Testirali smo: Dacia Logan i Dacia Sandero – Automobili za svaki novčanik i svaku cestu

Piše: Redakcija

 

Tokom proteklih mjeseci testirali smo na prvi pogled dva slična automobila, koji dijele mnogo zajedničkog: platformu, detalje u unutrašnjosti, dizajnerska rješenja, ali se razlikuju u svojoj namjeni te ciljnoj grupi kojoj su namijenjeni. Ipak, oba automobila karakteriziraju robusnost, jednostavan ali dinamičan dizajn, solidna opremljenost i povoljne cijene prihvatljive za novčanik prosječnog bh. vozača

logan

Naša testna Dacia Logan došla je s najboljim paketom opreme Lauraete, koji, između ostalog, uključuje nevjerovatno lagani servo upravljačem bočne zračne jastuke i još mnogo toga, dvobojnu unutrašnjost, kožni upravljač, zatamnjena stakla, klimatizacijski uređaj, solidan CD sistem s komandama na upravljaču i još mnogo toga. Sve za cijenu od 18.146 KM, a za taj novac se na domaćem tržištu ne može kupiti prostraniji, komforniji i veći automobil. Onima kojima je i ovo mnogo na raspolaganju stoji i ovakav isti Logan , ali u jeftinijem paketu Ambiance uz koji ovaj Logan košta veoma povoljnih 15.011 KM.

Testirana Dacia Logan je, prije svega, veoma komforan automobil, gdje su nam se svidjela solidno urađena i veoma udobna sjedišta koja dobro drže putnike u oštrijim krivinama. Vozačka pozicija je nešto povišena, što je dobro za preglednost ceste. Materijali u unutrašnjosti su uglavnom od plastike, koja više nije tako nekvalitetna kao u prethodnim generacijama, nego je očigledno pravljena da traje, kao i cijeli Logan.

Logan i jeste pravljen za ceste poput naših. Dobro podnosi krivine, neravnine na cesti, dobro se drži na klizavim cestama preko planinskih prevoja, a zahvaljujući kutijastom dizajnu, dobro se provlači kroz gradske gužve. Sviđa nam se veliki prtljažnik, što ovaj automobil čini idealnim izborom za mlade roditelje, koji neće više imati dileme šta uraditi s dječijim kolicima prilikom odlaska na put.

Donosimo i malu zamjerku na motor automobila, a ovdje je riječ o pomalo zastarjelom 1,2 benzincu sa 75 KS. Motor na prvu ruku daje utisak agilnosti, ali sve to ima svoju cijenu. Mali automobil ne znači i malu potrošnju, a ona u ovom slučaju iznosi približno sedam litara, u gradskoj se ona penje na čak devet litara benzina, dok na otvorenoj cesti Logan troši šest litara, što danas nije malo, posebno kada cijene goriva idu “u nebo”.

Dacia Sandero: Mali štedljivko

 

Nije teško primijetiti fizičku sličnost između Dacije Logan, koju smo testirali prvu, i nešto manjeg ali kompaktnijeg brata naziva Sandero. Mnogo toga ova dva automobila dijele, od relativno kvalitetne unutrašnjosti, koja kod Rumuna iz godine u godinu postaje sve bolja, do dizajna karoserije. To ne treba da čudi s obzirom na to da oba automobila dijele isti platformu i istu proizvodnu filozofiju. No, dok će Logan zbog velikog prtljažnika biti omiljeni automobil parova s manjom djecom, te zanatlija, produkt-dizajnera ili arhitekata, dakle svih onih koji nose mnogo stvari sa sobom na put, Sandero će biti automobil studenata ili mlađih poslovnih ljudi, onih kojima je potreban udoban i štedljiv automobil kojim će preći nešto veći put od tačke A do tačke B, bez bolova u leđima. Automobil je veoma kompaktan i idealan za parkiranje u gradskim uslovima.

Za razliku od Logana, s rastrošnim motorom starije generacije kojeg koncern Renault pod hitno mora poslati u penziju, Sandero je pokretan s provjerenim i štedljivim Renaultovim 1,5 dizelskim motorom sa 75 KS. Na našem testu potrošnja je iznosila približno četiri litra, a ponekad se spuštala i ispod te magične granice. Uz ovaj automobil radnike benzinskih pumpi ćete pozdravljati mahanjem. Sve to uz opremu Laureate i cijenu od 19.816 KM do registracije.

Pročitajte još