Zdravlje

Trio koji umiruje: Spriječite hronične upale

Hronične upale prave društvo čestim zdravstvenim problemima kao što su rak, pretilost, razne srčane bolesti, artritis i depresija, pa je stoga prilično logično da ih pokušamo spriječiti, a zdrava hrana čini se kao odličan početak

 

Hronična upala može u vašem tijelu biti neprimjetna mjesecima ili godinama, ali postoje određeni tragovi koji vas obavještavaju da s vašim tijelom nešto nije uredu. Neki od njih su bol, natečenost, stalni umor, ili povišen krvni pritisak, često je to i nadimanje stomaka, natečenost očiju i lica ili ukočenost u rukama. Ako pokušavate smršati i čini se da radite sve ispravno i to ne uspijeva, upala bi mogla biti razlog.

U normalnim okolnostima, upala je korisna. To je prirodan odgovor vašeg tijela da pomogne u borbi protiv infekcije i zacjeljivanju rana. Kada primijetite crvenilo i natečenost oko povrede, vaše tijelo šalje višak tekućine i krvi kako bi pomoglo obnavljanju oštećenog tkiva. To je akutna upala. Ali ponekad se taj mehanizam zacjeljenja može prekomjerno razvijati stvarajući hroničnu upalu, koja može uništiti tijelo. Izdvojili smo namirnice koje će vam pomoći da spriječite česte upale.

Namirnice koje sprečavaju upalu

Jedna od namirnica koja može spriječiti upale vašeg organizma svakako je borovnica. Ona zajedno s ostalim bobičastim voćem, pripadaju porodici Ericaceae. Ove male bobice kriju čudesna ljekovita svojstva. Odličan su izvor flavonoida, posebno antocijana koji ima odlična antioksidativna i protivupalna svojstva, te održava zidove krvnih žila elastičnima. Antocijan je zaslužan za tamnu boju borovnica. Borovnice obiluju vitaminom B2, C i E. Također sadrže mangan te topiva i netopiva vlakna. Zdravstvene prednosti borovnica dolaze uglavnom od visokog nivoa antocijana, za kojeg se ustanovilo da je jedan od najmoćnijih antioksidansa.

Tamna čokolada baš kao i borovnice, može imati pozitivne učinke na naše zdravlje. U dvije studije konzumiranje čokolade koja sadrži 70 posto kakaa i 30 posto šećera je imala pozitivne učinke na nivo stresa, upale, raspoloženje, pamćenje i imunitet. Flavonoidi u kakau su ekstremno potentni antioksidansi koji djeluju i antiupalno. Konzumiranje 48 grama tamne čokolade dnevno utječe pozitivno na cijeli kardiovaskularni sistem, ali i mozak, jer pomaže u učenju, pamćenju, sjećanju i drugim kognitivnim procesima, te smanjuje nivo stresa. Unos tamne čokolade se preporučuje uz druge namirnice koje su bogate antioksidansima poput acai bobica ili nara kako bi se očuvalo zdravlje srca. Međutim, zapamtite kako osnovu dobrog zdravlja čini pravilna prehrana koju odlikuje umjerenost, uravnoteženost i raznovrsnost

Kurkuma djeluje protuupalno, prevenira i nastanak bolesti poput artritisa, visokog nivoa kolesterola i hronične boli koje mogu nastati zbog dugotrajnih upala. Kurkuma ima i antiseptička i antibakterijska svojstva, pa je ajurvedski liječnici koriste za dezinfekciju rana i opekotina, a budući da potiče i regulira probavu, ovaj je začin omiljen među ženama koje žele izgubiti višak kilograma. Neke studije ističu da ima blagotvoran učinak i kod želučanih tegoba te da sprječava stvaranje čira na želucu. Eterično ulje kurkume topi žučne kamence, a indijska medicina i prirodna kozmetika je hiljadama godina upotrebljava za liječenje psorijaze. Žene je također rado koriste za eliminiranje viška dlačica i za održavanje lijepe kože.

Pratite nas na društvenim mrežama