Ivan Ilić alias Đani V modni kritičar na TikToku za “Azru”: Želim da se na našim prostorima više razmišlja, priča i „svađa“ o modi

Piše: Lejla Pujagić

Đani V, pravog imena Ivan Ilić, svojim modnim recenzijama na TikToku osvaja naš region. Student žurnalistike Sveučilišta u Zagrebu, svijet mode, kako priznaje, promatra većinu svog života.

– Uvijek sam tražio način kako negdje da uklopim modu, bilo u domaće zadatke kroz osnovnu i srednju školu ili u akademske radove tokom studija. Drugi su u mladosti maštali kako će postati vatrogasci, policajci ili astronauti, a ja sam maštao kako ću postati modni kritičar i novinar kao Andre Leon Talley. Razvoj događaja u kojem pokrećem TikTok račun na kojem komentiram sve u vezi s modom je potpuno logičan – otkriva na početku razgovora modni znalac iz Zagreba.

Priznao je ko je pokrenuo njegovu opsesiju za modom, odgovorio na najteže pitanje koje smo mu mogli postaviti, šta su za njega društvene mreže i koga smatra modnom ikonom u našem regionu.

Kada se desila Vaša prva modna recenzija?

– Legendu o mojoj prvoj recenziji sam baš nedavno snimio za TikTok. Znam joj i tačan datum, 2. mart 2011., kada sam imao 14 godina. Objavio sam je na svom tadašnjem Tumblr blogu, a bila je o kolekciji kuće „Mugler“ za jesen iste te godine. U toj reviji je hodala Lady Gaga, što je bio samo razlog više za upaliti taj stream. Tada sam imao izuzetno ograničeno znanje o modi, s obzirom na to da sam je promatrao tek dvije godine. Moja nazovimo to recenzija se vrtila oko Gage, ali sam također vješto iskomentirao kako me cipele u toj kolekciji podsjećaju na jedne koje je Alexander McQueen predstavio nekoliko  sezona prije.

Ko je pokrenuo Vašu opsesiju modom?

– Kratko i jasno, Lady Gaga. Kao klinca me prvenstveno privukla njena muzika, a onda sam zapazio njen genijalni način oblačenja. Zanimalo me šta nosi, zašto to nosi, ko je to dizajnirao. Tim putem sam se rano upoznao s većinom dizajnera i brendova koje i dan-danas pratim i cijenim. Naravno, s godinama je opsesija Lady Gagom blago popustila, ali je moda ostala.

Veliki ste poznavalac modnih brendova. Koji je Vaš omiljeni?

– Ovo je najteže pitanje koje mi možete postaviti. To bih opisao kao klackalicu koja ne miruje iz sezone u sezonu. Moj afinitet se konstantno mijenja i ovisi o kolekciji, materijalima, reviji i javnom djelovanju nekog brenda ili dizajnera. Ipak, nad dragima uvijek postoji najdraži, a to je u mom slučaju John Galliano. Osobito mi je drag period kada je bio kreativni direktor „Diora“, od 1996. do 2011., ali su mi također fenomenalne njegove trenutne kolekcije za Maison Margielu. Johna Galliana također smatram najboljim živućim dizajnerom ovog stoljeća.

Jeste li imali priliku da uživo pratite neku sedmicu mode?

– Modna industrija se jako liberalizirala zbog situacije s pandemijom. U prethodne dvije godine su se svi veliki i mali brendovi odlučili streamati svoje revije, zbog nemogućnosti organiziranja revija uživo. Ta je praksa ostala i sada kada je problematika pandemije gotovo završena. Svi koje zanima moda ili određeni brend mogu popratiti predstavljanje neke kolekcije, te vidjeti sve kao da su tamo. Naravno, velika mi je želja dobiti poziv ili akreditaciju za neke buduće Sedmice mode.

Šta su za Vas društvene mreže?

– Za mene su društvene mreže jedan digitalan, neutralan prostor koji svi mi možemo učiniti dobrim ili lošim. Imamo toliko mnogo dobrih primjera i kreatora sadržaja koji svojim djelovanjem podučavaju svoje pratitelje nečem novom ili im jednostavno uljepšaju dan nekakvom smiješnom ili pozitivnom objavom. S druge strane, imamo gomilu negativnog sadržaja i komentara koji su nerijetko glasniji od onih dobrih ili se barem tako čine. Društvene mreže su budućnost koju već živimo, a na nama je da je učinimo što boljom.

S kakvim komentarima se sve susrećete na društvenim mrežama?

– Sa zaista pozitivnima, do sada nisam dobio nijedan negativan komentar na svoj račun. To je izuzetno rijetko i pomalo iznenađujuće, a nadam se da će tako i ostati. Komentari negativnog tipa su isključivo u vezi sa sadržajem. Oni se pojave kada se nekome sviđa kolekcija ili dizajner kojeg recenziram. Takve komentare pozdravljam, potičem i drago mi ih je vidjeti, jer mi je u krajnjoj liniji cilj potaknuti neku vrstu rasprave o modnim temama. Želim da se na našim prostorima više i kvalitetnije razmišlja, priča i ˝svađa˝ o modi, a vidjeti začetak toga u komentarima ispod mojih objava je meni izuzetno drago.

Gdje pronalazite informacije i kako se educirate?

– Prvi izvor nekakvog profesionalnog gledanja na modu mi je bilo anegdotalno znanje iz starih recenzija velikana poput Andrea Leona Talleya, Robin Givhan, Suzy Menkes, Cathy Horyn, Tima Blanksa i mnogih drugih, koje sam čitao u „Vogueu“ i na stranicama „New York Timesa“. Početkom studija sam se uhvatio stručnije literature poput semiotike mode Rolanda Barthesa i knjiga koje izučavaju trendove, te proizvodne i ekonomske procese mode, što je izuzetno bitno ako se neko modom želi baviti profesionalnije. Tu pomaže i studiranje novinarstva putem kojeg sam izoštrio plivanje u bilo kojem mediju. Naravno, moja najveća prednost je to što duže od 11 godinama vjerno pratim događanja u modi i oko nje. Zbog svega toga danas mogu sigurno i učeno prenositi modne vijesti i nepristrano analizirati kolekcije. Samo učenje mode je kompleksan, cjeloživotni proces koji nikada ne staje. Moja je privilegija i dužnost dijeliti moje dosadašnje znanje s drugima.

Gdje vodi današnja moda?

– Jednostavan odgovor bi bio reći kako moda ide prema svojoj posthumanoj i digitalnoj eri. To nam je naveliko najavljeno uvođenjem kriptovaluta, NFTjeva i koncepta ˝metaversea˝ u modu kroz prethodnu godinu. Tu ćemo budućnost, nasreću ili nažalost, još malo pričekati. Vjerujem kako će se moda u narednom desetljeću dodatno liberalizirati i demistificirati, naročito zbog Generacije Z koja se ne libi prozivati i pozivati na odgovornost bilo koju elitu, pa tako ni modnu. U većini slučaju zaista budu u pravu. Između ostalog, moramo riješiti status mode kao drugog najvećeg zagađivača okoliša na svijetu nakon naftne industrije.

Ko je za Vas modna ikona stila u našem regionu?

– Imam dvije. Prva je Severina, koja je u kategoriji klasičnog, lijepog, sigurnog i trendovskog stila. U toj kategoriji ih je, zapravo, mnogo, ali, prema mom mišljenju, Severina to najbolje iznosi. Druga je Josipa Lisac, koja se kroz čitavu karijeru nije plašila avangardnih silueta i kombinacija. Kombinacija koje bi osudili mnogi, a cijenili samo rijetki. Josipa je na našim prostorima učinila ono što je Cristobal Balenciaga učinio modi tokom četrdesetih i pedesetih godina, oslobodio je. Tek danas možemo razumjeti koliko je ona bila i još je ispred svog vremena.

Koliko su ljudi u našem regionu modno osviješteni?

– Na našim prostorima se poštuju trendovi, ali na vrlo specifičan način. Primijetio sam da kod nas trendovski ciklusi traju mnogo duže. Kako zbog ponekad konzervativne sredine, tako zbog ekonomskih razloga. Trend koji se pojavi na zapadnom tržištu sporo dolazi kod nas, sporo se prihvata, a još sporije ga se napušta. Kod moje i mlađih generacija naših prostora vidim iznenađujuću dozu individualizma i njegovanja vlastitog stila koji ne ovisi o trendovima i društvenim konvencijama. Po tome smo daleko ispred nekih dijelova svijeta koji će doslovno slijediti svaki trend.

 

Pročitajte još

U skladu s novom europskom regulativom, nadogradili smo politiku privatnosti i korištenja kolačića. Koristimo kolačiće (cookies) za pružanje boljeg korisničkog iskustva, funkcionalnosti stranice i prilagođavanja sustava oglašavanja. Nastavkom pregleda portala slažete se sa korištenjem kolačića. Slažem se Pročitaj više

Politika privatnosti