Carolina Herrera: Moje oči bile su naviknute na gledanje lijepih stvari

Piše: Redakcija

 

Modna dizajnerica Carolina Herrera, prepoznatljiva je po svojoj eleganciji i jednostavnosti, te po oblačenju poznatih širom svijeta. Rođena je u bogatoj porodici, a njena majka u nju je usadila strast i disciplinu, koja joj je pomogla da postane elegantna žena. Tokom sedamdesetih i osamdesetih godina u Venecueli je bila poznata zbog činjenice da je smatrana jednom od najbolje odjevenih žena u zemlji. Kasnije se s porodicom preselila u New York, gdje je odlučila da postane modna dizajnericaa. Uprkos tome što nikada nije studirala dizajn, vrlo brzo je postala uspješna u tome i oblačila je neke od najpoznatijih žena u svijetu, što je dovelo do ogromne popularnosti njenih kreacija. Od tada je nastavila da širi liniju svojih luksuznih proizvoda, te je tokom godina osmišljala parfeme, kolonjske vode, vjenčanice, naočale, haljine, marame, torbe, obuću i mnoge druge modne dodatke. Njena kompanija je postala jedna od najuspješnijih modnih kuća u New Yorku, a njene dizajnerske vještine prepoznate su i cijenjene, te je za to osvojila brojne nagrade u svijetu mode.

OČI NAVIKNUTE NA GLEDANJE LIJEPIH STVARI

Carolina je potomak stare južnoameričke porodice. Rođena je kao Maria Carolina Josefina Pacanins y Nino, 8. januara 1939. godine, u Caracasu u Venecueli. Bila je jedna od četiri kćeri u bogatoj porodici, čiji se korijeni na kontinentu mogu pronaći već 1500 godina. Otac joj je bio Guillermo Pacanins Acevedo, koji je bio oficir zračnih snaga i bivši gradonačelnik Caracasa, a njena majka Maria Cristina Nino Passios, bila je vrlo utjecajna žena u tamošnjim društvenim krugovima. Živjela je u luskzu, a idilično djetinjstvo provela je na velikom porodičnom imanju okružena konjima i psima. U njenoj porodici tačno se znalo kada je vrijeme za doručak, ručak i večeru, te se već tada učila disciplini i organiziranosti. Kao djevojčica krojila je odjeću za svoje lutke, a kako je odrastala, želja za ručnim radom joj se smanjila. Njen otac ju je upoznao s jahanjem i godinama je bila strastvena jahačica, što je bila omiljena razonoda mladih Venezuelanki.

Od najranijeg doba svog života bila izložena internacionalnoj kulturi i modi, a u trinaestoj godini Carolina je sa svojom bakom prvi put prisustvovala modnoj reviji Cristobala Balenciage, u Parizu. Uživala je u svom životu i uz baku učila o svjetskom ukusu i profinjenosti uz revije Diora, Lanvina, Balenciaga. Kako Herrera kaže, “Moje oči bile su naviknute na gledanje lijepih stvari”.

PARFEM

Kao djevojčica, Carolina je gledala majku dok je čitala knjigu i vidjela je kako joj ta knjiga donosi osmijeh na lice, i bila je toliko uzbuđena da je krenula u potragu za njom. Tražeći po policama ugledala je knjigu, pod nazivom “Parfem” i od tog trenutka je znala da će ta knjiga uskoro biti u njenim rukama. A kako je bila mala djevojčica, do knjige nije mogla doći sama.

Jednoga dana majka ju je ugledala kako pokušava dosegnuti knjigu i uputila joj je riječi: “Najljepša moja Carolina, ako želiš čitati tu knjigu, trebaš učiniti nešto dobro: u svemu što vidiš moraš nastojati pronaći miris.” Od tog dana Carolina je započela potragu za mirisima u svim stvarima: od mirisa hrasta, cigareta, pa do raznovrsnog cvijeća. Carolina je tada započinjala cijeniti sve vrste mirisa, pa čak i one najsuptilnije mirise koji su je pratili gdje god je išla i uskoro je pronašla svoj poziv – ljubav prema mirisima.

MAJKA KAO INSPIRACIJA

Carolina je oduvijek bila porodična žena. Prvi put se udala već sa 18 godina, 1957., za Guillerma Behrens Tella, venezuelanskog zemljoposjednika s kojiim ima dvije kćeri, Mercedes i Anu Luis. Za njih je sedma godina braka bila kobna, te su se 1964. godine razveli. Drugi put se udala 1968. za Reinalda Herrera Guevara, markiza od Torre Casa, poznatog voditelja popularne emisije jutarnjeg programa nacionalne televizije Buenos Dias. I u tom braku dobila je dvije kćeri, Carolinu Adrianu i Patriciu Cristinu.

Za nju je porodica uvijek bila nešto najvažnije, a to pokazuje i činjenica da je inspiraciju pronalazila u svojoj majci, koja je za nju predstavljala ikonu svjetske elegancije. Tako se iz ljubavi prema majci rodila ljubav prema parfemima, a iz toga i ljubav prema modnim kreacijama. Dobar ukus i osjećaj za stil polako je osvajao mnoge i nakon što je svoje mjesto zauzela na listi najbolje odjevenih ženaa, osamdesetih godina ulazi u krug modnih besmrtnika i postaje član ekskluzivnog popisa kuće slavnih, Style Hall of fame, nakon čega je polako zaplivala u modne vode.

U jesen 1980. godine, Herrera je donijela 20 haljina iz Caracasa, iznajmila stan u Park Aveniji i pozvala svoje prijatelje da ocijene njen rad. Nakon što je naišla na pozitivne reakcije prijatelja, odlučila je da pokrene posao prodaje haljina. U Caracasu se sastala sa porodičnim prijateljem Armandom de Armason, bogatim izdavačem, koji joj je ponudio dizajnerski atelje i izložbeni prostor, Carolina Herrera d.o.o, koji je nakon toga otvoren u New Yorku. U aprilu 1981. godine, njena prva kolekcija prikazana je u Metropolitan Clubu u New Yorku, gdje je dobila velike pohvale, što ju je ohrabrilo da se preseli u New York. Sa sobom je povela cijelu porodicu, a suprug joj se kao urednik skrasio u Vainty Fairu.

Inspirirana svojom prijateljicom, bivšom urednicom „Vogue“, Dianom Vreeland, koja joj je predložila da dizajnira modnu liniju, Carolina je to i učinila 1981. Naglasak je bio na eleganciji i smatrala je daje hrabro nositi nešto drugačije od ostalih, te da tako izražavate svoju osobnost. Od tog trenutka, započela je s linijama odjeće. 1984. godine predstavila je svoju krznenu liniju, a dvije godine kasnije, debitirala je CH kolekciju.

KREACIJE

CH kolekcija je bio snažan i važan korak za pridobivanje publike i shvaćanje Herrerine vizualne estetike. Brand Caroline Herrere počeo se polako širiti te je 1988. predstavila ženske mirise, 1991. mirise za muškarce a nakon toga je uvela i treći miris, Floré. Svaki miris Caroline Herrere predstavlja eleganciju, profinjenost i odličan je bez obzira u koje vrijeme ga nosite – da li je to jutro, podne ili večer, a trenutno ima više od 50 parfema u ponudi.

Carolinin imperij je polako rastao od trenutka kada je kreirala haljine posljednjih dvadeset godina života nekadašnje prve dame, Jackie Onassis Kennedy, koja je tada postala svjetska ikona stila, a od Caroline je naručila haljinu za vjenčanje svoje kćeri Caroline Kennedy. Krajem osamdesetih španjolska kompanija mirisa Puig razvija kozmetičku liniju Carolina Herrera, koja je od tada na tržište izbacila mnogo popularnih mirisa s njenim potpisom. Oni 1995. kupuju i modnu kuću Caroline Herrere, a dizajnerica i dalje ostaje na čelu kreativnog tima.

Njena kreativnost 1997., počela se širiti i na druga područja te je tako započela kreirati dodatke uz kreacije, što je uključivalo torbe, marame, kravate, kožne rukavice i slične stvari. 2000. godine otvorila je svoj prvi Carolina Herrera butik u New Yorku, u poznatoj aveniji Madison.

Od krovne institucije američke mode, Concuil of Fashion Designers of America, 2008. dobila je nagradu za životno djelo, a iste godine lansirala je i drugu modnu liniju CH. Osvojila je i brojna priznanja kao dizajnera ženske odjeće, na naslovnici Voguea je bila sedam puta. Danas je jedna od članica vijeća Council of Fashion Designers of America. U poslu su joj se 2011. godine pridružile i dvije mlađe kćeri, Carolina Jr. i Patricia Lansing, koje od majke polako preuzimaju kreativno vodstvo i brigu o dizajnu kolekcija.

Njene kolekcije su dostigle svjetske modne razine, te s više od 70 trgovina širom svijeta, Carolina svojim elegantnim i jedinstvenim kreacijama osvaja planet. Sada, s 35 godina karijere iza sebe, radi ono što voli i još uvijek vodi strastveni modni život, kao i prije mnogo godina. U svoje slavne mušterije Herrera ubraja i mnoge članice kraljevskih porodica, ali i zvijezde poput Renee Zellweger, Salme Hayek, Blake Lively te Oprah Winfrey.

BIZNIS LJEPOTE

U posljednje vrijeme Carolina je uzburkala svijet mode kada je prokometirala sve popularniji trend providnih haljina na crvenom tepihu.

– Neki dizajneri misle da je moderno biti gol ili skoro gol. Misle da će na taj način potaknuti mlađe ljude da nose te haljine. Ne! Gotovo goli, moj Bože! Pokušavaju privući pozornost na sebe. U životu, trebalo bi biti malo misterije. One bi trebale biti modne ikone, a ne nose ništa. “ – prokomentirala je Herrera.
Posljednja MET gala bal najbolji je primjer spomenutog – haljine napravljene od prozirnih dijelova kojima čipkasti vezovi pokrivaju samo strateške dijelove birale su Beyonce, Jennifer Lopez, Kim Kardashian i mnoge druge.Time je otvoreno ukazala na sveopći trend populariziranja neumjesnog pokazivanja ženskog tijela i stvaranja percepcije da je nenošenje odjeće/nošenje prozirne odjeće od glave do pete „cool“.

Jedna je od dizajnera starog kova, koja je uspjela opstati u modnoj industriji zbog njenog ne pokušavanja da bude cool, hippie ili edgy. U njenom ličnom stilu oblačenja se vidi velika doza jednostavnosti, pa se tako ova dizajnerka skoro uvijek pojavljuje u bijeloj košulji i suknji, najčešće crne boje. Oduvijek je vjerna klasičnim siluetama, kojima je davala moderan twist upotrebom novih materijala, tehnika šivanja, boja, detalja. „Za mene, moda je stvar orginalnosti, sofisticiranosti i ljepote. Ja nisam modni biznis, ja sam biznis ljepote – nadodala je Herrera.

 

Pročitajte još

U skladu s novom europskom regulativom, nadogradili smo politiku privatnosti i korištenja kolačića. Koristimo kolačiće (cookies) za pružanje boljeg korisničkog iskustva, funkcionalnosti stranice i prilagođavanja sustava oglašavanja. Nastavkom pregleda portala slažete se sa korištenjem kolačića. Slažem se Pročitaj više

Politika privatnosti