Šta ako ne volite povrće: Preporuke kako da ga zavolite

Piše: L. K. P.

Svi znamo da je povrće dobro za zdravlje i da ga treba jesti. Međutim, mnogi ljudi jednostavno ne vole povrće. Šta napraviti u tom slučaju, tj. kako možemo zavoljeti jesti povrće?

Ima nekoliko faktora koji utječu na naše preferencije okusa. Prvi faktor je kojim smo okusima bili izloženi još prije rođenja i za vrijeme dojenja. Ima dosta istraživanja koja pokazuju da prehrana majke za vrijeme trudnoće i dojenja može imati utjecaja na to koje okuse dijete voli.

Drugi faktor ima veze s genetikom. Neki ljudi su jako osjetljivi na gorke okuse i oni im smetaju. Većina ljudi nije toliko osjetljiva pa nemaju toliko problema.

Iako se možda nakon zadnjeg odlomka činilo kao da sve ovisi o stvarima iz ranog djetinjstva i genetici, imam dobre vijesti. Treći faktor, onaj najvažniji, ipak jest pod našom kontrolom. Možemo se naviknuti na nove okuse ako ih konzumiramo više puta. Ako nam je neka hrana odbojna, opetovanim izlaganjem je možemo početi tolerirati te možda čak i zavoljeti.

Ako želimo i ako znamo kako, možemo zaista zavoljeti povrće.

Tri koraka kako zavoljeti povrće

Prvi korak je pretvoriti to u izazov. Odaberite neko povrće koje inače ne jedete, ali nije vam ni posebno odbojno. Bitno je redovno imati takve izazove i možda se iznenadite kako će vam se ukus promijeniti.

Drugi korak je pronaći neke kombinacije koje dobro idu zajedno. Niko nije rekao da trebamo gurati u usta samo povrće. Za početak možete uzeti neke provjerene kombinacije, a kasnije dajte mašti na volju. Nije slučajnost da uz razno svježe povrće na salatu često ide nešto kiselo (limunov sok, ocat, itd.) i nešto slano (so, inćuni, feta sir, i sl.) To su jaki okusi koji pomažu zamaskirati gorki okus povrća.

Treći korak je ublažiti te jake okuse. Ovdje su jako dobre slatkaste stvari poput malo meda ili umak od brusnice. Također i masni okusi poput ulja, slanine, sira. Ne trebate se bojati što to zvuči kalorično, stvar je u balansu.

Još jedna jako bitna stvar: nemojte zaboraviti na ostalu hranu koju imate u tom obroku. Stavite u usta istovremeno malo izvora proteina, malo priloga te malo pametno pripremljenog povrća kako smo objasnili. Jedan od favorita su tortilje. Stavite unutra sve ono što biste stavili inače, ali ubacite i malo nekog povrća koje inače ne biste stavili. Možda vas iznenadi kako vam neće biti odbojno te možda čak i malo osvježi obrok.

Pročitajte još

U skladu s novom europskom regulativom, nadogradili smo politiku privatnosti i korištenja kolačića. Koristimo kolačiće (cookies) za pružanje boljeg korisničkog iskustva, funkcionalnosti stranice i prilagođavanja sustava oglašavanja. Nastavkom pregleda portala slažete se sa korištenjem kolačića. Slažem se Pročitaj više

Politika privatnosti