Priča o Swarovski kristalima: 127 godina na vrhuncu trendova mode i nakita

Piše: E.M.

Iza „Swarovskog“ stoji fascinantna priča o inovaciji, kreativnosti i društvenoj odgovornosti s kristalom u glavnoj ulozi.  Glavni akter je Austrijanac Daniel Swarovski, koji je 1895. osnovao kompaniju i tako ispisao historiju, a njegovi kristali uz prepoznatljiv logo labuda postali su sinonim za luksuzan i atraktivan nakit koji mami ženske uzdahe širom svijeta.

Predodređen za uspjeh

Daniel Swarovski“ rođen je 1862. godine u Bohemiji, jednom od najvažnijih centara za proizvodnju stakla i kristala. Njegov otac posjedovao je malu fabriku, pa nije ni čudno što se Daniel još u ranom djetinjstvu počeo zanimati za rad s kristalima. Kao 21-godišnji mladić posjećuje “Prvu električnu izložbu” u Beču i dolazi do ideje koja će mu oblikovati život. Nove tehnike koje su razvili Siemens i Edison inspirirale su ga da razvije mašinu za mljevenje kristala. Dane i noći provodi radeći na ostvarenju svoje vizije, a 1892. registrira mašinu koja prvi put omogućava mljevenje kristalnog kamenja do savršenstva. Ovaj izum označava novu eru u svijetu kristala.

 Vlastiti kristal

Magični odsjaji kristala navode Daniela Swarovskog da želi da pronađe druge primjene za njega, posebno u ženskoj modi. Iz tog razloga je 1895. napustio rodnu Bohemiju i odlučio da se nastani u gradiću Wattens u Austriji. Smatrao je da tu ima dovoljno vode za napajanje mašina i da je dovoljno udaljen od svojih konkurenata i stoga relativno siguran od imitacije. Konačno, obezbijedio je sebi dobre trgovačke puteve do modnog centra Pariza, gdje je kristalno kamenje za nakit bilo veoma traženo. Zajedno sa svoja tri sina, Wilhelmom, Friedrichom i Alfredom, osniva tvornicu za proizvodnju kristala u kojoj  počinje proizvoditi vlastiti kristal. Ovo je važna prekretnica u historiji kompanije, podižući masovnu proizvodnju na novi nivo. Do danas uspjeh kompanije je rezultat njenih beskompromisnih standarda.

 Prilagođavanje trendovima

Ubrzo odlučuje da sam proizvodi staklenu pastu za svoje kristale, kako bi bolje kontrolirao kvalitet i ljepotu gotovog proizvoda, a ovi šareni kristali dovest će „Swarovski“ pravo u svijet mode. Elegancija, glamur i ženstvenost najprikladniji su pridjevi koji opisuju doprinos „Swarovski“ kristala modi tog vremena. Sve do 1950-ih, „Swarovski“ je bio praktično neizbježan. Kompanija je sarađivala s francuskim dizajnerom Christianom Diorom, dok je španska modna kuća „Balenciaga“ koristila „Swarovski“ kristale u svojoj Haute Couture kolekciji. Sedamdesete i osamdesete otvorile su novo poglavlje za „Swarovski“. Nakon skoro jednog vijeka postojanja, „Swarovski“ pokreće svoju prvu liniju nakita i otvara svoj prvi butik u Londonu u ulici Bond, a ubrzo se brend odlučio proširiti i na torbice. Brend nastavlja svoju zaostavštinu inovacija, razvijajući tekstil po mjeri — fleksibilnu kristalno mrežastu tkaninu. Vivienne Westwood prva je koristila proizvod, a kasnije ga Alexander McQueen počinje ugrađivati ​​u svoje kolekcije. Godine 1989., kompanija je zamijenila svoj stari logo klasičnim logotipom labuda.

 Vodeći u Hollywoodu

Do 2000-ih „Swarovski“ je postao jedna od omiljenih svjetskih kompanija za izradu nakita. Kristali su se pojavljivali na slavnim ličnostima na dodjeli nagrada, u televizijskim emisijama, u baletima i na pozornici dodjele Oscara, koju brend nastavlja da ukrašava svake godine. Veliki doprinos svjetskoj slavi „Swarovski“ kristala dala je čuvena glumica Marylin Monroe. Kultna scena u filmu “Gentlemen Prefer Blondes”, kada se Monroe se pojavljuje u ružičastoj satenskoj haljini i svjetlucavim „Swarovski“ kristalom s refrenom pesme “Dijamanti su najbolji ženini prijatelji” vinula je ovaj brend u zvijezde.

Njena haljina od 10.000 „Swarovski“ kristala u kojoj je 1962. godine otpjevala rođendansku pjesmu predsjedniku SAD-a Johnu Kennedyju ponovo je postala aktuelna prošle godine, kada ju je Kim Kardashian nosila na Met Gala svečanosti. Haljina je u vlasništvu „Ripley“ muzeja koji je Kim odobrio iznajmljivanje haljine za koju je 2016. godine platio 4,8 miliona dolara, kada je oboren i Guinnessov rekord za najskuplju haljinu ikada prodatu na aukciji. Njena trenutna vrijednost se procenjuje na više od 10 miliona dolara. Audrey Hepburn, također, bila  je promoter brenda, budući da je u filmu “Breakfast at Tiffany’s” njena tijara od „Swarovski“ kristala privukla ogromnu pažnju publike.

 

„Swarovski“ danas„Swarovski“ danas broji više od 3.000 radnji širom svijeta, sa više od 29.000 zaposlenih i godišnjim prihodom većim od 2,7 milijardi eura. Od samog osnivanja kompanija je u vlasništvu porodice Swarovski, te trenutno njom rukovodi njena peta generacija. Malo ko zna da je kompanija podijeljena u tri glavne industrijske oblasti: „Swarovski“ Crystal Business Business, koji prvenstveno proizvodi kristalno staklo, nakit i dodatnu opremu, „Swarovski“ Optik koja proizvodi optičke instrumente kao što su teleskopi, teleskopski nišani za puške i dvogledi i Tyrolit, proizvođač alata za brušenje, testerisanje, bušenje i obrađivanje, kao i dobavljač alata i mašina.

Radnja u Hong Kongu

 

 

 

Pročitajte još

U skladu s novom europskom regulativom, nadogradili smo politiku privatnosti i korištenja kolačića. Koristimo kolačiće (cookies) za pružanje boljeg korisničkog iskustva, funkcionalnosti stranice i prilagođavanja sustava oglašavanja. Nastavkom pregleda portala slažete se sa korištenjem kolačića. Slažem se Pročitaj više

Politika privatnosti