Nesanica: Kako se napokon kvalitetno naspavati?

Piše: Redakcija

Obaveze tokom dana, pretjeran umor i planovi nam nekada stvaraju nesanicu, a kvalitetan san ključan je za normalno funkcionsanje tokom dana.

Iako se iza poteškoća sa spavanjem kriju i neki medicinski razlozi, nerijetko je loša higijena spavanja glavni uzrok problema. Dakle, nešto što je lako rješivo dovodi do manjka sna, što smanjuje našu učinkovitost. Evo načina kako se, već malim promjenama navika, konačno i naspavati.

 

S našeg tijela svaku se noć oljušti milion stanica mrtve kože. Grinje se hrane tim našim stanicama i šire unutar našeg madraca. U madracu može živjeti i do milijun grinja nakon samo nekoliko godina korištenja. Osim što nije higijenski, dugotrajnim korištenjem istog madraca on gubi čvrstinu, a time i moć da podupre vašu kičmu na zdrav način. Dakle, higijena spavanja ono je što uvelike utječe na to hoćemo li se odmoriti ili ne.

Lagano opuštanje uz, naprimjer jogu, više je nego dobrodošlo. Joga kombinira vježbe i tehnike disanje koje poboljšavaju cjelokupnu kvalitetu življenja, pa tako i san. Kad se oslobodimo stresa i opustimo mišiće, stvaramo idealne uvjete za miran san. Lezite na krevet ravno na leđa, ruke i stopala lagano odmaknite od tijela, dlanovi neka vam budu okrenuti prema gore. Napravite deset udaha kroz nos i deset izdaha kroz usta. Ova vježba će vam pomoći da se smirite, što je preduvjet dobrog sna.

Kod poteškoća sa spavanjem pomaže i akupunktura i brojni biljni preparati imaju isto djelovanje. Valerijana skraćuje fazu uspavljivanja, za što su zaslužni lignani koje ta biljka sadrži.

Pripredila: (E.Dž.)

Pročitajte još

U skladu s novom europskom regulativom, nadogradili smo politiku privatnosti i korištenja kolačića. Koristimo kolačiće (cookies) za pružanje boljeg korisničkog iskustva, funkcionalnosti stranice i prilagođavanja sustava oglašavanja. Nastavkom pregleda portala slažete se sa korištenjem kolačića. Slažem se Pročitaj više

Politika privatnosti