I Kraljica B koketira s religijom

Piše: Redakcija

Nikada nijedna objava na društvenim mrežama nije izazvala toliki interes javnosti kao vijest da Beyonce čeka blizance. Ova objava ima više od sedam miliona likeova i već sada je objava s najviše likeova u historiji Instagrama. Osim što je povukla sjajan PR potez, jedna od najpopularnijih pjevačica današnjice je fotografijama u jarkim bojama, hrabro koketirala s religijskim motivima, mitološkim bićima i kraljevskim ličnostima 

Beyonce ništa ne radi slučajno. Svaki objavljeni album, fotografija i intervju pažljivo su orkestrirani. Zato, nije ni čudno što je odmah, nakon što je prošle sedmice na Instagramu objavila fotografiju kojom je obznanila da je trudna, te da ona i suprug Jay Z čekaju blizance, svijet počeo analizirati svaki detalj. Portret kao i ostatak fotografija, u jarkim bojama, koje je uradio multimedijalni umjetnik Awol Erizku iz Los Angelesa, je pun majčinskih i religijskih simbola, koji sami kao da mole da budu interpretirani.

Mitološke slike

Fotografije Beyonceine trudnoće referiraju se na mnoga poznata i manje poznata umjetnička djela – kaže za „Harper’s Bazaar” Dennis Geronimus, vanredni profesor i direktor Odjela historije umjetnosti na New York univerzitetu, dodajući da niko samouvjereno ne može tvrditi da su ova referiranja u potpunosti namjerna, ali se čini da Beyonce i njen fotograf znaju historiju umjetnosti. Glavna slika, na kojoj Beyonce čuči, obasuta cvijećem i sa zelenim velom, jasno upućuje na rimokatoličku zaštitnicu Meksika i Amerike, Gospu od Guadalupe. Prema Katoličkoj crkvi, Gospa se četiri puta ukazala Svetom Juan Diegu na Brdu Tepeyac (sada predgrađe Mexico Cityja). Pozvala ga je da se popne na brdo Tepeyac, kako bi ondje ubrao cvijeće. Ubrao je lijep stručak i zadivljen ga ponudio Djevici, koja mu je rekla: “Ponesi ih biskupu kao dokaz o vjerodostojnosti ukazanja”. Mnogi analitičari vjeruju kako Beyonce ovom fotografijom slavi majčinstvo, ali se navodno i dodvorava ogromnom tržištu Latinske Amerike. U meksičkoj umjetnosti, ženski sveci su često prikazani okruženi živim cvijećem, i na mnogim slikama Djevica Guadalupe ima lijepu mašnu oko struka, sličnu rozoj mašni na Beyonceinom grudnjaku.

beyonce1
Ovo nije prvi put da Beyonce priziva lik Djevice Marije. Uz Ave Mariju, katoličku molitvu išla je prema oltaru kad se udavala, te ju je obradila u svojoj verziji za album iz 2008. godine „I Am… Sasha Fierce”.
Čak i naslov uz sliku kojom otkrivaju da čekaju blizance, nosi u sebi tihi religijski ton:

– Želimo podijeliti svoju ljubav i sreću. Blagoslovljeni smo dva puta – napisali su Beyonce i Jay Z ispod fotografije na Instagramu.

Ostatak objavljenih slika prikazuju Beyonce okruženu cvijećem, kako roni i pozira s kćerkom Blue Ivy. Sve one se referiraju, tvrde analitičari historije umjetnosti na religiju, majčinstvo i kraljevstvo.
Na jednom portretu Beyoncé stoji gola s puštenom kosom koja joj pada do struka, sa zeleno-žuto pozadinom. Ovom slikom ona podsjeća na djelo italijanskog slikara Sandra Botticellija „Rođenje Venere”. Geronimus, specijaliziran za historiju umjetnosti iz perioda renesanse, naglašava kako njene oslikane noge aludiraju na Floru, boginju proljeća, iz druge Botticellijeve slike „Primavera”. Beyoncé na ovoj slici stoji pored poprsja egipatske kraljice Nefertiti. – Ovo je neočekivana fuzija različitih vizualnih tradicija i različitih žanrova, od molitvenih do mitoloških i alegorijskih slika, što fotografije čini naročito upečatljivim. Ona se pojavljuje ne kao jedna, već kao mnoge žene, ili možda kao univerzalna žena i majka – i kao Djevica, i Venera i Flora i Leda – kaže Geronimus.  I zaista da li bi iko očekivao išta manje od Kraljice B, kako odmilja zovu Beyonce?

No, u ovoj priči osim koketiranja s religijskim motivima i osvajanjima ili učvršćivanja pozicije na višemilionskim tržištima, Beyonce je postavila nova pravila u poslovanju u muzičkoj industriji. Ona je povukla sjajan PR potez, saglasni se svi poznavatelji funkcioniranja društvenih mreža, ali i promijenila način na koji određenu vijest konzumiramo.
Prema pisanju „Daily Maila”, njena objava na Instagramu da čeka blizance postala je objava s najviše likeova u historiji Instagrama. Rekord je do tada držala Selena Gomez sa 6,3 miliona likeova, za sponzorsku sliku na kojoj pije gazirano piće. Beyoncéina fotografija trenutno ima više od sedam miliona likeova i svjedoči kako su Facebook, Instagram i Twitter počeli služiti kao primarne platforme poznatih ljudi i kompanija za komunikaciju s publikom. Ono što se prije slalo medijima u formi saopćenja sada se putem jedne fotografije i dvije rečenice komunicira s milionskim auditorijem. Mediji sve više počinju “izvještavati” o objavama poznatih osoba ili pak analizirati šta bi određena fotografija mogla značiti, a sve manje biti oni koji, zapravo, nude neki ekskluzivan sadržaj.

Demantirala razvod

– Beyonce je zvijezda koja ima veliki utjecaj na mlade ljude, ali i zvijezda koja ne samo da se predstavlja svojom muzikom i iznimnom ljepotom, ona je ujedno i neko ko plijeni pažnju svojim društveno-političkim aktivizmom. Oni koji su pomno pratili predsjedničku kampanju u Americi znaju da je Beyonce bila jedna od onih utjecajnijih zvijezda koja je dala javnu podršku Hillary Clinton, te da se nije ustručavala govoriti o prednostima liberalnog društva koje ne prepoznaje razlike. Beyonce je, također, bila i dijelom velikih „anti Trump” protesta koje su organizirale žene u Americi. Iako je srcem bila uz predsjedničku kandidatkinju Hillary i tim pokazala pristrasnost, nije ostala uskraćena za pitanje šta je konkretno kao Afroamerikanka učinila za zajednicu kojoj pripada u Americi osim što je direktno podržala Hillary?! Zbog toga ne čudi da se upravo Beyonce, koja nije utjecala na zaustavljanje nasilja u afroameričkim naseljima niti je uradila nešto u vezi s pitanjem preranih trudnoća Afroamerikanki, a nakon neuspjele kampanje Hillary Clinton, pojavila na Instagramu, kako bi svijetu pokazala da je ponovo trudna. Ono što je urađeno tim potezom jeste da je oboren rekord Instagram likeova, te da je promoviran život u Americi, što je bio i osnovni slogan Donalda Trumpa u momentima kada je govorio da Ameriku treba ponovo učiniti velikom. Prilično obnažena pojava Beyonce na Instagramu pokazuje da je ta zvijezda svjesna da se treba vratiti u fokus nakon neuspjele političke kampanje, te da ne bira sredstva kada je riječ o popularnosti, bez obzira što je svjesna da je Trump pobijedio na izborima u Americi bez pomoći poznatih muzičkih imena. Beyonce je ovom fotografijom pokazala da želi pokazati svoj utjecaj, te da se ponovo želi nametnuti publici koja uz sav trud nije prepoznala njen trud tokom političke kampanje bez obzira na milione pratilaca na njenim kanalima na društvenim mrežama – kaže Tarik Kapetanović, PR i digitalni konsultant, komunikolog i vlasnik www.prpa.biz digitalne i pr agencije.

Ovim sjajnim marketinškim potezom, Beyonce je demantirala navode da je njenom braku sa Jay Z-em došao kraj. Par je dugo pokušavao proširiti porodicu, a to su postigli nakon što se Beyonce, navodno, podvrgla vantjelesnoj oplodnji. Naravno, ovakve tvrdnje niko iz pjevačicinog tabora nije potvrdio, a vjerovatno i neće.

beyonce2

Pročitajte još