Televizija nekad i sad: Prva serija je imala budžet 25 dolara, a prva reklama koštala je samo devet dolara

Piše: Redakcija

Od prvog pojavljivanja elektronskog televizora 1927. godine, televizija je promijenila način na koji provodimo svoje slobodno vrijeme. S nama je punih 90 godina i sve donedavno svoje smo vrijeme ravnali upravo prema televizijskim terminima omiljenog sadržaja.

PRVA SERIJA

Emitirala se uživo s budžetom od 25 dolara. U sitcomu je glumio stvarni bračni par. Većina prvih televizijskih serija bila je emitirana uživo. Vijesti, emisije, drame i komedije nikada nisu završile snimljene na nekoj traci. Zašto? Jednostavno je bilo preskupo. Čak i ako se nešto snimilo na video, na to su se nasnimavale nove stvari. Nitko u pedesetima prošlog stoljeća nije mislio da će se jednog dana serije prodavati na DVD-u i da će se time moći dodatno zaraditi.

Prva američka sitcom serija “Mary Kay and Johnny”, koja se emitirala od 1947. do 1950. godine, prikazivala je ekscentrično zabavnu ženu i muža koji ju pokušava spriječiti da napravi haos. Glumili su pravi supružnici, John Stearns i Mary Kay. Godine 1949., pojavila se i prva SF serija “Captain Video and His Video Rangers”, koja je bila popularna i snimana s budžetom od samo 25 dolara po epizodi.

Jedna od najpopularnijih serija svih vremena, “Game of Thrones” koja je osvojila gledatelje širom svijeta u posljednjoj sezoni imala je budžet veći od 10 miliona dolara po epizodi.HBO-ova serija tako je otvorila i jednu sasvim novu ekonomsku granu i pronijela glas i o Hrvatskoj daleko izvan njezinih granica. Svi su se odjednom željeli uvjeriti da stvarno postoji nestvarno lijep grad King’s Landing, koji “glumi” Dubrovnik.

PRVA REKLAMA

Parents and two teenagers watching television, indoors

Prva službena, plaćena reklama na televiziji emitirana je u Americi 1. jula 1941. godine na kanalu WNBT prije bejzbolske utakmice između Brooklyn Dodgersa i Philadelphia Philliesa. Bio je to kratak, jednostavan oglas za satove Bulova. Kompanija je reklamu platila devet dolara. Tako je rođena reklamna industrija, koja je do danas okrenula milijarde dolara. Danas je toliko prestižno dobiti reklamu u “prime timeu”, za vrijeme događaja koje gleda najviše ljudi, da se sekunde plaćaju nevjerovatnim iznosima.

Npr., u poluvremenu Super Bowla, finala najjače lige američkog nogometa na svijetu i najvećeg sportskog događaja u SAD-u koji se održava svake godine, 30 sekundi reklame košta pet miliona dolara. Dosad je u historiji Super Bowla najskuplju reklamu platio Chrysler, a koštala je 12,4 miliona dolara. Na televizijskim mrežama reklame u prosjeku traju 14 minuta i 15 sekundi u svakom satu, a na kablovskoj televiziji brojke su još veće; 15 minuta i 38 sekundi.

NAGRADE EMMY

Sve je počelo 25. januara 1949. godine, kada je prvi Emmy dodijeljen u Hollywood Athletic Clubu.
Emmy Awards su nagrade američke nagrade za televizijsku produkciju, poznate kao Oscar televizijske industrije. Emmy je najveće televizijsko priznanje, a nagrade se dodjeljuju u 27 kategorija. Najpopularnije su nagrade u kategoriji najboljih glumaca i dramskih serija, a sama dodjela jedan je od najvećih događaja u Hollywoodu, gdje se prati tko je s kim došao i što je ko obukao.

Emmy je feminizacija imena “Immy”, kako su bile prozvane cijevi ranih televizijskih kamera. Prvi put dodijeljeno je samo šest nagrada, a “najboljom televizijskom osobom” proglašena je 20-godišnja Shirley Dinsdale za “The Judy Splinters Show”. Statua nagrade Emmy oblikovana je kao žena s krilima koja drži atom, što je postao simbol televizijske akademije za uzdizanje umjetnosti na televiziji.

Televizijske serije posljednjih nekoliko godina postale su popularnije i od filmova, a glumci u njima prave zvijezde, koje zarađuju milijunske iznose. Sve više hollywoodskih glumaca s A-liste prebacilo se na snimanje serija. Nicole Kidman i Reese Witherspoon, kao i Anthony Hopkins, samo su neka od velikih glumačkih imena koja su se našla u serijama ovjenčanim Emmyjima – piše t-portal.hr

Izvor: t-portal.hr

 

Pročitajte još