Amer Kadić, Davor Gerbus i Iman Karović: Naša Šri Lanka avantura

Piše: Redakcija

Poznati influenseri, Amer Kadić, Davor Gerbus i Iman Karović krajem prošle godine odlučili su se na putovanje u Šri Lanku. Samo za čitatelje „Azre“ potrudili su se dočarati svaki dio ove prekrasne destinacije te objasniti šta je najvažnije posjetiti i šta vam je sve potrebno za putovanje u čarobni svijet jugoistočne Azije

Kao što se često dešava u životu, neplanirane stvari ispadnu najbolje i obilježe vaše živote. Tako sam ja, odnosno mi, planirali naš put za zimske praznike u Kolumbiju, a završili na azijskom otoku. Covid je utjecao na naše planove i odluke i postavilo se pitanje – šta nabrzinu organizirati i gdje putovati kada su putovanja gotovo nemoguća. Imao sam sreću pa je moj dugogodišnji prijatelj, Denis, baš u pravo vrijeme spomenuo da ide s agencijom na grupno putovanje u Šri Lanku. Kako nisam ljubitelj agencijskih putovanja, te volim sam da odlučim šta ću raditi, odlučio sam se malo posvetiti i organizirati putovanje za sebe i  dvoje svojih prijatelja, Iman Karović i Davora Gerbusa. Želio sam obići prirodne i kulturne vrijednosti, a da u to sve nije uključen isključivo pasivni odmor u nekom resortu, iako sam pred kraj putovanja, koje je trajalo devetnaest dana, osigurao vrijeme za odmor uz more.

OSNOVNE INFORMACIJE

Naš ulazak u Šri Lanku bio je zaista traumatičan. Prilikom polaska na putovanje uredno smo provjerili šta nam je potrebno od dokumentacije za nesmetano putovanje, sve troje smo vakcinirani s dvije doze, te smo letjeli Sarajevo – Istanbul – Maldivi – Šri Lanka, u aplikaciji za vizu kao i na webu nismo uspjeli naći informaciju da, osim vakcinacije, moramo imati i PCR test za ulazak u državu. Bez problema samo se ukrcali na naš prvi let u Sarajevu i uredno stigli u Šri Lanku. Na ulazu su nam, osim potvrde o vakcinaciji, tražili i PCR test, koji nismo imali. Tu počinje naša agonija. Na aerodromu, koji je kao neka malo veća autobuska stanica, čekamo sedam sati da dođe neko s klinike da nas testira. Napokon dolazi medicinar koji nas s graničnom policijom vodi u neki strašni podrum, pun vlage i bez rasvjete, kao neki hangar, uzima nam uzorke i odlazi. Ne dozvoljavaju nam da idemo do hotela ili izađemo sa aerodroma dok rezultati testova ne stignu. Nas troje, u društvu nekog Rusa, koji ne poznaje engleski jezik, noć provodimo na stolicama na aerodromu. Rezultati testa su stigli u 08:20 ujutro i naša avantura počinje.

HRAM BUDINOG ZUBA

Nakon check ina u hotelu „Movenpick“ u gradu Colombo te kratkog odmora uputili smo se u obilazak grada. Provozali smo se pored Trga nezavisnosti, Međunarodnog kongresnog centra, Gradske vijećnice, i kroz Vrtove cimeta – uglednu rezidencijalnu četvrt pored koje je smješten i hotel u kojem smo odsjeli. Iako u Colombu ima mnogo atrakcija za obići i vidjeti kao što su budistički hramovi, te hram na otočiću u jezeru, Budini kipovi, kolonijalne zgrade, hinduski hram, itd., Colombo nije mjesto na kojem se treba zadržavati duže od dvije noći, koliko smo mi i bili. Grad je, iako je padala kiša, bio pun ljudi, štand do štanda s raznolikom hranom, različiti mirisi začina su se mogli osjetiti u zraku. Zaista živopisno.

Nakon dva dana, kombi prevozom smo se uputili do našeg sljedećeg odredišta mjesta Kandy – prelijepog grada na jezeru, u kojem smo imali priliku posjetili hram Budinog zuba, u kojem se čuva najsvetija relikvija – Budin gornji lijevi očnjak koji, navodno, nikada nije prestao rasti. U Kandyju smo se zadržali tri dana, odnosno dvije noći. Bitno je napomenuti da je od novembra do sredine februara kišna sezona, te su u unutrašnjosti otoka česte kiše i promjenljivo tropsko vrijeme.

ZNAMENITOSTI

Iz Kandyja smo nastavili naše putovanje ka unutrašnjosti i još jednom gradu smještenom na jezeru Giritale. Na putu ka Giritaleu posjetili smo i dvije atrakcije po kojima je Šri Lanka postala prepoznatljiva, a to su Dambulla i Sigiriya. Dambulla je naselje u središnjoj provinciji Šri Lanke, poznato po kompleksu budističkih hramova u pećinama, naročito Zlatnom hramu, koji je upisan na UNESCO-ov popis mjesta svjetske baštine, ali i po najvećem nalazištu ružičastog kvarca u Južnoj Aziji i prašumi s takozvanim “željeznim drvećem”. U Zlatnom hramu nalazi se 157 kipova Bude s budističkim freskama. Ovaj hram je najstarije budističko svetište na svijetu, te ga je Buda osobno posjetio dva puta za vrijeme svog života. Sigirija u prevodu znači “lavlja stijena“, to je u monolitna stijena na kojoj se nalaze ruševine nekadašnje utvrđene palače kralja Kashyapa. Okružena je ostacima raskošne mreže vrtova, rezervoara i drugih građevina, zbog čega je 1982. godine upisana na UNESCO-ov popis mjesta svjetske baštine.

Giritale je mali grad u okrugu Polonnaruwa. Lokacija ima turističku atrakciju zbog svoje prirode i uske veze s Polonnaruwom, drevnom prijestolnicom Šri Lanke, koju smo posjetili drugog dana našeg boravka u Giritaleu. Šri Lanka ima najveću gustoću divljih slonova na svijetu, više od 7.500 slonova, i raj je za zaljubljenike u prirodu i životinje, kao što sam i ja. Postoji mnogo nacionalnih parkova u kojima se slonovi druže, a mi smo imali i  sreće pa smo na dolasku u Giritale vidjeli neke kako prelaze cestu (poznato je da zaustavljaju promet autocestama koje presijecaju središnje regije). Trećeg dana našeg boravka u Giritaleu otišli smo na cjelodnevni safari u Nacionalni park Udawalawe, koji se sastoji od suhih ravnica s malo rastinja i niskog drveća, gdje smo vidjeli mnogo slonova, a nekima smo prišli safari džipom na samo dva-tri metra. Udawalawe je dom za više od 1.000 slonova.

Četvrtog dana smo se uputili ka obali, ali smo prije toga odlučili provesti vikend u „Santani Wellness Resort & Spa“, koji je jedan od osam najboljih spa i wellness odmarališta na svijetu.

ODMOR ZA DUŠU I OČI

Hotel „Santani“ smješten je u blizini grada Kandy. Uživali smo tri dana u jutarnjoj jogi, masažama i najboljem mogućem spa s pogledom na zelene padine i netaknutu prirodu, smješteni u vile koje su izgrađene tako da imaju prirodnu cirkulaciju zraka te im klima-uređaji nisu potrebni. Zanimljivo je što su te vile zvučno propusne u potpunosti te imate osjećaj kao da spavate vani. Odmor ne može proći bez problema te sam mislio da gore od situacije na aerodromu ne može da se desi. Naime, drugog dana sam shvatio da mi nema novčanika i doživio panični napad kao nikad u životu, jer evo me hiljade kilometara od kuće, bez dokumenata, novca i kartica, sve mi je bilo u novčaniku. Zvao sam vlasnika transportne agencije koji je putovao s nama, jer vozač ne poznaje engleski jezik, da provjeri da li mi je novčanik ispao u kombiju, ali mi je javio da ga nije uspio pronaći. Ne znam kako sam zaspao te noći. Nekako sam se pomirio da je sve izgubljeno, da ću vaditi nove dokumente, ali šta bez novca, cijelu situaciju je izvlačila činjenica da Iman još ima karticu kod sebe na koju nam neko iz Bosne može uplatiti novac, jer Davorove i moje kartice i dokumenti su bile zajedno, da ne bismo nosali dva novčanika. U tome svemu moja danas najbliža prijateljica Ilda Humić me zove i pita me šta je bilo, koja je tada bila u osmom mjesecu trudnoće, pa joj nisam želio stvarati stres, ali sam joj nekako objasnio da sam izgubio novčanik. Ona bi odmah do banke, ali je nedjelja. Završavam poziv s Ildom i zove me vozač, koji je krenuo prema nama da nas vozi u Merissu, kaže: „Amere, našao sam ga, novčanik je bio ispod tepiha u kombiju!“ Mislim da je to jedan od rijetkih momenata kada sam plakao od sreće.

Odmor u „Santani“ nam je zaista svima prijao i trećeg dana smo nastavili svoje putovanje ka obali. Svratili smo u Nacionalni park Horton, gdje smo tri sata razgledali plantaže čaja, cimeta, kurkume, kakaa, kokosa, agave, indijskog oraščića, chilija, bibera i dr. Bilo je nevjerovatno. Kako volim da kuham, za mene je bilo prelijepo vidjeti sve te začine, povrće i voće u prirodnom staništu, uživao sam u svakom mogućem minutu provedenom na plantaži.

PLAŽA U MIRISSI

Šećer na kraju je svakako bila prekrasna plaža u Mirissi na kojoj smo proveli ostatak našeg odmora. Počasni konzul Belgije i CEO Michelina Koenraad Pringiers ugostio nas je u svojoj vili „Vista“, koja je površine 750 m2, a nalazi se na imanju od 32.648 m2 te ima i svoju privatnu plažu. U vili „Vista“ smo priredili Davoru iznenađenje i party za 24. rođendan. Tu smo imali vremena posložiti dojmove i uživati u suncu, oceanu, skakanju u valove… Na putu ka aerodromu svratili smo u Galle, na ručak i laganu šetnju. Galle je gradić na moru s historijskom tvrđavom koju su utemeljili Portugalci, a kasnije proširili Nizozemci. Eh da se mogu vratiti!

GDJE JESTI

Hrana u Šri Lanki dijeli mnogo sličnosti s indijskom, međutim, ostrvska hrana se ipak razlikuje. U unutrašnjosti ostrva uzgajaju se raznovrsno povrće, voće i začini, a veliki utjecaj su ostavili trgovački brodovi koji su donosili namirnice s raznih krajeva svijeta, tako da danas vlada izobilje okusa na ovom biseru Indijskog okeana. Tipično glavno jelo za Šri Lanku, kao i za cijelu Aziju, jeste riža. Riba, piletina i teletina su jako zastupljene, ali ne kod većine stanovništva, jer Hindusi, kao i Budisti, ne konzumiraju namirnice životinjskog porijekla. Glavni začin u kuhinji je kari, ali to nije onaj kari kakav mi konzumiramo i poznajemo. Kari se praktički kombinira sa svim mogućim začinima (korijander, cimet, kumin, kim, biber, karanfilić, kokosovo mlijeko i dr.), tako da se dobije pravo bogatstvo okusa. U većini hotela se služi i tradicionalna i zapadnoevropska hrana. Prije dolaska na Šri Lanku za mene je bila nepoznanica da ljudi u restoranima jedu rukama i ne služe se priborom, što je za njih normalno. Bio sam u šoku kada sam vidio gospodina koji pored mene sjedi i jede rukama rižu. Pića su najčešće cijeđeno voće, ananas, limeta, mango i papaja, savjet: ne tražite cijeđenu narandžu. Meni drag samo za slike je King Coconut, koji konzumirate svjež direktno iz oraha, ali watermelon i wood-apple  su posebno osvježavajuće iskustvo. Konzumacija kafe je slaba, tako da je teško naći i popiti dobar latte, u odnosu na čaj, kojeg imate u svim mogućim kombinacijama i jako je zastupljen na cijelom otoku. Kako na otoku prevladava Budizam, teško ćete vidjeti nekog da konzumira alkohol, koji je dostupan za kupovinu i najčešće ga konzumiraju upravo turisti. Najpoznatije pivo na otoku je „Lion“, a moja preporuka, ukoliko konzumirate alkohol, jeste da obavezno probate arak, alkoholno piće koje nastaje u palminom cvijetu i lijepog je okusa, osjeća se kokos, a podsjeća na naše likere od višnje, maline…

ZABAVA

Zbog COVID mjera klubovi i barovi imaju ograničen rad. Posjetili smo u nekoliko klubova u kojima smo popili koktele i uživali, ali nismo partijali, jer nismo našli party ili jer partyja nije bilo. Hehe.

VRIJEME

Smatram da je sve ispod 14 dana malo, ako želite vidjeti i doživjeti otok.

CRTICE ZA KRAJ

Prije nego što smo bili sigurni da putujemo u Šri Lanku imali smo neke ankete na društvenim mrežama i jedan od mojih pratitelja mi je napisao: „Amere, ukoliko niste spremni za Indiju, a želite osjetiti nešto s tog podneblja, onda krenite u Šri Lanku. Ona je još turistički neiskvarena, nije pod velikim utjecajem turista kao ni privrede, priroda je veličanstvena, to se mora doživjeti…“  I zaista je bilo tako, još u trenucima kada smo slijetali na aerodrom jedino što se moglo vidjeti jesu prelijepo zelenilo, palme i ogromne plaže.

U unutrašnjosti otoka padala je kiša skoro svaki dan, ali čak ni kiša mi nije smetala… Taj doživljaj tropske kiše sam prvi put doživio na Baliju i nevjerovatan je… Priroda je božanstvena, začina i voća u izobilju, životinje, od slonova, srna, zmija pa do majmuna, u suživotu su s lokalnim stanovništvom i ima ih više nego mačaka na našim ulicama. Od svih dalekih destinacija koje sam imao priliku posjetiti Šri Lanka zaslužuje posebno mjesto. Ne treba nositi mnogo odjeće, ali su kabanica i kišobran obavezni. U Šri Lanki su cijene hotela mnogo pristupačne, ali aviokarta je ta koja će znatno dići cijenu vaše posjete ovom predivnom otoku. Za Šri Lanku se trebate pripremiti i na znatno duži let nego do, npr., Maldiva ili Sejšela. Budući da je Šri Lanka svrstana u aktivnu destinaciju, a ne onu gdje ćete samo ležati na plaži, nije od presudne važnosti imati svaki dan sunce i mirno more. I ako mene pitate, sve bih ponovio, jer je sve zajedno bila jedna predivna avantura, dobro, potrudio bih se da imam PCR test na ulasku u državu.

Pročitajte još

U skladu s novom europskom regulativom, nadogradili smo politiku privatnosti i korištenja kolačića. Koristimo kolačiće (cookies) za pružanje boljeg korisničkog iskustva, funkcionalnosti stranice i prilagođavanja sustava oglašavanja. Nastavkom pregleda portala slažete se sa korištenjem kolačića. Slažem se Pročitaj više