Sunčica Šanjević, diplomirana pravnica, modna blogerica: Život je zahtjevan i iziskuje planove A, B i C

Piše: Aldina Zaimović

Modni blog sam pokrenula za svoju dušu prije skoro pet i po godina, kada još niko nije zarađivao od Instagrama niti je postojao pojam influencer. Tada sam privodila kraju svoj master na pravu i osjetila sam poriv da uradim nešto kreativno za sebe. Nije mi bilo na pameti da će to ikada moći biti nešto od čega ću zarađivati. Nisam osoba koja se nudi i nameće. Ljudi, zapravo, misle da znaju sve, a znaju koliko im vi dozvolite

 

U našoj ne tako dalekoj prošlosti bilo je smiješno vidjeti nekoga kako hoda po gradu i priča u kameru, fotografira svaki svoj korak, izlazak na kafu, doručak, ručak, večeru i sve to objavljuje. Nekad su to radile isključivo poznate ličnosti, međutim, društvene mreže su preoblikovale toliko aspekata naših života pa se i online komercijalno tržište okrenulo za 360 stepeni i danas je gotovo nemoguće izbjeći riječ influencer. Sve su poželjniji u reklamama, muzičkim spotovima, javnim događajima. Iako se uvijek nađu oni koji kritiziraju ovaj posao i olako ga shvataju, ozbiljan influencerski rad itekako je ozbiljan i zahtjevan.

Dokazuje to svojim primjerom i 29-godišnja Mostarka Sunčica Šanjević, jedna od najpoznatijih bh. influencerica u svijetu mode i ljepote. Magistrirala je pravo na Američkom univerzitetu u Sarajevu 2015. godine. Rođena je u Mostaru, ali posljednjih deset godina adresa stanovanja joj je Sarajevo. Trenutno radi kao specijalistkinja za marketing i vodi svoj Instagram, a odnedavno i modni blog, koji iziskuje česte angažmane. Govori dva svjetska jezika, engleski i španski. Moda joj je strast, a o njoj kao i svom poslu govori za „Azru“.

Diplomirana ste pravnica. Otkud pravnica u svijetu influencera?
– Htjela sam studirati modni dizajn na Fashion institutu u Londonu, ali život me odveo na drugu stranu. Kao jednu od najboljih učenica u srednjoj školi svi su mi savjetovali da se bavim nečim „smislenijim“, a dizajn i modu da ostavim po strani kao hobi. Međutim, kada nešto volite, to se osjeti kroz vaš rad i često ljudi od hobija naprave istinske profesije. Modni blog sam pokrenula za svoju dušu prije skoro pet i po godina, kada još niko nije zarađivao od Instagrama niti je postojao pojam influenser. Tada sam privodila kraju svoj master na pravu i osjetila poriv da uradim nešto kreativno za sebe. Nije mi bilo na pameti da će to ikada moći biti nešto od čega ću zarađivati. Ni danas se ne pronalazim u terminu influencer. Prosto ne rezonira sa mnom. Ja sam zaljubljenik u modu, što su drugi prepoznali. Pravom sam se bavila kratko, kada sam tek završila fakultet. Možda u budućnosti budem pravnica, nikad se ne zna. Sada mi više leži marketing. Sebe dožiljavam kao previše kreativnu osobu za jednog pravnika, iako sam bila odličan student. U budućnosti namjeravam napraviti svoj brend, kada bude pravo vrijeme za to.

Kada ste počeli s reklamiranjem brendova na Instagramu?
– Prije tri godine su me brendovi počeli kontaktirati za saradnje. Prvo pomalo, a onda češće. Nemam naviku da se sama javljam brendovima, iako vidim da su danas mnogi ozbiljno shvatili zanimanje influencer pa reklamiraju sve, od igle do lokomotive. Ja sam se uvijek bavila još nečim pa mogu s pravom reći da prihvatam samo saradnje koje mi odgovaraju. Ne bih nikada zbog novaca postala ili propagirala nešto što mi se lično ne sviđa.

Koji je bio prvi brend s kojim ste sarađivali?
– Neke od prvih saradnji su bile s brendom „Colistar“, zatim „Milka“ pa „MyCase.ba“ i tako je sve krenulo. Od tada sam napravila više od 50 saradnji s različitim brendovima.

S kojim obično brendovima radite, stranim ili domaćim?
– Više s domaćim i regionalnim, nego stranim, budući da mene kao i moje kolege najviše prati ljudi iz Sarajeva i Mostara zatim Beograda i Zagreba. Samim tim domaći brendovi mogu uz pomoć blogera i influencera da predstave svoj proizvod ljudima koji taj proizvod mogu direktno kupiti te ne moraju slati narudžbu preko pola Planete. Naravno, povremeno se dogodi da vas kontaktira i neki strani brend ili agencija.

Mora li se svaki proizvod probati prije pisanja recenzije?
– Sve zavisi koga pitate. Ja svakako probam sve prije preporuke. Bilo bi vrlo nezahvalno da, recimo, preporučim prije probanja neku kremu koja nekom može da iziritira kožu ili da preporučim haljinu koja je, zapravo, veoma neudobna ili skrojena od lošeg materijala, a da je sama nisam probala. Iskreno se nadam i da ne postoje ljudi koji napamet nešto preporučuju prije testiranja. To je vrlo nezahvalno. Dešavalo se da osobe izgube hiljade pratilaca iz sličnih razloga. Preporuče nešto i uzmu ogromne svote novca za to, a taj proizvod 90 posto ljudi ne odgovara.

Koliko Vam vremena treba za pisanje recenzija?
– Za jedan post otprilike jedan sat. Navikla sam se i kao u svakom poslu: kada se uhodate, ide lakše. Trebaju mi 2-3 dana da nešto isprobam i onda kada pišem o tome to je najlakši dio posla. Najosjetljivije teme su proizvodi za kosu i kožu, jer meni ponekad može odgovarati nešto što drugima neće zbog drugačijeg tipa kože i kose te je to potrebno naglasiti. Najlakše mi je preporučiti udobnu odjeću i obuću, ili neko lijepo mjesto koje sam posjetila.

Šta smatrate da je potrebno imati da bi neko bio uspješan na društvenim mrežama?
– Potrebno je da budete svoji, da vam istinski nije cilj da se svidite svima te da budete autentični. Potrebno je da volite to što radite jer ništa neće doći preko noći i ne smijete brzo odustati. Naravno, poželjno je da ste vesela i energična osoba, budući da ljudi prirodno vole da prate takve osobe, jer im podižu pozitivnu energiju. Također, bitno je biti redovan na društvenim mrežama i objavljivati postove najmanje 3-4 puta sedmično. Sada i algoritmi na društvenim mrežama rade tako da vas prikazuju većem broju publike, ako objavljujete češće, dok vas sakrivaju ako objavljujete rjeđe. Naravno, bitno je i da znate da samim tim što ste svoj život otvorili velikom broju ljudi koji vas prati, otvorila se i mogućnost da budete izloženi raznim komentarima. Neki će biti pozitivni, a neki negativni. To je sve normalno. Svi posmatraju svijet kroz svoju prizmu i iz svoje perspektive. Kao u citatu Abrahama Hicksa: „Ljudi će vas voljeti i ljudi će vas mrziti, a to neće imati nikakve veze s vama“.

Kada je pravo vrijeme za sklapanje poslovnih ugovora?
– Onda kada je riječ o brendu koji lično koristite, s kojim ćete rado sarađivati i gdje će vam uslovi saradnje odgovarati. To vrijeme može biti bilo kada. Uvijek je vrijeme za sklopiti dobar poslovni ugovor.
Kako pronalazite kompanije koje ćete reklamirati?
– Ne pronalazim ih, pronalaze oni mene pa se dogovaramo. Nisam osoba koja se nudi i nameće.

Može li se uopće živjeti od tog posla?
– Zavisi koliko vam je novca dovoljno (smijeh). Rekla bih da može, ako vas prati više od 25-30 hiljada ljudi. Mada neki mjeseci su povoljniji od drugih. Znalo mi se desiti da imam jednu saradnju mjesečno a nekada ih je pet. Sve zavisi, zato je uvijek pametno imati dodatni posao. Ja sam freelancer za marketing , imam mali porodični biznis u kojem pomažem mami. Ne želim ovisiti o nečemu. Život je zahtjevan i iziskuje planove A,B i C.

Pandemija se uveliko odrazila na poslove ljudi, je li i na Vaš?
– Mnogo brendova je tada stavilo saradnje na čekanje, pa smo ih kasnije odradili. Razumljivo, naravno. Pandemija nas je sve uhvatila nespremne. Bila sam u samoizolaciji nakon povratka s Kube i dobro sam se odmorila od svega.

Je li Instagram razvijen u našoj zemlji?
– Svakako. Danas su svi na Instagramu i još je najkorištenija društvena mreža. Lakše je predstaviti proizvod putem Instagrama nego TV-a i novina, jer ga više ljudi vidi. Tu barem ne zaostajemo za svijetom.

Je li teško biti influencer u BiH?
– Ništa nije teško kad se voli. Da počnem mrziti to što radim, ugasila bih ga. Uživam zaista. Ljudi kod nas sva ta nova zanimanja poput youtubera, blogera i influencera osuđuju i čak posprdno gledaju na to, jer ne razumiju. U svijetu klinci tinejdžeri youtuberi zarađuju basnoslovne cifre. To su neka nova zanimanja koje je digitalno doba nametnulo i smatram to potpuno normalnim. Ne smatram da ima išta loše, čak naprotiv, da ljudi rade ono što ih čini sretnim i lijepo zarade. Promijenila su se vremena, naš narod nije baš navikao na taj koncept. Cijeni se mišljenje da, ako ne mrziš svoj posao, radiš vjerovatno nešto neozbiljno.

Fotografije su Vam odlične. Ko Vam ih radi?
– Ponekad profesionalni fotografi, a češće nastanu mojim mobitelom. Uslika me drugarica ili neko ko se nađe sa mnom.

Koliko je vremena potrebno da se napravi prava fotografija?
– Nisam zahtjevan model i završim uvijek za 10 minuta. Uvijek sve prije osmislim u glavi pa sama realizacija nije komplikovana. Potreban je dobar outfit i ugao i to je sve. Svjetlo također. Najbolje se slikati jedan sat prije zalaska Sunca.

U kakvoj ste porodici odrasli i kako provodite porodično vrijeme?
– Nemam brata ni sestru pa mi je kao maloj bilo poprilično dosadno samoj kod kuće. Plakala sam kad idem kući iz vrtića i škole i jedva čekala da opet ujutro idem drugarima. Moji su roditelji radili, a ja sam mnogo vremena provodila s dedom i nenom. Imala sam sretno djetinjstvo. Dolazim iz normalne porodice gdje je kućni odgoj jako bitan. To se sve vidi kada odrastete. Mnogo obilježi čovjeka to što donosi iz kuće. Uvijek sam imala mnogo životinja, maca i cuka, a tako je i danas. Životinje su jedna od mojih najvećih ljubavi. Mada živim sama već duže od 10 godina, sve slobodno vrijeme iskoristim da budem s mamom i životinjama u Mostaru. Svake godine tradicionalno idem s mamom i nenom na more i uživam u tome.

Budući da influenceri gotovo svaki svoj korak podijele s pratiteljima na Instagramu, je li ponekad teško sačuvati privatnost?
– Pa i nije. Ljudi, zapravo, misle da znaju sve, a znaju koliko im vi dozvolite. Nikada ne prikazujem baš 100% dešavanja iz svog života. To bi već bilo previše.

Koliko jedan influencer, ustvari, može imati privatnost i neke stvari sačuvati u svoja četiri zida?
– Teško, ali se može. Ako baš svi budu znali sve o vama i pustite hiljade ljudi da se bave vašim privatnim životom, teško će biti sačuvati zdravu psihu. Nažalost, nisu svi ljudi dobronamjerni pa se potrebno zaštititi.

Ko Vam je najveći uzor u životu?
– Mama i sve jake žene ovoga svijeta. Drago i je što sam žena i što živim u vremenu kada žene prave čudesne stvari. Kada prežive što se teško preživi, i dalje nose neke nevidljive krune i prekrasne osmijehe. Kao moja Zejna.

S kim možete podijeliti sve svoje tajne?
– S mamom i nekoliko bliskih drugarica. S mužem u budućnosti, nadam se (smijeh).

Koliko vremena posvetite dnevnoj njezi lica i šta ona podrazumijeva?
– Imam dobru kožu koja nije sklona osipima i aknama, ali, recimo, nikada u životu nisam zaspala sa šminkom. Temeljito čistim kožu i koristim hidratantne dnevne i noćne kreme. Dva puta sedmično stavim sheet maske. Koristim laganije tečne pudere.

Odajete utisak jake i samouvjerene djevojke, no, imate li momente kada ste nesigurni? U kojim situacijama se nesigurnost najčešće javlja i kako se borite protiv nje?
– Naravno. Sa samopouzdanjem se čovjek ne rađa, to se uči. Ljudi smo i ljudski je ne biti uvijek u elementu, ali i priznati to. Nema ništa lošije od fejk samopouzdanja i pravljenja da vas se ništa ne dotiče. Život je pun izazova svima i svi imamo uspone i padove. Ja samo gledam da zaista i svaki pad iskoristim kao priliku da odskočim jače. Treba čovjek biti realan da prepozna svoje nedostatke i da radi na njima te da se trudi biti najbolja verzija sebe izvana i iznutra. Onda vam oči sjaje i ponosni ste na sebe i to je to samopouzdanje kojim zračite.

Koji bi bio Vaš beauty savjet za naše čitatelje?
– To sve što je unutra vidi vam se vani. Hranite svoju dušu pozitivnošću, dobrim mislima i dobrim djelima. Sijat ćete onda i izvana. Volite sebe, to je moj najbolji beauty savjet.

Rođena ste Mostarka. Koliko ste vezani uz Mostar?
– Mnogo sam vezana uz Mostar i često sam tamo. Ja sam prava Hercegovka, volim Sunce, volim planinu. Volim tu klimu i hercegovačku opuštenost. Mostar je grad sunca i tako bih ga opisala. Uvijek je lijepo vrijeme i uvijek su tu neki opušteni za zezanje spremni ljudi. Imaju šarma. Mostar je kul, uvijek je bio uvijek će biti. Ljudi su malo letargični u posljednje vrijeme, razumijem ih. Ne dešava se mnogo u tom gradiću na Neretvi. Ali, dobri su to ljudi. Jako dobri.

Pročitajte još