ReceptiTemeZdravlje

Amra Vehab iz Tešnja: 10 godina nisam mogla skinuti višak kilograma, a onda sam promijenila ishranu

Amra Vehab (33), iz Tešnja, umjetnica je i majka 11-godišnje kćerkice. Budući da nije zaposlena, za sebe voli reći da je domaćica koja za život zarađuje izrađujući unikatne predmete za dekoraciju doma poput kutija za nakit, slika u bakru, oslikavanja cekera i torbi. Uz sve obaveze nađe vremena i da uživa u kuhanju i istražuje nove recepte. Već dvije godine je vegan, na ovaj način ishrane se odlučila nakon porođaja. S nama ovoga puta dijeli svoja dva omiljena veganska recepta u kojima uživaju svi članovi njene porodice.

– U trudnoći sam se udebljala 20 kilograma, koje nisam mogla skinuti skoro deset godina, a za moju visinu od 157 centimetaratih 86 kilograma je bilo ubistvo. Počela sam polako uvoditi sebi drugu vrstu hrane, pa sam tako umjesto bijelog brašna i šećera konzumirala integralno brašno i stevia zaslađivač, a nakon toga i agavin sirup i ostale prirodne zaslađivače. Držeći se tog plana ishrane, moj organizam je sve više odbacivao sve namirnice životinjskog porijekla. Prvo je bilo mlijeko i svi mliječni proizvodi, koje sam zamijenila biljnim napicima poput onog od badema, lješnjaka, kokosa, zobi i soje. Nakon određeng perioda počela sam izbacivati iz ishrane prvo crveno meso, a zatim piletinu, puretinu i na kraju ribu. Onda su na red došla jaja, a zadnje što sam izbacila bio je med. Period tranzicije trajao je osam mjeseci. Postepenim izbacivanjem raznih namirnca životinjskog porijekla,gubila sam na kilaži, ali bez gladovanja. Moja svakodnevica postale su grickalice od orašastih plodova, kandirano voće, svježe voće i neko povrće koje možemo jesti bez prethodnog termičkog obrađivanja. Kasnije sam počela prakticirati jogu, koja i zahtijeva takav način ishrane. Veganski način ishrane podrazumjeva ishranu koja je bogata vitaminima i mineralima, svim mogućim nutrijentima, a nije životinjskog porijekla. Dakle, ishrana koja bi za naše podneblje mogla da se karakterizira kao „jedem voće, povrće i žitarice“. To nama Bosancima zvuči kao naučna fantastika, uvijek na moje „Ja sam vegan“ dobijem pitanje: „Pa šta jedeš?“.Dok nisam prešla na ovaj način ishrane, iskreno, i sama sam mislila: „Bože, kako je moguće živjeti na takvoj ishrani“. Ali, moguće je i jako zadovoljavajuće prema samom sebi. Kad je riječ o mojoj porodici, i užoj i široj, osim kćerke, svi su okorjeli omnivori. Jelo bez mesa za njih nije jelo. Jedini sam pripadnik veganskog plemena u porodici. Od supruga imam podršku, iako mu je na početku bilo jako teško to prihvatiti, ali vjerovatno vidi da je to ishrana koja meni godi pa mi nastoji ugoditi koliko je god moguće.Ali, šale i zezancije na račun moje ishrane ne prestaju od prvog dana otkad znaju da sam vegan. Iskreno, to vam je dodatna motivacija da nastavite s time. Danas sam zadovoljnija, osjećam se lakše, poletnije, nemam nagle promjene raspoloženja, s ovom ishranom i manje se stresa apsorbuje u organizam, zdravstveno stanje se poboljšava, kao naprimjer krvna slika, smanjenje krvnog pritiska, smanjenje holesterola, a za sve mislim da je, uglavnom, zaslužno to što ne unosimo životinjske hormone u sebe putem ishrane. Veganska ishrana je i ekološki prihvatljiva. Iako kod nas u BiH još nije zavladalo mišljenje da je veganska ishrana dobra ishrana za nas sve, a sumnjam da će ikad zavladati, ipak se ponešto može naći i za nas iz plemena Vegan. Najveći problem predstavljaju trgovine ili marketi koji nemaju baš neku veliku ponudu, a u Bosni još nisam nigdje naišla da imamo sojine jogurte. To obično kupujem po susjednim zemljama, Hrvatskoj ili Srbiji, ili mi prijatelji i rodbina donesu iz Njemačke i Švicarske, pa se znam često našaliti: „Lako je biti vegan kad te cijela čaršija hrani“. Moja kupovina se svodi uvijek na čitanje sastojaka na nekim namirnicama koje kupujem. I tu se moj suprug redovno smije i govori: „Opet čitaš“.

 

Pasta s pelatima i bosiljkom

Sastojci:

luk, pelati, maslinovo ulje, pasta bez jaja, svježi bosiljak, agavin sirup, so i šareni biber

Priprema:

Propržite luk na maslinovom ulju, posolite i pobiberite po želji, dodajte krupnije izrezane pelate i malo ih propržite. Zatim u to dodajte pastu koliko želite i sve zajedno kuhajte, dodajite toplu vodu sve dok pasta ne bude skuhana al dente. Pred kraj dodajte bosiljak i kašiku agavinog sirupa.

Kolač s čokoladom i narandžom

Sastojci:

Za koru:

čaša sojinog jogurta, 100ml ulja, 7 kašika speltinog brašna, 2 kašike kakaa, 4 kašike šećera, vanilin šećer, mala kašika sode bikarbone, 100ml hladnog mlijeka, izrendana kora dviju narandži.

Za kremu:

0,5 l sojinog mlijeka, 300ml vode, 5 kašika šećera, 3 pudinga od čokolade,100g tamne čokolade

Priprema:

Umutiti sve sastojke za koru i peći na 200 Celzijevih stepeni. Kad je kora gotova prelijte je sokom od dvije narandže.Pustite da mlijeko prokuha, a pudinge razmutite u vodi i sve izmiješajte. U puding potom stavite izlomljenu čokoladu, izmiješajte i prelijte preko kore.Ostaviti dva sata da se ohladi i stegne, a zatim poslužite.

Pratite nas na društvenim mrežama