Najzdraviji začini – koristite li ih?

Piše: Redakcija

Začini daju pečat svakom jelu. Namirnice upravo zahvaljujući začinima i začinskim travama, dobivaju milion lica.

Ustanovljeno je da gotovo svi začini sadrže u sebi jedinstvena ljekovita svojstva, i što je jako bitno uključuju i antibakterijska i antifungalna svojstva. Neki od najzdravijih začina, koje bi obzirom na svojstva trebalo koristiti u što više jela su:

1. Đumbir

Đumbir poboljšava probavu, ublažava mučninu i poboljšava cirkulaciju, a trenutno se istražuje i njegova uloga srčanog tonika.

2. Kurkuma

Kurkuma je zapravo sastojak indijskog curryja, a istraživanja su već više puta pokazala njeno protuupalno i antikancerogeno svojstvo te zaštitno djelovanje na jetru. Nedavno je dokazano i da onemogućuje apsorpciju kemikalija koje oponašaju estrogen, nitrozemina iz mesnih prerađevina te donekle čak i radijacije. Dostupna je u prodavnicama zdrave prehrane, a dobra je vijest što je sve češći sastojak i u našim kuhinjama.

3. Cimet

Ima dokazano antibakterijsko svojstvo, te je dokazano poboljšavanje metabolizma šećera pod utjecajem cimeta.

4. Bijeli luk

Dokazano snizuje razinu kolesterola u krvi, te sadrži antibiotska svojstva. Osim u kuhana jela, dobar je i dodatak salatama, pogotovo zelenoj. Pokušajte ga što češće koristiti, čak na dnevnoj bazi.

5. Kim

Kim je jedan od najstarijih začina, a bio je popularan u drevnom Egiptu kao začin i medicinska biljka. Upotrebljavao se protiv bolesti probavnog trakta, za liječenje kašlja i ublažavanje bolova. Ova biljka je korištena i protiv alergija, upala, za jačanje metabolizma i boljeg izlučivanja tečnosti iz organizma, kao i protiv depresije.

Pročitajte još

U skladu s novom europskom regulativom, nadogradili smo politiku privatnosti i korištenja kolačića. Koristimo kolačiće (cookies) za pružanje boljeg korisničkog iskustva, funkcionalnosti stranice i prilagođavanja sustava oglašavanja. Nastavkom pregleda portala slažete se sa korištenjem kolačića. Slažem se Pročitaj više

Politika privatnosti