Intervju

Maja Čengić-Miralem o dvosatnom spektaklu koji će zamijeniti Eurosong: I kad ne nastupamo, i kad nastupamo, napadaju nas

Zainteresiranost BHRT-a i želja za učešćem na Eurosongu uvijek je postojala, što smo dokazivali predanim radom

 

Razgovarala: Aldina Zaimović

 

U subotu, 16. maja, u programima Radio-televizije Bosne i Hercegovine, uživo iz Nizozemske, bit će emitirana specijalna emisija „Europe Shine a Light“, zamjena za finale otkazanog Eurosonga, koji je trebalo da se održi 16 maja ove godine. Ovim specijalom žele se povezati Evropa i Australija s ciljem inspiracije i pružanja nade ljudima za osjećaj zajedništva. Kamere će nas odvesti na lokacije širom Evrope, značajne za historiju Eurosonga, a svi učesnici će otpjevati i zajedničku pjesmu.

– Evropska radiodifuzna unija (EBU) ponudila je svojim članicama, među kojima je i BHRT, znak solidarnosti i ujedinjenja da i mi prenosimo zamjenski show. Zamjenski, s obzirom na to da je ovo vrijeme kada je trebalo da se održi tradicionalni Eurosong, takmičenje za najbolju pjesmu Eurovizije, ali je usljed pandemije Corona virusa svijet stao, pa tako i Eurosong. Zato su se dosjetili načina na koji će gledaocima širom Evrope i Australije priuštiti dvosatni spektakl, kako smo navikli od takvih produkcija – pojašnjava za „Azru“ Maja Čengić-Miralem, urednica i voditeljica na BHT1.

Za naše čitaoce  otkriva zbog čega su Nizozemci odabrali naziv„Europe Shine A Light“.

– EBU je izabrao taj naziv po pjesmi pobjednici iz Velike Britanije, Katrina and the Waves (Katrina Elizabeth Leskanich, op.a.) iz 1997. godine, jer je simboličan za vrijeme u kojem se, nažalost, još nalazimo. To nije klasični Eurosong na koji smo navikli, ali nesuđeni predstavnici, koji su marljivo radili kako bi predstavljali svoje zemlje, imat će priliku da se pokažu u najboljem svjetlu. Iz EBU-a su se potrudili i da se prisjetimo nekih od muzičara, umjetnika, koji su obilježili ovo takmičenje tokom decenija, tako da ćemo imati priliku da gledamo i slušamo neke od najljepših pjesama koje je Eurosong iznjedrio – navodi TV urednica i voditeljica, zaštitno lice emisije „Konačno petak“, koja je početkom maja proslavila je 18 godina rada na BHRT-u.

Kroz ovu emisiju nedavno je upriličeno i sjećanje na sve izvođače i pjesme koje su predstavljale BiH na Eurosongu. S nama je podijelila i uspomene na svoje prve dodire s Eurosongom.

– Zabavno-revijalni program je uvijek njegovao Eurosong. Prvi put sam angažirana na Eurosongu 2003., u sklopu BH Eurosong showa, na poziv mog tadašnjeg urednika Senada Hadzifejzovića i kolegice Sabine Bačvić-Zečević. Tada sam vidjela koliko je taj show i taj dio programa, zapravo, atraktivan i zanimljiv gledaocima, ali i nama koji smo tu radili. Vrlo mali, skromni tim ljudi na pripremama projekta počinjao je raditi već devet mjeseci prije održavanja Eurosonga, a nekih pola godine pred spektakl zaista se radilo naporno, kako bismo ostvarili što bolji rezultat – dodaje Čengić-Miralem.

Nažalost, na ovom takmičenu BiH je posljednji put imala predstavnika 2016. godine. Zbog čega je to tako?

– Ovo pitanje bi, također, trebalo postaviti nekim nadležnim institucijama, s obzirom na to da je poznato da je Radio-televizija Bosne i Hercegovine, nažalost, u vrlo teškoj finansijskoj situaciji već godinama, a Eurosong show je skup program. BHRT je uvijek bio zainteresiran za Eurosong i u svoje ime, sa stopostotnom sigurnošću mogu tvrditi kako je takva želja uvijek postojala, a mi smo to dokazivali svojim predanim radom. S druge strane, moram lično izraziti sumnju i u javnost, koja je vrlo podijeljena u stavovima: „Sada ne nastupamo, a nastupali smo u ratu“, a kada nastupamo, onda se ide s pitanjima: „Zašto nastupamo“ i „Zašto se troši novac“. Neki su shvatali kolika je to promocija ove zemlje, uvijek bila i bit će, pogotovo u našem slučaju, jer smo uvijek bili u top 10 od 44 zemlje članice. To je, na kraju, fenomenalna prilika za naše umjetnike, da nastupe na najvećoj muzičkoj pozornici, s najboljom tehnikom, odnosno tehnologijom koja postoji. S druge strane, sigurna sam da ste i vi svjedočili brojnim negativnim komentarima. Smatram da bi bilo lijepo da se svi konačno opredijelimo i da kažemo: „To nam treba i jesmo za Eurosong“.

Kako gledate na poziciju Vaših kolega iz Regiona kada je riječ o evrovizijskim nastupima?

– Potajno sam ljubomorna na kolege iz javnih servisa zemalja u Regiji. I oni su, također, nailazili na polemike zašto je izabrana ova pjesma, zašto nije ona, kakva je ovo pjesma, a kakva nije, ali nikada niko nije doveo u pitanje treba li im to. Eurosong je uvijek bio jedna muzička tačka tokom godine na koju su svi javni servisi slali svoje predstavnike, pa čak i neki koji su isto tako u nezavidnoj finansijskoj situaciji.

 

Cijeli intervju čitajte u aktuelnom izdanju magazina Azra.