Žene liderice u autoindustriji: Upoznajte članice tima STARline, stručnog i predanog partnera Mercedes-Benz brenda u Bosni i Hercegovini

Piše: L. B.


Šta je to što vas asocira kada prvi put čujete riječ Mercedes-Benz?

Nas luksuz, prestiž, kvalitet i elegancija, zato je ekipa portala „Azre“ odlučila da posjeti ovlaštenog Mercedes-Benz partnera u BiH za prodaju i servisiranje Mercedes-Benz vozila putničkog i komercijalnog programa STARline. Na samom ulazu u zgradu dočekao nas je ženski tim kompanije, koji predstavlja jaču stranu firme, a to su žene liderice u autoindustiji.

Na samom početku kazale su nam da STARline predstavlja sinonim vrhunske kvalitete i usluge u prodaji i servisiranju vozila, sa više od 10 godina uspješnog poslovanja na tržištu Bosne i Hercegovine,  te da su postali neizostavan dio života ljubitelja Mercedes-Benz automobila.

Napomenule su nas da je misija STARlinea pružiti vrhunsku uslugu, prepoznati potrebe kupaca i pružiti im najbolje moguće iskustvo u vezi s Mercedes-Benz vozilima.

Aldijana Mušović

Nakon obilska prostorija, razgovor smo započele s Aldijanom Mušović, voditeljem prodaje putničkih Mercedes-Benz vozila. Sa više od 20 godina stručnog iskustva u autoindustriji, Aldijana je gradila svoju karijeru unutar brenda Mercedes-Benz, čineći je stručnjakom u području prodaje luksuznih automobila.

Njeno obrazovanje je temeljeno na Ekonomskom fakultetu u Sarajevu, gdje je stekla relevantna znanja koja su joj pomogla u uspjehu u poslovnom svijetu. Aldijana je posvećena ideologiji brenda Mercedes-Benz i aktivno njeguje vrijednosti koje on predstavlja, kako u svom privatnom, tako i u poslovnom životu. Kroz svoj dugogodišnji rad, Aldijana je uspostavila snažne veze s klijentima i razvila duboko razumijevanje potreba i želja ljubitelja luksuznih vozila.

Kako ste odlučile ući u industriju prodaje automobila, koja se često percipira kao muški domen?
– Iako je industrija prodaje automobila često percipirana kao muški domen, ja sam to vidjela kao priliku da unesem svoju strast, energiju i profesionalizam. Smatrala sam da ženski pristup može donijeti dodatnu dimenziju u odnosima s kupcima, stvarajući personaliziraniji i pažljiviji pristup.

Biti žena u industriji prodaje automobila može predstavljati izazove, ali također pruža priliku da se istaknemo i pokažemo svoje jedinstvene talente. Moj ulazak u ovu industriju pokazao se kao ispravna odluka, a podrška koju dobivam od kompanije STARline čini cijeli put još zadovoljnijim.

Kako pratite promjene u tržištu i konkurenciji? Kako to utječe na Vaš pristup prodaji?
Praćenje promjena na tržištu i konkurenciju se obavlja kroz redovito istraživanje trendova, analize potražnje i praćenje novosti u autoindustriji. Također, održavam kontakte s kupcima i pratim njihove povratne informacije kako bih bolje razumjela njihove potrebe i želje.

Dinamičnost tržišta utječe na moj pristup prodaji u STARlinu tako što potiče fleksibilnost i prilagodljivost. Brza reakcija na promjene omogućava nam da pružimo najnovije informacije kupcima, prilagodimo marketinške strategije i osiguramo konkurentske ponude. Osim toga, naglasak na visokim standardima usluge ostaje ključan, stvarajući dugoročne odnose s klijentima čak i u dinamičnom okruženju.

Kao voditelj prodaje, suočavate se s različitim izazovima svakog dana. Kako održavate visok nivo motivacije u ovako zahtjevnom poslu?
– Motivacija je ključna. Mislim da je važno postaviti jasne ciljeve, kako lične tako i tima, i stalno raditi na njihovom ostvarivanju. Također, pridavanje važnosti timskom duhu i međusobnoj podršci stvara pozitivnu radnu atmosferu koja podstiče motivaciju. Važno je pronaći inspiraciju u svakodnevnim izazovima i gledati na njih kao na prilike za rast. Mi u STARline podstičemo pozitivno timsko okruženje gdje slavimo male uspjehe i aktivno težimo ka traženju novih izazova, a sve u cilju postizanja motivacije u radu.

Koliko je tržište Bosne i Hercegovine otvoreno za hibridne i električne automobile?
– Tržište Bosne i Hercegovine postaje sve otvorenije za hibridne i električne automobile, a primjetna je prisutnost Mercedes-Benz električnih modela. Trenutno su dostupni modeli poput EQA, EQB, EQE limuzina i SUV, EQS limuzina i SUV, s očekivanim dolaskom novog Mercedes-Maybach EQS SUV-a.

Unatoč rastućem interesu za električnim vozilima, izazov predstavlja infrastruktura punionica. Postoji potreba za daljnjim ulaganjem u mrežu punionica kako bi se olakšalo korištenje električnih vozila. Detalji o punionicama u Bosni i Hercegovini mogu se provjeriti na web stranicama specifičnih pružatelja usluga punjenja električnih vozila.

Svjesni smo ovih izazova, i kao odgovor na Mercedes-Benz strategiju elektrifikacije, u STARlinu se prilagođavamo promjenama. To uključuje edukaciju prodajnog i servisnog osoblja kako bi se bolje nosili s specifičnostima električnih vozila. Također, ulažemo u opremljenost servisne radionice kako bismo osigurali kvalitetno servisiranje i održavanje električnih vozila. Ovaj pristup predstavlja našu predanost pružanju kompletnog iskustva kupcima električnih vozila u skladu s Mercedes-Benz vizijom električne budućnosti.

Aldijanin profesionalni integritet i posvećenost brendu Mercedes-Benz čine je neizostavnim dijelom tima u STARline Sarajevo.

Zerina Kadrić Fazlić

Iduća žena liderica u autoindustiji je Zerina Kadrić Fazlić, koja nam je kazala na početku da kompaniji već pet godina doprinosi kao voditelj prodaje teretnog programa Mercedes-Benz vozila. Njeno obrazovanje i stručnost u području saobraćaja čine je iznimno kvalificiranom za posao u automobilskoj industriji. Posvećena je klijentima i radu, uvijek pristupa poslovnim izazovima s disciplinom i predanošću.

– Ljubav prema vozilima traje još od djetinjstva, zahvaljujući mome tati, koji me još kao malu uvukao u ovaj svijet kroz svoju profesiju. Smatram da savršen balans između privatnog i poslovnog ne postoji, i da se na tome uvijek može raditi, ali u konačnici je najbitnije postaviti prioritete i shodno tome donositi odluke – kazala nam je Zerina, dok je naše iduće pitanje bilo kako se nosi s predrasudama ili stereotipima koji se povezuju sa ženama u muškim poslovima, posebno u ovom segmentu teretnih vozila?

Suočavanje s predrasudama ili stereotipima koji se vežu uz žene u muškim poslovima, naročito u automobilskoj industriji, zahtijeva strpljenje, predanost i samopouzdanje. Nije svakodnevnost vidjeti ženu u svijetu teretnih vozila, ali kada radite ono što volite, priznanje i uspjeh dođu sami od sebe. U početku nisam nailazila na razumijevanje, ali sam se uvijek oslanjala na svoje stručno znanje i kompetencije. Danas sa sigurnošću mogu reći ,,Muškarcima treba vremena da Vas prihvate i počnu uvažavati Vaše mišljenje, ali jednom kada se to dogodi, imate ih na svojoj straniʻʻ.

 Šta je to što Vam je donio posao u autoindustriji?
– Posao u autoindustriji, posebno u prodaji teretnih programa Mercedes-Benz vozila, donio mi je niz izazova, ali i nevjerojatnih iskustava i prilika za lični i profesionalni rast. Rad u prodaji kamiona iz linije Mercedes-Benz ima svoje jedinstvene aspekte koji čine ovaj posao posebno intrigantnim.

Jedno od najvažnijih iskustava je stjecanje dubokog razumijevanja specifičnosti teretnog sektora. Rad s kamionima zahtijeva detaljno poznavanje tehničkih karakteristika, kapaciteta i inovacija koje omogućuju da naši klijenti da učinkovito upravljaju svojim poslovnim potrebama.

Također, rad s kupcima u sektoru kamiona odveo me u svijet raznolikih industrija, od logistike do građevinskog sektora. Svaki klijent ima svoje specifične potrebe, a pružanje rješenja koja odgovaraju njihovim poslovnim izazovima predstavlja poseban izazov.

 Ko su najčešći kupci teretnog programa marke Mercedes-Benz?
– Najčešći kupci teretnog programa marke Mercedes-Benz obuhvaćaju širok spektar industrija, uključujući logistiku, distribuciju, građevinski sektor i međunarodni prijevoz tereta. Mercedes-Benz kamioni su poznati po svojoj raznolikosti i sposobnosti prilagodbe različitim poslovnim potrebama. Njihova izdržljivost, inovativne funkcije i visoke performanse čine ih atraktivnim za klijente koji zahtijevaju pouzdano i učinkovito teretno vozilo. Stoga, kupci dolaze iz različitih industrija gdje se cijeni kombinacija kvalitete, tehnologije i prilagodljivosti koju Mercedes-Benz kamioni pružaju.

I za kraj, kratak osvrat na prošlu godinu i šta očekujete u 2024. u svijetu teretnog programa?
– STARline d.o.o. kao kompanija iza sebe ima jako uspješnu poslovnu godinu, pa i u segmetu teretnog programa. Napravili smo veliki iskorak i postali prepoznatljivi na BH tržištu. Godina je odlikovala velikom potražnjom za teretnim vozilima, zahvaljujući investicijama i projektima u našoj državi. Generalno, prethodna godina nam je postavila visoke ciljeve i standarde, što je rezultiralo ambicioznim planom za 2024. godinu. Iskreno se nadamo, da ćemo svojim predanim radom i posvećenošću uspjeti u ostvarenju istog.

U razgovoru sa Zerinom dojmila nas je činjenica da smatra da se žene trebaju pouzdati u svoje sposobnosti, pokazati ih i imati hrabrosti tražiti priznanje zasluga, iza čega i mi čvrsto stojimo.

Fazira Kahriman

Ono bez čega nijedna firma ne funkcioniše jeste kreativnost marketing službe, a na čelu STARlinea, čvrsto stoji Fazira Kahriman. Kako nam je rekla kroz svaki novi zadatak iznova pokazuje entuzijazam i predanost poslu kojim se bavi. Svoj karijerni put započela je u ASA Grupaciji, nastavila u Porsche-u gdje je obavljala poslove marketinga na nivou maloprodaje. Njeno obrazovanje, stečeno na relevantnim fakuletima i kroz kontinuirano usavršavanje, pruža joj temelje za kreativan i učinkovit pristup marketinškim izazovima.

Možete li istaknuti koji su to ključni izazovi s kojima se često susrećete u svom radu? Također, kako rješavate krizno komuniciranje u kompaniji STARline?
– Tržište se neprestano mijenja, a trendovi dolaze i odlaze brže nego ikad prije. Izazov je ostati relevantan i prilagoditi se stalnim promjenama kako bismo zadovoljili potrebe ciljane publike.

Tržište je često zasićeno sličnim proizvodima ili uslugama. Izazov je istaknuti se i diferencirati od konkurencije na način koji privlači pažnju potrošača. Što se tiče kriznog komuniciranja u STARline-u, fokusiramo se na transparentnost, brzu reakciju i očuvanje povjerenja. Otvorena komunikacija s klijentima i saradnicima ključna je u upravljanju  kriznim situacijama, a istovremeno radimo na izgradnji otpornosti brenda kako bismo se bolje nosili s neizbježnim izazovima.

Kako vi lično definišete pojam luksuza u današnjem svijetu? Kako se ta definicija reflektira u vašem radu u marketingu? Također, možete li istaknuti Mercedes-Benz kao ikonu luksuza u automobilskoj industriji?
– Iz životne perspektive su to vrijeme i zdravlje, dvije stvari koje nemaju cijenu. Kada se radi o proizvodu, to je definitivno trajnost, a u luksuznoj usluzi je to onaj jedinstven osjećaj koji spaja uzbuđenje i posebnost. U marketingu, trudim se prenijeti tu suptilnu notu luksuza kroz naše kampanje, naglašavajući individualnost i visoki standard usluge.

Kada govorimo o Mercedes-Benzu, brend je istinski sinonim za luksuz u automobilskoj industriji. To je spoj izvanredne inženjerske izvedbe, besprijekorne kvalitete materijala te inovacija koje postavljaju standarde. Mercedes-Benz ne predstavlja samo automobil, već lifestyle, simbol uspjeha i elegantne sofisticiranosti. Naša marketinška strategija usmjerena je na isticanje tih elemenata, stvarajući emocionalnu vezu s kupcima i prenoseći im osjećaj ekskluzivnosti koji dolazi s vožnjom Mercedes-Benz vozila.

Pošto se ljubav prema automobilima stereotipno veže većinom za mušku populaciju. Po tvom saznanju i iskustvu kakvo je stanje sa brojem žena koje rade u automobilskoj industriji na pozicijama vezanim za marketing, PR i oglašavanju u vašoj kompaniji i općenito u državi?
– Ranije smo se susretali sa razmišljanjima kako automobili nisu baš kompatibilni sa ženama, a danas upravo žene u svijetu autoindustrije igraju važnu ulogu. Nalaze se na mnogim važnim pozicijama i doprinose njenom razvoju. Kada govorimo o pozicijama vezanim za marketing, PR i oglašavanje u BIH  definitvno prednjače žene. Većinu žena lično poznajem i svaka radi svoj posao odlično. Žene imaju osjećaj, senzibilitet,a to je itekako važno za pozicije koje su vezane za marketing i usko povezana polja. Globalno Mercedes-Benz ruši stereotipe i promiče ideju/projekat pod nazivom She is Mercedes koji ima za cilj pokrenuti žene, olakšati njihovo umrežavanje i omogućiti im da razviju svoj pun potencijal. Vođeni ovom idejom u STARline-u radimo na tome da jačamo žensku mrežu, okupljamo ih i dajemo snagu da mogu i trebaju da se bore za svoje snove.

Fazirina kombinacija poslovnog uspjeha i ličnog entuzijazma odražava se u njenom angažmanu u razvoju i provedbi marketinških strategija koje doprinose rastu i prepoznatljivosti kompanije.

Tamara Gojak

Kao što se kaže, šećer na kraju, a to je za nas bio razgovor sa Tamarom Gojak, certificirano prodajnom savjetnicom putničkih MB vozila, koja je karijeru u automobilskoj industriji započela prije sedam godina kada se pridružila kompaniji STARline. Već tokom studija, kroz studentske poslove razvila je strast prema prodaji, jer prodaju ili volite ili ne volite. Mercedes-Benz kao brend visoke kvalitete i izuzetnog ugleda privukao ju je svojom inovacijom i vrhunskim performansama. Kroz proteklih sedam godina stekla je neprocjenjivo iskustvo i znanje o Mercedes-Benz vozilima, prodajnom procesu kao i o potrebama i očekivanjima naših klijenata.

– Zadovoljstvo mi je što mogu nastaviti doprinositi rastu kompanije STARline i pružati vrhunsku uslugu našim kupcima.

 Kako se nosite s izazovima u prodaji luksuznih vozila, posebno u vezi s dinamičnim tržištem i promjenama u preferencama potrošača?
– Prodaja luksuznih vozila nosi sa sobom specifične izazove, a dinamičnost tržišta i sve veći zahtjevi  potrošača zahtijevaju poseban pristup.  Ključno je  održavanje snažnih odnosa s postojećim kupcima kako bi dobili povratne informacije o njihovim iskustvima i očekivanjima. Osim toga, praćanje tržišta je od presudne važnosti kao i stalna edukacija o najnovijim inovacijama u automobilskoj industriji. Važno je ostati fleksibilan i prilagodljiv kako bi zadovoljili  promjenjive potrebe klijenata.

Kako se trudite pružiti izvanredno iskustvo kupcima Mercedes-Benz vozila od početka do kraja procesa kupovine?
– Pružanje izvanrednog iskustva kupcima Mercedes-Benz vozila ključno je za uspjeh i zadovoljstvo naših klijenata. Moj pristup fokusiran je na personalizaciju i pažljivo vođenje kupca kroz svaki korak procesa kupovine koji uključuje pažljivo slušanje potreba kupaca, pružanje detaljnih informacija o vozilu i uslovima kupovine,  nakon isporuke vozila važno je da pratimo naše klijente i da održavamo redovnu komunikaciju kako bi bili sigurni u zadovoljstvo kupaca.  U konačnici, moj cilj je stvoriti dugotrajne odnose s klijentima, pružajući im ne samo vozilo njihovih snova, već i izuzetno iskustvo koje će ih vezati uz brend Mercedes-Benz i kompaniju STARline.

Koje osobine ili vještine smatrate ključnima za uspjeh u prodaji Mercedes-benz automobila?
– Strast prema poslu i usklađenost sa filozofijom brenda ključni su za uspjeh u prodaji luksuznih vozila poput Mercedes-Benz-a. Kada zaposlenici dijele istu strast i vrijednosti kao i brend koji predstavljaju, to stvara autentičnu vezu s kupcima. Osim toga, takva zajednička filozofija omogućuje prodajnom timu da bolje razumije potrebe i želje kupaca, pruža personalizirane usluge i stvara dublje emocionalne veze. To, zajedno s potrebnim kompetencijama i vještinama, čini ne samo uspješne prodajne profesionalce, već i ambasadora brenda koji su predani stvaranju izvanrednog iskustva za svoje kupce.

Oduševljeni saznanjima i prijatnim razgovorima sa ženama u autoindustriji koje uporno ruše predrasude društva koje su nametnute, napuštamo prostorije STARlinea s osjećajem inspiracije i uvjerenja da se njihov doprinos ne samo u industriji, već i u promjeni percepcije ženske uloge u ovom sektoru, itekako cijeni i treba podržati. Radujemo se budućim inovacijama i uspjesima koje će ove hrabre žene donijeti u svijet automobilske industrije.

Pročitajte još