Aleksandra Dojčinović: U doba recesije za loše i prosječne nema mjesta

Piše: Redakcija

Urođena skromnost ne dozvoljava joj da sebe smatra najpoznatijom i najuspješnijom dizajnericom u Hrvatskoj, ali oni koji poznaju njen rad čvrsto će stajati iza ovih epiteta. Aleksandrine haljine koje ističu ženstvenost, prepoznatljive po volanima koje, kaže, neizmjerno voli, davno su pronašle put i preko hrvatskih granica. Ove godine imali smo ih priliku vidjeti na crvenom tepihu Sarajevo Film Festivala (SFF). Odlično ih je ispromovirala naša glumica Zana Marjanović, ali i TV voditeljica Maja Čengić. A, nedavno je Aleksandra svoj prvi dućan otvorila i u Njemačkoj. Dizajnom se bavi već deset godina. Toliko je, naime, vremena i prošlo prije nego što se usudila predstaviti svoju prvu kolekciju. Upravo u dobroj pripremi krije se tajna njenog uspjeha. Svako blefiranje i površnost odmah se otkriju, poručuje talentirana dizajnerica.

S obzirom na to da Vas prvi put predstavljamo našim čitateljkama, šta je ono što bi svaka od njih trebala znati o dizajnerici Aleksandri Dojčinović?

– Osoba sam koja malo priča i gotovo ništa ne obaćava, tako da moj rad govori za mene. Trudim se kroz njega biti u službi svojih klijentica. Mislim da su prepoznale da sam iskrena u svemu tome i tako je počelo. Onog trenutka kada ti klijent ili suradnik ukaže povjerenje sve je moguće.

Sigurno više od ijedne riječi govore Vaše kreacije, a neke od njih smo imali priliku vidjeti na crvenom tepihu ovogodišnjeg SFF-a. Zana Marjanović je, čini se, Vaše haljine iznijela na pravi način. Kako je došlo do zajedničke saradnje i šta Vam znači to što su haljine s Vašim potpisom nošene na crvenom tepihu ove velike filmske smotre?

– Naša suradnja počela je s premijerama “U zemlji krvi i meda”, kada me nazvala Zanina prijateljica i stilistica Gasha. A u lijepom sjećanju mi je ostala i premijera u Zagrebu. Bio je to društveni događaj mjeseca, a izbrojala sam 40-ak svojih haljina te večeri i nisu se ponavljale. Naravno, i Zana je zablistala. Lijepo je surađivati s tako kvalitetnom osobom, a o talentu da ne govorim.

Sve Vaše haljine su dio branda “Lei Lou”. Kako i kada je taj brand nastao, te šta je zajednička karakteristika ovih kreacija?

Naziv branda nastao je sasvim slučajno. Dva dana prije mog odlaska u Chicago, gdje sam spremala reviju u luksuznom “The Drake” hotelu, nazvala me prijateljica koja je štampala pozivnice i rekla: “Alex, ljudi nikako ne mogu zapamtiti niti izgovoriti tvoje prezime. Trebamo odmah osmisliti naziv branda”. Ja sam joj tada rekla neka bude “Lei Lou” i tako je i ostalo.

Karakteristično za moj brand su jednostavnost, lako kombiniranje, kvalitetni materijali i izrada, te pristupačne cijene. Zaista se trudim da sa svakom novom kreacijom zadovoljim sve ovo.

Primijetila sam da su Vaše kreacije nadasve ženstvene, kao da ističu sve ženske atribute, naglašavaju obline i, prije svega, izgledaju lijepo. Postoji li neka žena, model u Vašoj glavi dok stvarate sve te kreacije?

– Ne postoji neki model u mojoj glavi. Jedanaest mjeseci godišnje živim stvarni život svoje kompanije sa svim problemima i odlukama koje mi se svakodnevno nađu na putu. Tako da tih sedam dana pred reviju uživam u kretivnosti i opušteno stvaram novu kolekciju.

Kakva, zapravo, treba da bude “Lei Lou” djevojka/žena?

– Svaka žena treba biti svoja. Upravo zato mnoge žene i vole moje kreacije, vrlo su jednostavne, pa lako mogu ukomponirati svoju osobnost u odijevanje.

Također, sve Vaše haljine nose imena kao, naprimjer, Tara, Bea, Severina… Kako ih imenujete?

– Većina haljina nose imena naših dragih klijentica i prijateljica. Neke imaju i priču. Mnogo je zanimljivih priča u vezi s imenima haljina. A ponekad, naprosto, dobiju ime koje sljedeće stoji u tablici imena.

U jednom od svojih prijašnjih intervjua skromno ste izjavili kako se ne usuđujete reći da ste dizajner. Je li se Vaše mišljenje danas promijenilo, jer ste, zasigurno, najpoznatija hrvatska dizajnerica?

– Imam veliko poštovanje prema svome poslu. Vidite, deset godina sam radila i stvarala prije prve ozbiljne revije. Kada sam prikazala svoju prvu kolekciju, imala sam više utakmica u nogama od gotovo svih svojih kolega i u tome je moja tajna, kada nešto radim, onda se dobro pripremim. Svako blefiranje i površnost je vidljiva u svim poslovima, pa tako i mome. Naročito sada u doba recesije, za loše i prosječene više nema mjesta.

Kompletan tekst možete pročitati u printanom izdanju magazina “AZRA” (br. 867)[nggallery id=269]

 

 

 

Pročitajte još

U skladu s novom europskom regulativom, nadogradili smo politiku privatnosti i korištenja kolačića. Koristimo kolačiće (cookies) za pružanje boljeg korisničkog iskustva, funkcionalnosti stranice i prilagođavanja sustava oglašavanja. Nastavkom pregleda portala slažete se sa korištenjem kolačića. Slažem se Pročitaj više

Politika privatnosti