Životna priča ekstravagantne dizajnerice Vivienne Westwood

Piše: Ilma Jakubovic

Lijepo se obukla kad je 1992. u Buckinghamskoj palači preuzela visoko odlikovanje kraljice Elizabethe, Orden časti Britanskog carstva, no ispod haljine nije imala donje rublje. U Beču, gdje je na Akademiji likovnih umjetnosti predavala modni dizajn, intimno se zbližila s upola mlađim studentom Andreasom Kronthalerom, deklariranim biseksualcem. Svojim kreacijama nemilo kritizira i ironizira društvene elite, ali pripadnici tih elita su joj najvjernije i najzahvalnije mušterije. Iako suprug ove modne ikone većinu stvari radi u tišini i iza kulisa, velikim dijelom utječe na estetiku Vivienne Westwood duže od 25 godina, a moglo bi se reći da je on neopjevani junak ovog brenda

Za svakoga ko ima i najmanje interesa za modu, ime Vivienne Westwood  (80) definitivno izaziva određene emocije. Poznata je po brojnim modnim ostvarenjima koja su ostala duboko ukorijenjena u stilske magazine i o kojima će se prepričavati vijekovima. Jedan od kultnih dizajna je, zasigurno, vjenčanica od tafte koju je Carrie Bradshaw nosila u filmu „Sex and the City“ prije 10 godina.

Vivienne Westwood, kraljica punka, kako su je prozvali zbog njene eklektične pojave, ove godine proslavila je jubilarni 80. rođendan. Ekstravagantna, buntovna, provokativna i surovo genijalna, kakva je bila i revolucija koju je vizuelno definirala i nadživjela. Dok je punk izdisao, njegova je kraljica postala carica modnog imperija i uvažena nositeljica viteških titula Britanske monarhije.

Lijepo se obukla kad je 1992. u Buckinghamskoj palači preuzela visoko odlikovanje kraljice Elizabethe, Orden časti Britanskog carstva, no ispod haljine nije imala donje rublje. Po­­novno bez donjeg rublja, narandžasto ofarbane kose i sa srebrenim detaljima na glavi, stala je 2006. pred princa Charlesa kako bi joj dodijelio još uglednije odličje, titulu dame Britanskog carstva.

– Donje rublje nosim samo kad nosim pantalone, a onda su to muževe svilene bokserice – pojasnila je svojevremeno Westwood.

KREATIVNE FAZE

Vivienne je kroz godine pronalazila sebe i istražujući kreativni doseg svoje ličnosti nakon punka u novu kreativnu fazu ušla je primjenjujući tradicionalne krojačke tehnike, najkvalitetnije britanske tkanine i francusko slikarstvo 17. i 18. vijeka kao nadahnuće. Kako je govorila, nastojala je kroz svoj rad provući nit koja povezuje sadašnjost s prošlošću i vodi u budućnost. Više se nije obraćala mladima, nego višoj klasi. Do kraja 80-ih modni kritičari su je već stavljali rame uz rame Armaniju, Lagerfeldu, Saint Laurentu, Lacroixu i Ungaru. Kad je 1987. predstavila Harris Tweed kolekciju, svoju viziju aristokratskih debitantskih balova, prvoborci punka poput Johna Lydona proglasili su je veleizdajnicom i kontrarevolucionarkom. Demantirala ih je 1989., kad se na naslovnici magazina „Tatler“ pojavila odjevena kao Margaret Thatcher. Frapantna sličnost među svjetonazorima potpuno oprečnih osoba bio je maestralan odgovor, posve u skladu s duhom i načelima punka.

Te iste godine Vivienne je napokon sredila svoj ljubavni život nakon toksičnog braka s Malcomom McLarenom, gdje je sebi i svijetu dokazala da u ovoj industriji može opstati bez njega, ma koliko svi sumnjali. U Beču, gdje je na Akademiji likovnih umjetnosti predavala modni dizajn, intimno se zbližila s upola mlađim studentom Andreasom Kronthalerom (55), deklariranim biseksualcem.

– Osvojila me! Izgledom, načinom na koji je govorila, stavovima, energijom… Bila je neodoljiva! Uvijek sam bio veliki poklonik svega ekstremnog, a ona u tome nema premca. Dok sam je slušao, imao sam osjećaj da mi čita misli – opisivao je Andreas njihov prvi susret.

Preselio se k njoj u London, gdje je slavna dizajnerica i dalje živjela u skromnom stanu koji joj je država dodijelila. Vivienne je, po svom običaju, po kući najčešće hodala potpuno gola. Svakog jutra bi svom dragom donosila kafu u krevet, kuhala mu je, a on je spremao, čistio, prao veš i išao u kupovinu. I zajedno su radili. Vjenčali su se 1993. i nastavili odlično funkcionirati kao saradnici u modnom poslu. Tek 2000. preselili su se u novi dom, renoviranu kuću iz 19. vijeka u južnom Londonu.

– Ja sam sretan čovjek, imam jedinstvenu povlasticu živjeti uz ženu koja je obilježila prošlo i ovo stoljeće, a čini mi se da će utjecati i na iduće – kazao je svojevremeno Tirolac Kronthaler, sin kovača, danas kokreativni direktor globalnog brenda „Vivienne Westwood“, koji prodajom odjeće, obuće, nakita, parfema, satova, modnih dodataka i kućanskih predmeta godišnje obrće 30-ak miliona funti.

MLAĐI SUPRUG JE VJEČNA INSPIRACIJA

– Andreas je najbriljantniji dizajner kojeg sam ikad srela. On je genij, odrađuje najmanje polovicu posla – hvalila je Vivienne svog supruga.

Iako svojim kreacijama nastavlja nemilo kritizirati i ironizirati društvene elite, pripadnici tih elita su joj najvjernije i najzahvalnije mušterije. Svjesna je ona tog paradoksa, no vjeruje da svojim modnim djelovanjem, ipak, pridonosi radikalno progresivnim idejama i kretanjima u svijetu. I zato ta inovativna, strastvena i neiscrpnim talentom blagoslovljena urbana, slobodno je možemo nazvati, ratnica, ni u devetom desetljeću života ne razmišlja o odlasku u penziju.

– Ne želim se povući, jer mi posao daje priliku da otvorim usta i kažem ono što mislim. Da prestanem raditi, niko me više ne bi slušao.

Iako suprug ove modne ikone većinu stvari radi u tišini i iza kulisa, velikim dijelom utječe na estetiku Vivienne Westwood duže od 25 godina, a moglo bi se reći da je on neopjevani junak ovog brenda. Jedan pogled na njega sve je što vam je potrebno da shvatite utjecaj koji ima na brend „Vivienne Westwood“, od sakoa sa smiješno velikim reverima do pantalona s naglašenim preponama, pa sve do preplanulih kožnih cipela s otisnutim logom, na vrhu čarapa završenom crvenom bojom, on je sve ono za šta se ova modna kuća zalaže.

No, pažnju javnosti privukao je za kolekciju za jesen/zimu 2016., kada je jedna od linija brenda, koja se prije zvala „Gold Label“, preimenovana u „Andreas Kronthaler za Vivienne Westwood“. Estetika linije ostala je nepromijenjena, ali je to više bila potvrda njegova utjecaja na kolekciju „Gold Label“ u posljednjih 25 godina.

Ove godine navršilo se punih 30 godina otkako ovaj dvojac uživa u ljubavi i osvaja svijet, a u jednom od intervjua Andreas je otkrio i koja je tajna sretne veze.

– Ne očekujte ništa od svoje druge strane, od partnera, supruge ili muža. Jer ste oboje slobodni. Ona me je to naučila. Nije je bilo briga hoću li se naljutiti ili izaći. Ne bi ni pitala, nikad je nisu zanimale te stvari, kontrola. To je bila potpuna sloboda. Možda je to bilo zato što je znala da ću doći kući i završiti kraj nje. Možda sam joj i ja uvijek davao ovu sigurnost. To je uvijek davanje i uzimanje, uzimanje i davanje.

 

Pročitajte još