Nove društvene mreže: Nextt, Ello, Tinder…Je li Facebooku odzvonilo?

Piše: Redakcija

Već godinama se govori da Facebook gubi tlo pod nogama i da dolazi njegov nasljednik, još neviđena društvena mreža svih mreža. No, novi “kralj interneta”, šta god to bilo, mora postići nemoguće: biti jednostvan i zabavan kao i Facebook, a istovremeno biti potpuno drugačiji…

 Nextt: Budućnost koja to nije bila

Negdje u ova doba prošle godine svi značajniji svjetski mediji govorili su o novom fenomenu, o aplikaciji koja će promijeniti internet i način na koji komuniciramo s prijateljima. Nextt je bila aplikacija budućnosti, društvena mreža koja će nas na najbolji način povezati s osobama koje nam nešto znače u životu.

– Nextt je društvena mreža bliske budućnosti – zaključio je u novembru prošle godine ugledni “Forbes”.

Osnivači kompanije Nextt prije godinu bili su rado viđena lica u eteru velikih medijskih kuća poput CNN-a ili na stranama spomenutog “Forbesa”.

– Društvene mreže su veoma dobre za ostajanje u kontaktu s bilo kim, ali konzumiranje tuđih života na našim ekranima ostavlja nam mnogo manje vremena za život u realnom vremenu… Nextt je posvećeno mjesto za prave prijatelje da kreiraju zajedničku budućnost – ono što će učiniti je sljedeće – odabrati prave osobe za pravo vrijeme – govorio je u novembru prošle godine Mark McGuire, osnivač i CEO kompanije Nextt.

Mark McGuire je jedan od veterana američke start-up scene, s brojnim uspješnim projektima iza sebe, no to mu nije pomoglo kada je riječ o društvenoj mreži Nextt. Nije pomogla ni velika podrška medija poput CNN-a i Forbesa. Od marta ove godine društvena mreža “Nextt”, “The next big thing” ili “sljedeće veliko čudo”, kako su joj tepali, više ne postoji.

Posljednjih godina se mnogo govori o tome šta će to zamijeniti Facebook kao društvenu mrežu svih mreža. Stranica koju su 2004. osnovali Mark Zuckerberg i njegove kolege u svom studentskom domu u Bostonu i dalje dobro stoji, mnogo zarađuje i dobiva nove korisnike, no zna se da takvo nešto ne može vječno trajati, kao što na ovom svijetu ništa i ne traje zauvijek. Biti na vrhu, a Zuckerberg i Facebook to u ovom trenutku jesu, znači samo da svi putevi vode prema dolje i da će se na taj vrh jednom i možda vrlo brzo, popeti neko drugi. Sjetimo se samo Myspacea i njegove veličine. Danas Myspace ne znači ništa osim što je samo igračka u vlasništvu teen-zvijezde Justina Timeberlakea. Čeka li takva budućnost i Facebook? Sasvim sigurno, samo se ne zna ko je nasljednik trona društvene mreže svih društvenih mreža i kada će se nasljednik pojaviti. Nextt, kojem su proricali zlatnu budućnost, neslavno je propao nakon manje od godinu. I nije jedini, no svi potencijalni nasljednici Facebooka suočavaju se s teškom jednačinom od tri nepoznate: Biti jednako jednostavan za korištenje kao Facebook, imati zabavne funkcionalnosti koje ima taj isti Facebook i ono najteže, istovremeno biti različit od Facebooka. Kako biti istovremeno maksimalno sličan Facebooku i istovremeno se totalno razlikovati od njega, formula je koja se trenutno traži i čiji će pronalazač postati neki novi, možda još bogatiji Mark Zuckerberg.

 Ello: Lijep, siv i bez reklama

Ako se nekad i pojavi nasljednik Facebooka, on će se možda zvati Ello. Ovu društvenu mrežu nisu kreirali čudaci i kompjuterski geekovi iz Silikonske doline, kreirali su je umjetnici i grafički dizajneri vođeni idejom pravljenja “anti-facebook” društvene mreže. Tvorci Ello društvene mreže izradili su i vlastiti “manifest” koji vrijedi pročitati do kraja.

Vašu društvenu mrežu posjeduju oglašivači. Svaka objava koju dijelite, svaki “prijatelj” kojeg steknete i svaki link koji slijedite, bilježi se, prati se i pretvara u podatke. Oglašivači kupuju vaše podatke, tako da vam mogu pokazati više oglasa. Vi ste produkt koji se kupuje i prodaje. Mi vjerujemo da postoji bolji put. Mi vjerujemo u odvažnost. Mi vjerujemo u ljepotu, jednostavnost i transparentnost. Mi vjerujemo da ljudi koji prave stvari i oni koji ih koriste, trebaju biti u partnerstvu. Mi vjerujemo da društvena mreža može biti alat za novi zamah. Ne alat za zavođenje, prisilu i manipulaciju – nego alat za povezivanje, kreiranje i slavljenje života. Mi nismo proizvod – zaključuju tvorci Ello društvene mreže.

Mnogo se posljednjih dana govori o Ello društvenoj mreži, a euforija u vezi s ovom stranicom, koja postoji jedva malo duže od dva mjeseca, polako prelazi u histeriju. Kako tvrde britanski mediji, svaki sat 31.000 ljudi pokušava postati član Ello društvene mreže, no tek rijetki dobiju priliku. Mreža je u beta-fazi, dakle još se razvija i novi članovi dobivaju ekskluzivni pristup samo putem pozivnice, one koju vam dodjeljuje neko ko je već korisnik Elloa. Entuzijazam i euforija je jedno, a razočaranje drugo lice Ello mreže, posebno kada konačno stigne dugo očekivana pozivnica.

– Potaknut entuzijazmom nakon svega što sam čuo, potrošio sam cijelu prošlu sedmicu pokušavajući ući u mrežu… Na kraju jedan neveseli „request”, kroz jednu drugu društvenu mrežu osigurao mi je pozivnicu. Nakon početnog zanosa kada se digitalna baršunasta vrpca sklonila u stranu, iskustvo i nije bilo pretjerano impresivno. Dizajn stranice je jednostavan do apsurda, uglavno u „crno-bijelim” tonovima, i pomalo podsjeća na mršavi Twitter, ali je teško kretati se kroz sve ovo. Drugi korisnici su uglavnom muškarci s bradama. Osjećam da hitno moram napustiti Facebook, ali je teško vidjeti da Ello predstavlja rješenje – kaže kolumnist “Guardiana”.

Ono što je prošle godine bio Nextt, danas je Ello, barem kad je euforija u pitanju, uz medije koji svakodnevno donose priče o društvenoj mreži koja možda obećava. Tako “Forbe”s komentira Ello kao atraktivni klub s crvenim vrpcom i dugim redovima onih koji čekaju da uđu unutra, ali i da “mnogi pričaju o Ello mreži, no samo rijetki je trenutno koriste. Slogan ove mreže “Jednostavno, lijepo i bez oglasa”, možda je formula uspjeha. A možda i nije.

 Tinder: Provodadžija našeg doba

Ne tako davno mladi Amerikanci i Amerikanke su se upoznavali i počinjali ljubavne romanse u klubovima, na partijima, u prodavnicama ili najčešće zahvaljujući činjenici da se prava osoba susreće u pravo vrijeme na pravom mjestu. Vremena su se promijenila i parovi se danas upoznaju uz pomoć mobitela aplikacije Tinder, društvene mreže za flertovanje.

– Koncept na kojem počiva Tinder prilično je jednostavan, a neki bi rekli i vrlo površan: sučelje vam omogućava pregledavanje fotografija drugih korisnika te označavanje sviđa li vam se neko od njih ili ne. Kada dođe do poklapanja, odnosno kada se dva korisnika svide jedno drugome, otvara im se mogućnost komunikacije putem chata, što na kraju, naravno, može rezultirati i upoznavanjem uživo – objašnjava Tomislav Hrastovčak s hrvatske stranice Plan B.

Amerika je poludjela za Tinderom i čini se da ga tamo svi, baš svi koriste, čak i oni koji su u dugodišnjim vezama, pa čak i brakovima.
Skoro svaki moj “single” prijatelj ga koristi. Ustvari, čak ga koriste neki koji su u vezama. Izgleda da je Tinder konačno razbio tabu kada je online upoznavanje u pitanju, učinivši ga potpuno pristupačnim i jednostavnim – kaže Dolly Alderton, kolumnistica magazine GQ.

Komentator ovog izdanja Tinder naziva “najatraktivnijom aplikacijom za upoznavanje ikada” i možda u tome ima neke istine. Tinder koristi princip koji se naziva “Hot or Not”. S obzirom na to da se ova društvena mreža oslanja na Facebook, ona koristi vašu profilnu sliku s Zuckerbergove stranice. Sreća, sudbina ili lijep osmijeh odlučuje da li će vašu sliku neko prstom pomaknuti desno, što znači da ispadate iz igre. Pomakne li vašu slike neko lijevo, znači da negdje u vašoj blizini postoji osoba kojoj se dopadate.

Mreža postoji od 2012. i polako sazrijeva, a američke medije okupiraju “Tinder – Stories”, uspješne ljubavne priče onih koji su se upoznali putem ove aplikacije i stvorili čvrste veze, a neki čak i sklopili brak. Izgleda da Tinder nije samo aplikcija za flertovanje studenata, ona je nešto više. Možda “provodadžija” za 21. stoljeće.
 
 Secret: Da ti šapnem nešto…

Društvene mreže se nekima čine kao oaze slobode, no istina je nešto surovija. Zbog onoga što kažete na Twitteru ili Facebooku možete biti zakonski sankcionirani ili doživjeti široko negodovanje javnosti (čitaj Mia Martina) ili se vaši šefovi, kolege ili članovi porodice mogu naljutiti na vas. Sloboda je relativan pojam, čak i kada su društvene mreže u pitanju. Ipak, postoji jedno mjesto na internetu gdje možete otvoriti srce i dušu, bez straha od otkaza ili zakonske kazne, bez bojazni od osuđivanja okoline. Društvene mreža se zove Secret.ly i omogućava da s auditorijem podijelite ono što vas tiši. Mreža krije vaš identitet, dopuštajući da ga zna tek uzak krug vaših prijatelja.

– Moj momak mi je rekao da mu ne izgledam atraktivno jer nemam mršavu figuru modela. Nisam bila u stanju pojesti bilo šta bez da počnem plakati. Sad razmišljam o gubljenju 10 kilograma tjelesnih masti i gubljenju kretena – momka od 90 kilograma – ispovijeda se jedna korisnica društvene mreže Secret.

 Bubblenews: Zarada od profila

Društvenim mrežama se često spočitava da su “žderači” vremena i da smanjuju produktivnost na poslu. Velike kompanije tvrde da gube milijarde jer njihovi uposlenici umjesto na posao za koji su plaćeni vrijeme gube na chat, lajkove i dijeljenje sadržaja. Ipak, postoji jedna mreža koja vam omogućava da beskonačno i besmisleno klikanje pretvorite u nešto profitabilno. Stranica Bubblenews daje priliku da putem profila nešto i zaradite. Doduše, nećete se obogatiti, no poneki zarađeni dolar nije za odbaciti.

Pročitajte još