Namka Garibović: Omiljena instruktorica vožnje među bh. javnim ličnostima

Piše: Redakcija

Prva instruktorica vožnje u BiH, Namka Garibović za „Azru“ govori zašto je pedagoški rad zamijenila poslom instruktora vožnje, kultnom Fići, te otkriva da li su žene ili muškarci bolji vozači.

Davne 1986. godine BiH je dobila prvu instruktoricu vožnje, Namku Garibović. U to doba je bilo čudno vidjeti kako žena uči druge da voze, dok je danas uobičajeno da se žena bavi instruktorskim poslom. Namka ove godine navršava 31 godinu rada kao instruktorica vožnje. Za magazin „Azra“ se prisjeća svojih prvih instruktorskih dana u Fići.

– Po profesiji sam učiteljica i u prosvjeti sam radila od 1968. godine. Međutim, moj brat je radio kao instruktor vožnje, zbog čega se meni taj posao svidio. Prvi dani su bili mnogo stresni, ne zbog kandidata i objašnjavanja, već zbog policije. Nikada nisu vidjeli ženu instruktora. Kada vide u vozilu dvije žene, odmah zaustavljaju i pitaju jesam li instruktor, traže mi papire na pregled i tako po nekoliko puta na dan. Na kraju sam otišla u MUP na Ilidžu tražiti da me više ne zaustavljaju – kaže Namka na početku našeg razgovora.

Kada je morala birati koji će posao raditi, da li posao učiteljice ili instruktorice, izabrala je ono u čemu je najviše uživala; učiti druge da voze, čime je, zapravo, nastavila i porodičnu tradiciju.

– Radeći u vrtiću, naprimjer kada radimo neku lekciju o domaćim životinjama, nakon mjesec počnem ispitivati djecu koje su domaće životinje, a djeca odgovaraju: tigar, slon. U poslu instruktorice, vidim napredak. Danas vidim šta je kandidat naučio od jučer. Ovdje su rezultati jako vidljivi i to je ta pogonska energija koja me tjera da radim i da se trudim – kaže Namka.

Njeni prvi instruktorski dani prolazili su u Fići. Kako kaže, još žali za tim nekim starim vremenima.

– Fićo je mene skućio. To je bilo auto koje se nije moglo pokvariti, a i kada se nešto pokvari, taj dio mi zamijene kolege na poligonu. Fićo je bio fantastičan automobil. Tada sam imala malu kćerku i kada krenem na put, ona sjedne na zadnje sjedište, a između stavim kofer da ne padne sa sjedišta, a na suvozačko mjesto stavim hranu za bebu, i dok vozim nju hranim. Tako je sve u Fići moglo, a sada ne možeš dohvatiti zadnje sjedište. Mnogo sam se vezala – prisjeća se Namka i sjeća se svog prvog kandidata i mnogih poznatih ličnosti koje su imale priliku polagati vozački kod nje.

– Sjećam se prvog kandidata, bila je to divna gospođa. Među prvim kandidatima od poznatih ličnosti bila je glumica Zana Marjanović, zatim Lana Stanišić. Mnogo fudbalera je polagalo kod mene. Volim sport, jer sam dugo igrala rukomet, a oni kada dođu kod mene, ja im kažem da imaju popust, pa na kraju obuke dođu na jedan besplatan čas – kaže Namka, koja ponekad uzme stari rokovnik, ne bi li se prisjetila svih svojih kandidata.

– Ne sjećam se broja kandidata, ali ponekad uzmem stari rokovnik, pa čitam ko mi je sve bio kandidat, pa se onda počnem prisjećati tih dana. Mnogi od njih kada me sretnu, jave se i pozdrave. Kada promijenim auto, obavezno stavim naljepnicu „Namka“, pa kada me sretnu, sviraju i mašu – kaže Namka.

instruktorica2

Uvijek se vodi diskusija u vezi s tim ko bolje vozi, muškarci ili žene. Žene su na strani žena, a muškarci na strani muškaraca. Instruktorica Namka je uvijek na strani objektivnosti, pa kaže da su žene opreznije u vožnji za razliku od muškaraca.

– U prosjeku je više žena koje obučavam, ali ima i muškaraca. Prije su djeca ozbiljnije shvatala vožnju, a danas to nije tako. Žene su dobre u vožnji. One kad polože, ja kažem da imamo još jednog normalnog vozača u Sarajevu. Žene ne odstupaju od onoga što nauče, odstupaju samo malo kada steknu više iskustva, pa voze malo brže, ali nikada se ne trkaju. Sam uvid u MUP-u vam govori da je veoma malo žena izazvalo udes ili neki prekršaj. Muškarci kada vide da je kolona, odmah kažu da je to izazvala žena. Ja sam uvijek na strani žena, ali sam u ovom poslu realna i istina je da muškarci odstupaju od pravila – kaže Namka i dodaje kako žene na časove vožnje uvijek dođu s nekim privatnim problemima.

– Žene kad dođu na vožnju, ne mogu se rasteretiti privatnih problema, dođe umorna s posla, mora završiti obuku, mora po dijete, u kupovinu za večeru. Danas su žene mnogo opterećene. A muškarcima je svejedno, kuća da im gori, oni su došli na vožnju i njih ne interesuje ništa drugo – kaže Namka i s mnogo duha pojašnjava kako se muškarci najviše nerviraju tokom vožnje.

– Stojim na semaforu, prva sam, i nije se ni zeleno upalilo on već brzo kreće. Imam osjećaj, da je prvi u koloni, da bi sam sebi svirao. Žene se manje nerviraju, ali i kada se iznerviraju, malo rječnik promijene – kaže Namka.

Izabravši ovaj posao prije 31 godinu, nastavila je porodičnu tradiciju, no, njenim stopama niko neće krenuti.

– Neće biti onih koji će nastaviti mojim stopama, kao što sam ja. Kćerka nije htjela biti instruktorica. Kaže mi: „Neću, ti njemu 20 puta objašnjavaš istu stvar, ja njemu kad bih dva puta objasnila, treći bih rekla da izađe iz auta“ – kaže Namka i za kraj našeg razgovora govori kako nije jednostavno nositi titulu prve žene instruktorice u BiH.

– Toliko godina radim ovaj posao, ali još gledam da se dokažem. Danas je teško stvoriti imidž da si dobar instruktor. Uvijek se trudim kao da sam početnik – kaže Namka.

Pročitajte još

U skladu s novom europskom regulativom, nadogradili smo politiku privatnosti i korištenja kolačića. Koristimo kolačiće (cookies) za pružanje boljeg korisničkog iskustva, funkcionalnosti stranice i prilagođavanja sustava oglašavanja. Nastavkom pregleda portala slažete se sa korištenjem kolačića. Slažem se Pročitaj više

Politika privatnosti