Istražili smo: Šta znači biti muški influencer

Piše: Lejla Bejdic



Influenceri su nekada bile osobe koje su na društvenim mrežama imale milionske pratitelje, ali trgovci su od tada proširili pojam, nakupljajući prefikse poput makro-, mikro-, pa čak i nano-utjecaja, koji mogu imati publiku od samo hiljadu pratitelja, a uspješno raditi svoj posao



 

Društvene mreže su dobre za brojne aktivnosti koje radimo dok niko ne gleda, kao naprimjer: uhođenje bivših partnera, kopiranje stilova mnogih poznatih osoba, gledanje videa koje nikada ranije ne bismo pogledali, uživanje u fotografijama s mačkama, te mnogo drugih sadržaja koje ispunjavaju naše vrijeme. No, postoje ljude koji su društvene mreže iskoristili u druge svrhe i od njih napravili ozbiljan biznis. Najbolji primjer je modna blogerica i influencerica, Italijanka Chiara Ferragni, koja je još  2009. godine prepoznala potencijal društvenih mreža za ekonomski prosperitet te pokrenula modni blog „The Blonde Salad“. Kroz godine poslovanja donio joj je milione dolara zarade te poziciju na Forbesovoj listi “Top 30 ispod 30”. Ona ne samo da je bila prva blogerica koja je završila na naslovnici čuvenog „Vogue“, što bi prije 20 godina bilo ravno naučnoj fantastici, već se danas njene tehnike poslovanja proučavaju na Harvardu. Da, dobro ste pročitali! Prvi post objavila je kao studentica druge godine Pravnog fakulteta na prestižnom Univerzitetu Bocconi, međutim, studij nikada nije završila. Ispravno je postupila kada je pretpostavila da će mladim djevojkama biti jednostavnije od nje tražiti modni savjet nego od etabliranih modnih stručnjaka i stilista. Producirala je sadržaj za koji je znala da će im se dopasti, postavljala je fotografije inspirativnih outfita, modnih savjeta, a svoju prirodnu smeđu kosu ofarbala je u plavo, jer, kako je sama izjavila, željela je igrati na kartu “glupe plavuše”.

Žene VS Muškarci

Kako je broj njenih pratitelja rastao, shvatila je da je hobi prerastao u nešto mnogo veće te da joj je potrebna pomoć, pa je angažirala ljude s vještinama koje su njoj nedostajale i okupila tim ljudi koji je bio zadužen za produkciju i ostvarivanje saradnji s modnim brendovima. Za razliku od kolegica koje su blogove vodile samo da bi dobijale „sitne“ poklone od modnih kuća, Chiara je za poslovnog partnera angažirala svog, sada već bivšeg, dečka Riccarda Pozzolija, koji joj je pomogao da razrade poslovnu strategiju. Zajedno su osnovali kompaniju „TBS Crew“ unutar koje su okupili mrežu saradnika koji su svoje pojavljivanje na njenom blogu plaćali od deset do 15 hiljada eura. Njena popularnost, kao i popularnost njenog bloga, nastavila je nezaustavljivo rasti, danas je na Instagramu prati više od 17 miliona ljudi, i definitivno je dio globalne medijske priče o influencerima.

Da je ona popularna i u našoj zemlji, dokaz su brojne blogerice i influencerice. Istina, njihove zarade nisu ni blizu zaradama Chiare, no, ni iznos o kojem je nedavno javno progovorila jedna od najpopularnijih iz ovog poslovnog miljea, Ella Dvornik, nisu zanemarive.

 

 

U želji da se informiramo o poslovanju muških influencera na našim prostorima, kontaktirali smo dvojicu koji su godinama u samom vrhu: Hajrudina Šišića i Kenana Tahirovića.

Zeničanin Hajrudin svoju strast prema kuhanju pretočio je u zanimljiv posao, na Instagramu se predstavlja kao Harry Cooper, a svoja ukusna jela predstavlja i s vrhunskim fotografijama koje posebno privlače pažnju čitatelja.

– S pisanjem bloga sam počeo prije tri godine. Brojke na društvenim mrežama su se polako povećavale, nisam stekao popularnost preko noći. Počeo sam pisati jer mi je bio potreban prostor gdje mogu napisati sve svoje recepte. Ne razmišljajući o tome da ću biti popularan ili dobiti mnogo pratitelja – kazao je Hajrudin i dodao da je sve počelo spontano,  otkrivši šta je potrebno da bi se uopće postao influencer/blogger sa statusom. 

Kompletnu priču čitajte u aktuelnom izdanju magazina Azra. 

 

Nakon korištenja Instagrama, Kenan Tahirović koji se predstavlja pod imenom insta.kenan, iznenada je počeo sticati veliku popularnost, kao i posebnu pažnju javnosti.

– Iskren da budem, dugo sam oklijevao sa otvaranjem Instagram profila i mislim da sam prekasno ušao u ovaj svijet. Na nagovor prijatelja sam prije nešto manje od četiri godine napravio profil i za kratko vrijeme shvatio da sam zanimljiv ljudima i da mi pratitelji i lajkovi rastu od objave do objave. Tada sam se uozbiljio i stvarno počeo kvalitetnije stvari objavljivati i ne smarati pratitelje bezveznim objavama – počinje svoju priču Kenan i odgovara šta je potrebno da bi neko postao influencer sa statusom.

Kompletnu priču čitajte u aktuelnom izdanju magazina Azra. 

Pročitajte još