Od listanja sestrinih magazina do butika u srcu Pariza, ovo je bio život Kenza Takade

Piše: Redakcija

(Foto: AFP)

Svijet je obišla vijest da je u 82. godini preminuo japanski dizajner Kenzo Takada. Takada je umro od posljedica Corona virusa u Američkoj bolnici u Neuilly-sur-Seine u Parizu. U poruci koja je ubrzo nakon toga osvanula na službenoj Instagram stranici modne kuće Kenzo koju je osnovao 1970. u Parizu, tim ga je okarakterizirao kao ključnu figuru koja je u modnu industriju donijela kreativnost i boje.

– I danas su njegov optimizam, volja za životom i velikodušnost, stupovi kuće- napisali su iz Kenza.

Takada je još kao dječak pokazivao veliki interes za modu, a na njega su uvelike utjecali sestrini magazini koje je čitao tiokom odrastanja. S 18 je godina počeo studirati književnost u gradu Kobe u Japanu, no ubrzo je odustao i upisao Bunka Fashion College u Londonu.

(Foto: AFP)

Od rada u robnoj kući do vlastite trgovine u Parizu

Na studiju mu je išlo jako dobro te je već 1960. sa samo 21 godinom, osvojio nagradu magazina Soen koju su osvajali i drugi veliki japanski dizajneri kao što je Yohji Yamamoto. Zaposlio se potom u robnoj kući Sanai i odmah spoznao kako izgleda žrvanj modne industrije. Dizajnirao je po 40 modela svaki mjesec, a onda je 1964. odlučio da je vrijeme da pokuša uspjeti u inozemstvu. Odletio je tako u svjetsku prijestolnicu visoke mode, Pariz.

Snovi su mu brzo srušeni kad su mu rekli da se Japanci ne mogu zaposliti u modnoj industriji u Parizu. Nije bilo lako pronaći posao pa je prodavao svoje crteže modnim kućama, radio u raznim robnim kućama te se 1970. napokon odvažio otvoriti vlastitu trgovinu. Nazvao ju je Jungle Jap, sam renovirao prostor i stvorio veliki interes za komadima sa svojim potpisom.

(Foto:AFP)

Već iduće godine njegove je radove objavio američki Vogue i to u kontekstu novih trendova ističući njegove predimenzionirane krojeve kao inovativne ideje na pariškoj sceni.

Nespojivi print i životinjski uzorci

Takada je od tada samo nastavio svoj uspon. 1983. već je imao i mušku liniju odjeće, a 1988. krenuo je u beauty svijet i na utržište lansirao parfeme koji su kroz godine zaradili kultni status. Cijelo je to vrijeme ostao dosljedan svom izričaju unatoč ogromnom financijskom uspjehu koji je, dakako, zainteresirao veće ribe divovske modne industrije.

Kuću Kenzo 1993. je godine kupio najmoćniji svjetski modni konglomerat LVMH. Takada je šest godina kasnije otišao u penziju te njegovi asistenti kreativno vodili brend sve dok 2003. na čelo nije došao talijanski dizajner Antonio Maras.

(Foto: AFP)

Od 2011. do 2019. kuću su potom kreativno vodili dizajneri brenda Opening Ceremony, Humberto Leon i Carol Lim, dok je kreativni direktor danas portugalski dizajner Felipe Oliveira Baptista. Sam Takada u posljednjim je godinama života radio u svom lifestyle brendu K-3 za koji je dizajnirao detalje i tekstile za dom. I kroz njih je vidljiva njegova sklonost koloru, raskošnim printevima i optimizmu.

Izvor: Telegram.hr

 

 

Pročitajte još