamuroznih couture kreacija za posebne prilike

100.000$ – Navodna cijena Christian Dior couture vjenčanice koju je Melania Trump odabrala za vjenčanje s Donaldom Trumpom 2005. godine

 

 

Pročitajte još