Audrey Hepburn: Vječita modna inspiracija

Piše: Redakcija

Kada je na dodjeli nagrada Oscar 1954. skrušeno, ponizno i gotovo iznenađeno zahvaljivala svim saradnicima na filmu ‘Praznik u Rimu’, ime Audrey Hepburn zauvijek je upisano u historiju filmografije, popularne kulture, a posljedično i modne industrije. Krhka, karakterom i stilom potpuno drukčija od tadašnjih kolegica Elizabeth Taylor i Marilyn Monroe, bila je pravo osvježenje u svakom smislu. Minimalističkog stila, kratke kose, naglašenih debelih obrva i uvijek elegantno, krajnje jednostavno odjevena, Hepburn je otvorila vrata novog svijeta koji žene diljem svijeta obožavaju i danas. No ‘Praznik u Rimu’ nije bio film kojim je ušla u anale svijeta ljepote i stila. Veliki filmski hit ‘Doručak kod Tiffanyja’, koji i dalje rado gledamo, bio je njena karta u vječnost.

Filmska adaptacija novele Trumana Capotea donijela joj je neviđenu slavu. Iako je Capote na njenu mjestu htio vidjeti nekoga drugog, tačnije vamp divu Marilyn Monroe, Audrey je naposljetku svojom glumom uspjela osvojiti slavnog autora, a haljina koju nosi u prvim scenama filma upisana je u modnu povijest kao najpoznatija mala crna haljina na svijetu. U glumičinu životu važnu je ulogu odigrao francuski modni dizajner Hubert de Givenchy, s kojim je razvila poseban odnos na snimanju filma ‘Sabrina’ za koji ju je odijevao. Audrey je tada bila nepoznata glumica, a Givenchy dizajner u usponu koji je tek počeo graditi svoje modno carstvo. Iako se inicijalno razočarao jer je mislio da će u ‘Sabrini’ odijevati Katharine Hepburn (što joj se često događalo u karijeri!), a ne Audrey, s glumicom je vrlo brzo postao blizak prijatelj i pretvorio ju je u ono što danas zamišljamo kada netko spomene Audrey. Sve vezano uz njen izgled bilo je toliko drukčije od zvijezda tog doba, i to zvijezda koje su se smatrale idealom ljepote.

U tom trenutku predstavljala je sve ono što su mlade žene mogle oponašati mnogo lakše nego u slučaju, primjerice, Elizabeth Taylor i zato su je voljele još više. Gajila je jednostavan i dostupan stil koji je savršeno išao uz bok razvoja komercijalne mode. Obožavale su je modne urednice tog vremena, ponajprije Diana Vreeland, a svrstavale su je među stilske minimalistice. Obožavala je jednostavne linije kojima je naglašavala vitko tijelo, monokromatske boje i poneki statement detalj. Bila je simbol mladosti, 60-ih godina i velike promjene koja je slijedila. Proslavila je, ni manje ni više, nego obične crne tajice, a najradije ih je nosila u kombinaciji s ravnim crnim balerinkama i klasičnim crnim ili prugastim majicama. Hubert de Givenchy bio je uvelike zaslužan za nastanak imidža Audrey Hepburn kakav danas poznajemo.

Uz nju je bio i u njezinim posljednjim danima, od 1992. kada je doznala da boluje od raka. Te se godine odlučila vratiti kući u Švicarsku kako bi s porodicom proslavila svoj posljednji Božić, ali kako nije smjela putovati komercijalnim letom, Givenchy se pobrinuo za privatni, a avion kojim je putovala dupkom je ispunio cvijećem, osiguravši joj da svoje posljednje dane provede u krugu najmilijih. Na posljednji počinak ispraćena je u Švicarskoj, a provedbu oporuke prepustila je čovjeku u kojeg je imala možda najviše povjerenja – Givenchyju.

Izvor: Story.hr

(I.J.)

Pročitajte još

U skladu s novom europskom regulativom, nadogradili smo politiku privatnosti i korištenja kolačića. Koristimo kolačiće (cookies) za pružanje boljeg korisničkog iskustva, funkcionalnosti stranice i prilagođavanja sustava oglašavanja. Nastavkom pregleda portala slažete se sa korištenjem kolačića. Slažem se Pročitaj više

Politika privatnosti