Održan je drugi bal učitelja, Nihada Čolić nam je ispričala sve zanimljivosti

Piše: Selma Hodo

Drugi Bal učitelja, koji organizira Udruženje učitelja Kantona Sarajevo, svečano je održan prošle sedmice. Bal je otvorila gradonačelnica Grada Sarajeva Benjamina Karić, a ovim balom učitelji su željeli skrenuti pažnju na značaj učiteljskog poziva. O Balu, njegovoj organizaciji, ali i obrazovanju u Bosni i Hercegovini razgovarali smo s pomoćnicom ministra za predškolski odgoj i obrazovanje i inkluzivno obrazovanje u Ministarstvu za odgoj i obrazovanje Kantona Sarajevo Nihadom Čolić.

– Drugi Bal učitelja je organiziran za učitelje, 25. marta u hotelu „Evropa“, kao drugi susret učitelja ove vrste. Prvi smo organizirali neposredno prije pandemije  i kolege učitelji su s nestrpljenjem očekivali naš drugi susret. Udruženje učitelja je organizator ove manifestacije, kolege volonteri su svojim entuzijazmom nastojali da organizacija bude na izuzetno visokom nivou, te da ovoj učiteljskoj atmosferi svojim prisustvom doprinesu gradonačelnica Sarajeva, naša djeca/učenici, ministri obrazovanja, kulturni radnici, Vijeće roditelja Kantona Sarajevo, novinari, te svi oni koji daju podršku radu Udruženja, te poštuju učiteljski poziv i daju mu značaj kakav i zaslužuje. Biti dio te večeri bilo je zaista zadovoljstvo, a svečarska atmosfera je na neki način doprinijela da se svi učitelji osjećaju dostojno svog profesionalnog poziva, te da su bili u potpunosti svjesni da se njihov poziv uvažava, odnosno da imaju podršku onih koji na isti način kao i učitelji posmatraju ovaj humani poziv.

Koji je bio prvobitini cilj organiziranja ovog Bala?

– Bal učitelja je poziv na dostojanstvo i očuvanje svih vrijednosti koje nosi učiteljski poziv. Nismo dovoljno vrednovani, nismo na pravi način prepoznati, ne želimo na to reagirati buntom i neprimjerenim iskazivanjem nezadovoljstva, nego na dostojanstven način pozvati sve one koji odlučuju u ime učitelja, da se poboljša status učitelja, da imamo mjesto u društvu kakvo zaslužujemo i da svi postanu svjesni da je jedan dobar učitelj temelj za najmanje trideset mladih duša u jednoj generaciji, koji će nastaviti putem za dobrobit društvene zajednice uopće. Samo odgovorno društvo svjesno stvara uslove za kvalitetnog učitelja, učitelja koji dalje pravi staze za svu našu djecu. Bez takvog pristupa nikada nećemo imati kvalitetno obrazovanje niti društvo dobrih mogućnosti. Učitelj nikada ne smije biti na marginama, uvijek mora biti uključen u promjene, jer ih on provodi i živi, jer jedino na taj način možemo ići naprijed. Učiteljima je potrebna topla partnerska ruka, poštovanje i uključenost, jer su oni nosioci promjena i oni koji ne samo da obrazuju, nego i odgajaju.

Koliko je učitelja ove godine učestvovalo na balu, da li se taj broj povećava?

– Na Balu učitelja je bio prisutan veliki broj učitelja. Prostor hotela „Evropa“, koji ima svoju simboliku ljepote i sjaja, bio je pun, svako mjesto zauzeto, te ćemo za narednu godinu morati planirati prostor za prijem svih koji će tu noć željeti biti s nama. Svaki učitelj mora imati svoje mjesto, tamo gdje želi biti, tamo gdje će moći podijeliti svoje emocije i izazove s kojima se susreće.

Iz kojih škola dolaze učitelji koji učestvuju na balu? Ako je samo Kanton Sarajevo, da li planirate ostvariti saradnju i s kolegama iz ostalih kantona?

– Na ovogodišnjem Balu su bili prisutni učitelji iz Kantona Sarajevo, a u narednom periodu imamo plan uključiti učitelje iz cijele Bosne i Hercegovine, jer imamo i s ostalim Kantonima saradnju i želju da proširimo saradnju.

Rekli ste da ste Balom željeli ste skrenuti pažnju na značaj učiteljskog poziva. U kakvom su položaju danas prosvjetni radnici? Jesu li adekvatno plaćeni za svoj rad? Imaju li ostala sredstva koja su potrebna za održavanje nastave?

– Učiteljski posao je najljepši na svijetu, no nisu dovoljno prepoznati, žele da budu više uključeni, žele da kao provodioci promjena učestvuju i u njihovom planiranju. Učitelji žele da se njihova kvalitetna iskustva iskoriste kao osnova za reformu, žele bolje uslove za rad. Veliki je izazov pred sobom imati nove generacije, jer njima se mora pružiti najbolje i pred njima se mora biti najbolji.

Koliko je težak rad učitelja?

– Često kažu da je rad učitelja kao rad u rudniku, ali, učitelji, iako svjesni te činjenice, svakodnevno čine da taj poziv ostane human, obavljaju ga majčinski, očevski, ljekarski, psihološki, pedagoški, jednom riječju s ljubavlju. Ljubav prema djetetu je osnovni motiv i podsticaj, a za sve izazove koji su pred njima taj motiv je i snaga.

Možete li nam prokomentirati kvalitet obrazovanja u BiH?

– Uvijek ima prostora za poboljšanje i za bolje, da se obrazovanje dovede na razinu koja je neophodna za kvalitetan rast i razvoj naše djece. Postoje inicijative, planovi i želje za tim poboljšanjem, svakodnevno se na tome radi. Ali, veoma je važno naglasiti da promjene mogu provoditi samo oni koji te promjene donose, da je važna uključenost učitelja u reformske procese, jer samo s njihovim iskustvima možemo postići napredak. Moramo priznati da imamo izuzetne generacije naših učenika, a do njihovih uspjeha je doveo dobar učitelj i obrazovni sistem, ali, neophodno je da se obrazovni sistem relaksira, prilagodi novim generacijama, da se djetetovom razvoju uopće pokloni više pažnje u odnosu na usvajanje reproduktivnih sadržaja, da se više gradi sistem kojim ćemo imati sretnu i zadovoljnu djecu i one koji vode napretku Bosne i Hercegovine.

Bal je organiziralo Udruženje učitelja Kantona Sarajevo? Šta nam možete reći o ovom udruženju? Koliko brojite članova?

– Udruženje učitelja je neprofitna organizacija, koje ima blizu 890 članova, svi radimo volonterski i oraganiziramo aktivnosti koje su najviše povezane sa stručnim usavršavanjem učitelja. Teme za stručno usavršavanje predlažemo sami, na osnovu analize naših potreba, te, s obzirom na to da smo već prepoznati, uvijek imamo podršku velikog broja univerzitetskih profesora. Željela bih naglasiti posebno značajnu ulogu Udruženja učitelja u radu s učenicima iz Konjević Polja. Djeci/učenicima koji su tražili svoja prava ispred OHR-a, pružili smo pomoć, organizirali se i s njima počeli odgojno-obrazovni proces u improviziranim učionicama u Novoj Kasabi. Bio je to težak period, veoma osjetljiv, ali smo tada iskazali kolika je važnost odgoja i obrazovanja za svu našu djecu. Dobar učitelj nikada neće obezvrijediti učenika, nego će mu stvoriti priliku da osvoji svijet na način kako to želi i može.

Pročitajte još